Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 01. 12. 09:47

Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb házhoz szállítást igényelnek, amire a piac erőteljes fejlődéssel reagál.

Jelentős átalakulást hoz az indiai kiskereskedelemben a gyorskereskedelem, a quick commerce, ugyanis egyre nagyobb az igény a napi szükségleteket kielégítő termékek gyors házhoz szállítására – derül ki a GlobalData Retail Asia által idézett elemzéséből. A járvány óta a fogyasztók előnyben részesítik a biztonságos és kényelmes vásárlási módokat, amit a gyorskereskedelmi platformok gyors szállítási szolgáltatásokkal elégítenek ki.

A szegmens egyik húzóereje az ételkiszállítás, amely 2023 és 2028 között évente átlagosan akár 7,7%-kal is bővülhet. A Zomato tulajdonában lévő Blinkit platform új Bistro alkalmazásában például 10 perces kiszállítást ígér, aminek köszönhetően a vállalat éves bruttó megrendelési értéke 55%-kal nőtt 2024 harmadik negyedévében.

A gyorskereskedelem különösen a fiatalabbak körében népszerű: a Z-generáció 54%-a és az ezredforduló körül születettek fele költ többet ételkiszállításra. Emellett az aktív munkaerő és az időt spórolni vágyó anyák körében is kiemelt kereslet mutatkozik, mivel India városaiban az aktív munkaerő aránya a 2017-18-as 47,6%-ról 52%-ra nőtt tavaly.

A szektor gyors fejlődése munkahelyeket teremt a logisztikai és szállítási ágazatban, míg a helyi kereskedőkkel való együttműködés segíti a cégeket szélesebb fogyasztói rétegek elérésében. Azok a vállalatok, amelyek innovációval és stratégiai együttműködésekkel, illetve egyre jobb szolgáltatás-kínálattal alkalmazkodnak, sikeresen versenyezhetnek ezen a dinamikusan növekvő piacon.

 

Kapcsolódó cikkeink