Szappannal is megmenthetjük a világot? Kezdd kicsiben!
Mit tehetünk, ha a fenntarthatóságot szeretnénk beépíteni a mindennapok gyakorlatába? A dm ősszel „Kezdd kicsiben!” felhívással edukációs programot és közösségi kihívást indít, hogy felhívja a figyelmet azokra a kis lépésekre, amelyeket a hétköznapokban megtehetünk.
A dm döntési folyamataiban fontos szerepe van a fenntarthatóságnak, a környezeti, társadalmi és a gazdasági aspektusok figyelembevétele megjelenik a vállalat folyamataiban, mindennapi gyakorlatában és a saját márkás termékek fejlesztésében: mind az összetevők mind a csomagolások terén fontos lépések történtek.
A vállalat nem csak saját folyamatainak optimalizálásán munkálkodik, de felelősséget érez abban is, hogy a vásárlók figyelmét felhívja a választási lehetőségekre: talán ritkán gondolunk arra, hogy mi köze lehet a natúrkozmetikumoknak a planktonokhoz, vagy hogy egy-egy utántöltő megvásárlásával hány százalék felesleges csomagolást spórolhatunk meg, de ezek az apró döntések is számítanak. Már azzal is sokat tehetünk, ha kipróbálunk egy környezetbarát tisztítószert, vagy ha mindig magunknál tartunk egy pamuttáskát, megnézzük, hogy a csomagolás újrahasznosított-e, a felhasznált papír honnan származik.
A vállalat ezért 2019 októberében edukációs programot és egy facebook kihívást indít, amelynek fókuszában a pozitív cselekvési minták állnak. A fenntartható hétköznapokhoz és a facebook kihívások teljesítéséhez Nagy Réka Ökoanyutól kapnak tippeket azok, akik csatlakoznak a dm csoportjához. A dm a résztvevőket az egyéni elköteleződésen túl is szeretné motiválni: minden csatlakozó személy után 100 forinttal támogatnak egy környezetvédelmi kezdeményezést, a 2020-as Tiszai PET Kupát. Céljuk, hogy 1 millió forinttal tudják segíteni a hiánypótló szemétgyűjtés lebonyolítását, így minden egyes vállalás hozzájárul, hogy elérjék ezt a kitűzött célt.
A dm a weboldalán külön menüpontban ad tippeket a fenntartható hétköznapokhoz, s mutatja meg, mely termékeit alakította át a fenntarthatósági szempontok mentén, milyen kezdeményezéseket tett a témában. A pozitív minták, ötletek terén a programban az Élelmiszerbankkal is együttműködik a drogéria. A vásárlói edukáció mellett a vállalat dolgozóinak érzékenyítése iránt is elkötelezett, fontos cél, hogy a munkatársak a napi munkájuk során is figyelembe vegyék a környezeti és fenntarthatósági szempontokat, ehhez gyakorlati segítséget és iránymutatást kapjanak.
„Piacvezető vállalatként felelősségünk van abban, hogy alternatívát mutassunk meg a különféle termékkategóriákban, választási lehetőségeket kínáljunk, miközben saját vállalati felelősségünkkel is tisztában vagyunk” – mondta el Kanyó Roland a dm marketing és PR menedzsere.
Az őszi program folytatásaként 2020 első félévében pályázattal is készülnek civil szervezetek számára: a környezet megóvására fókuszáló kezdeményezéseket segítenek majd.
Kapcsolódó cikkeink
Late night shopping a Westend dm üzletben Regán Lilivel, Kisóval, és az adidas Vibes új illatkollekciójával
Az adidas márka legújabb illatkollekcióját a Vibes-t egy Late night…
Tovább olvasom >Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club
2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista.…
Tovább olvasom >A dm forgalma 17 százalékkal nőtt az elmúlt gazdasági évben
A dm az elmúlt gazdasági évben nagy mértékben fektetett az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >