Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb házhoz szállítást igényelnek, amire a piac erőteljes fejlődéssel reagál.
Jelentős átalakulást hoz az indiai kiskereskedelemben a gyorskereskedelem, a quick commerce, ugyanis egyre nagyobb az igény a napi szükségleteket kielégítő termékek gyors házhoz szállítására – derül ki a GlobalData Retail Asia által idézett elemzéséből. A járvány óta a fogyasztók előnyben részesítik a biztonságos és kényelmes vásárlási módokat, amit a gyorskereskedelmi platformok gyors szállítási szolgáltatásokkal elégítenek ki.
A szegmens egyik húzóereje az ételkiszállítás, amely 2023 és 2028 között évente átlagosan akár 7,7%-kal is bővülhet. A Zomato tulajdonában lévő Blinkit platform új Bistro alkalmazásában például 10 perces kiszállítást ígér, aminek köszönhetően a vállalat éves bruttó megrendelési értéke 55%-kal nőtt 2024 harmadik negyedévében.
A gyorskereskedelem különösen a fiatalabbak körében népszerű: a Z-generáció 54%-a és az ezredforduló körül születettek fele költ többet ételkiszállításra. Emellett az aktív munkaerő és az időt spórolni vágyó anyák körében is kiemelt kereslet mutatkozik, mivel India városaiban az aktív munkaerő aránya a 2017-18-as 47,6%-ról 52%-ra nőtt tavaly.
A szektor gyors fejlődése munkahelyeket teremt a logisztikai és szállítási ágazatban, míg a helyi kereskedőkkel való együttműködés segíti a cégeket szélesebb fogyasztói rétegek elérésében. Azok a vállalatok, amelyek innovációval és stratégiai együttműködésekkel, illetve egyre jobb szolgáltatás-kínálattal alkalmazkodnak, sikeresen versenyezhetnek ezen a dinamikusan növekvő piacon.
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligencia és vallás – támogat vagy távolít?
A mesterséges intelligencia térhódítása alól a vallással való találkozás, a…
Tovább olvasom >Mennyi kávét iszik a Z-generáció?
A német kávépiac jelentős átalakuláson megy keresztül, főként a fiatalabb…
Tovább olvasom >Zsugorodó pénztárcák, növekvő kihívások – Fogyasztáscsökkenés a Z generációnál
Miközben az idősebb korosztályok vásárlásai továbbra is enyhe emelkedést mutatnak,…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >