Szárnyal a bankkártyás fizetések száma, csökken a készpénzhasználat Magyarországon
Az elmúlt évben jelentősen megnőtt a bankkártyás fizetést elfogadó kereskedők száma Magyarországon, miközben a készpénzfelvételek aránya tovább csökkent – derül ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) friss adataiból. A 2024 második negyedévére vonatkozó statisztikák szerint a bankkártyás fizetési tranzakciók száma 10,7%-kal növekedett az előző év azonos időszakához képest, míg a tranzakciók értéke 10%-os emelkedést mutat.

Az elektronikus fizetési lehetőségek iránti kereslet növekedése nem csak a fizikai üzletekben, hanem az online kereskedelemben is megfigyelhető
A digitális fizetési módok térnyerését jól jelzi, hogy egyre több bankkártya „költözik” a mobiltelefonokba. 2024 második negyedévében 27,5%-kal nőtt a mobiltelefonokon regisztrált kártyák száma, és a mobiltárcával végrehajtott tranzakciók száma 32%-kal emelkedett, értékük pedig 36%-kal bővült az előző évhez képest – írja az Infostart.
A készpénzfelvételek továbbra is visszaszorulóban vannak: éves összehasonlításban 3,5%-os csökkenést mutatnak. Az elektronikus fizetési lehetőségek iránti kereslet növekedése nem csak a fizikai üzletekben, hanem az online kereskedelemben is megfigyelhető, ahol az elfogadóhelyek száma 21,5%-kal bővült.
Az OTP Bank adatai szerint a bank saját POS-termináljainak száma az országos átlag felett, 11,5%-kal nőtt az idei második negyedévben, míg a SimplePay Telefonos POS-t használó vállalkozások száma 23%-kal emelkedett. Ez is jól mutatja, hogy Magyarországon egyre inkább előtérbe kerül az elektronikus fizetés, miközben a készpénzhasználat fokozatosan visszaszorul.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: 1400 milliárd forinthoz közelítenek az okostelefonos fizetések
Közel 1,4 billió forint, 173 millió tranzakció: így mutat három…
Tovább olvasom >Új kriptószereplő lépne a Revolut helyére Magyarországon
A Revolut kriptoszolgáltatásainak magyarországi felfüggesztése után – amelyet egy júniusi…
Tovább olvasom >K&H: hány forintért kártyáztak a magyarok külföldön?
Közel 3 millió alkalommal vásároltak külföldön a K&H bankkártyás ügyfelei…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >