Szappannal is megmenthetjük a világot? Kezdd kicsiben!
Mit tehetünk, ha a fenntarthatóságot szeretnénk beépíteni a mindennapok gyakorlatába? A dm ősszel „Kezdd kicsiben!” felhívással edukációs programot és közösségi kihívást indít, hogy felhívja a figyelmet azokra a kis lépésekre, amelyeket a hétköznapokban megtehetünk.
A dm döntési folyamataiban fontos szerepe van a fenntarthatóságnak, a környezeti, társadalmi és a gazdasági aspektusok figyelembevétele megjelenik a vállalat folyamataiban, mindennapi gyakorlatában és a saját márkás termékek fejlesztésében: mind az összetevők mind a csomagolások terén fontos lépések történtek.
A vállalat nem csak saját folyamatainak optimalizálásán munkálkodik, de felelősséget érez abban is, hogy a vásárlók figyelmét felhívja a választási lehetőségekre: talán ritkán gondolunk arra, hogy mi köze lehet a natúrkozmetikumoknak a planktonokhoz, vagy hogy egy-egy utántöltő megvásárlásával hány százalék felesleges csomagolást spórolhatunk meg, de ezek az apró döntések is számítanak. Már azzal is sokat tehetünk, ha kipróbálunk egy környezetbarát tisztítószert, vagy ha mindig magunknál tartunk egy pamuttáskát, megnézzük, hogy a csomagolás újrahasznosított-e, a felhasznált papír honnan származik.
A vállalat ezért 2019 októberében edukációs programot és egy facebook kihívást indít, amelynek fókuszában a pozitív cselekvési minták állnak. A fenntartható hétköznapokhoz és a facebook kihívások teljesítéséhez Nagy Réka Ökoanyutól kapnak tippeket azok, akik csatlakoznak a dm csoportjához. A dm a résztvevőket az egyéni elköteleződésen túl is szeretné motiválni: minden csatlakozó személy után 100 forinttal támogatnak egy környezetvédelmi kezdeményezést, a 2020-as Tiszai PET Kupát. Céljuk, hogy 1 millió forinttal tudják segíteni a hiánypótló szemétgyűjtés lebonyolítását, így minden egyes vállalás hozzájárul, hogy elérjék ezt a kitűzött célt.
A dm a weboldalán külön menüpontban ad tippeket a fenntartható hétköznapokhoz, s mutatja meg, mely termékeit alakította át a fenntarthatósági szempontok mentén, milyen kezdeményezéseket tett a témában. A pozitív minták, ötletek terén a programban az Élelmiszerbankkal is együttműködik a drogéria. A vásárlói edukáció mellett a vállalat dolgozóinak érzékenyítése iránt is elkötelezett, fontos cél, hogy a munkatársak a napi munkájuk során is figyelembe vegyék a környezeti és fenntarthatósági szempontokat, ehhez gyakorlati segítséget és iránymutatást kapjanak.
„Piacvezető vállalatként felelősségünk van abban, hogy alternatívát mutassunk meg a különféle termékkategóriákban, választási lehetőségeket kínáljunk, miközben saját vállalati felelősségünkkel is tisztában vagyunk” – mondta el Kanyó Roland a dm marketing és PR menedzsere.
Az őszi program folytatásaként 2020 első félévében pályázattal is készülnek civil szervezetek számára: a környezet megóvására fókuszáló kezdeményezéseket segítenek majd.
Kapcsolódó cikkeink
Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Aznapi gyors házhozszállítási szolgáltatást indít a dm-drogerie markt Bonnban
A német dm-drogerie markt expressz házhozszállítási szolgáltatást indított a német…
Tovább olvasom >A Müller hajszál híján beérte a Rossmannt
A három legnagyobb magyarországi drogérialánc között folytatódik a verseny, ahol…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >Ezért fáradtak nyáron a magyarok
Évente átlagosan 44 óra alvásvesztést okoz a globális felmelegedés egy…
Tovább olvasom >