Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb házhoz szállítást igényelnek, amire a piac erőteljes fejlődéssel reagál.
Jelentős átalakulást hoz az indiai kiskereskedelemben a gyorskereskedelem, a quick commerce, ugyanis egyre nagyobb az igény a napi szükségleteket kielégítő termékek gyors házhoz szállítására – derül ki a GlobalData Retail Asia által idézett elemzéséből. A járvány óta a fogyasztók előnyben részesítik a biztonságos és kényelmes vásárlási módokat, amit a gyorskereskedelmi platformok gyors szállítási szolgáltatásokkal elégítenek ki.
A szegmens egyik húzóereje az ételkiszállítás, amely 2023 és 2028 között évente átlagosan akár 7,7%-kal is bővülhet. A Zomato tulajdonában lévő Blinkit platform új Bistro alkalmazásában például 10 perces kiszállítást ígér, aminek köszönhetően a vállalat éves bruttó megrendelési értéke 55%-kal nőtt 2024 harmadik negyedévében.
A gyorskereskedelem különösen a fiatalabbak körében népszerű: a Z-generáció 54%-a és az ezredforduló körül születettek fele költ többet ételkiszállításra. Emellett az aktív munkaerő és az időt spórolni vágyó anyák körében is kiemelt kereslet mutatkozik, mivel India városaiban az aktív munkaerő aránya a 2017-18-as 47,6%-ról 52%-ra nőtt tavaly.
A szektor gyors fejlődése munkahelyeket teremt a logisztikai és szállítási ágazatban, míg a helyi kereskedőkkel való együttműködés segíti a cégeket szélesebb fogyasztói rétegek elérésében. Azok a vállalatok, amelyek innovációval és stratégiai együttműködésekkel, illetve egyre jobb szolgáltatás-kínálattal alkalmazkodnak, sikeresen versenyezhetnek ezen a dinamikusan növekvő piacon.
Kapcsolódó cikkeink
Meredeken ível felfelé a luxusórapiac: már a Z-generáció körében is egyre népszerűbbek a különleges darabok
A prémium és luxusórák iránti kereslet világszerte jelentős növekedést mutat…
Tovább olvasom >Mindent elhisznek a fiatalok a mesterséges intelligenciának
A Z generációs fiatalok körében szinte mindenki használja a mesterséges…
Tovább olvasom >Szeret boltban vásárolni a Z generáció
Az Adyen fizetéstechnológiai vállalat felmérése szerint a digitális világban felnőtt…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >