Szappannal is megmenthetjük a világot? Kezdd kicsiben!
Mit tehetünk, ha a fenntarthatóságot szeretnénk beépíteni a mindennapok gyakorlatába? A dm ősszel „Kezdd kicsiben!” felhívással edukációs programot és közösségi kihívást indít, hogy felhívja a figyelmet azokra a kis lépésekre, amelyeket a hétköznapokban megtehetünk.
A dm döntési folyamataiban fontos szerepe van a fenntarthatóságnak, a környezeti, társadalmi és a gazdasági aspektusok figyelembevétele megjelenik a vállalat folyamataiban, mindennapi gyakorlatában és a saját márkás termékek fejlesztésében: mind az összetevők mind a csomagolások terén fontos lépések történtek.
A vállalat nem csak saját folyamatainak optimalizálásán munkálkodik, de felelősséget érez abban is, hogy a vásárlók figyelmét felhívja a választási lehetőségekre: talán ritkán gondolunk arra, hogy mi köze lehet a natúrkozmetikumoknak a planktonokhoz, vagy hogy egy-egy utántöltő megvásárlásával hány százalék felesleges csomagolást spórolhatunk meg, de ezek az apró döntések is számítanak. Már azzal is sokat tehetünk, ha kipróbálunk egy környezetbarát tisztítószert, vagy ha mindig magunknál tartunk egy pamuttáskát, megnézzük, hogy a csomagolás újrahasznosított-e, a felhasznált papír honnan származik.
A vállalat ezért 2019 októberében edukációs programot és egy facebook kihívást indít, amelynek fókuszában a pozitív cselekvési minták állnak. A fenntartható hétköznapokhoz és a facebook kihívások teljesítéséhez Nagy Réka Ökoanyutól kapnak tippeket azok, akik csatlakoznak a dm csoportjához. A dm a résztvevőket az egyéni elköteleződésen túl is szeretné motiválni: minden csatlakozó személy után 100 forinttal támogatnak egy környezetvédelmi kezdeményezést, a 2020-as Tiszai PET Kupát. Céljuk, hogy 1 millió forinttal tudják segíteni a hiánypótló szemétgyűjtés lebonyolítását, így minden egyes vállalás hozzájárul, hogy elérjék ezt a kitűzött célt.
A dm a weboldalán külön menüpontban ad tippeket a fenntartható hétköznapokhoz, s mutatja meg, mely termékeit alakította át a fenntarthatósági szempontok mentén, milyen kezdeményezéseket tett a témában. A pozitív minták, ötletek terén a programban az Élelmiszerbankkal is együttműködik a drogéria. A vásárlói edukáció mellett a vállalat dolgozóinak érzékenyítése iránt is elkötelezett, fontos cél, hogy a munkatársak a napi munkájuk során is figyelembe vegyék a környezeti és fenntarthatósági szempontokat, ehhez gyakorlati segítséget és iránymutatást kapjanak.
„Piacvezető vállalatként felelősségünk van abban, hogy alternatívát mutassunk meg a különféle termékkategóriákban, választási lehetőségeket kínáljunk, miközben saját vállalati felelősségünkkel is tisztában vagyunk” – mondta el Kanyó Roland a dm marketing és PR menedzsere.
Az őszi program folytatásaként 2020 első félévében pályázattal is készülnek civil szervezetek számára: a környezet megóvására fókuszáló kezdeményezéseket segítenek majd.
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával segíti a bőrproblémák felismerését a dm és a Dermanostic
Új digitális szolgáltatással bővült a dm drogérialánc kínálata Németországban: a…
Tovább olvasom >Új digitális szolgáltatás várandósok és kisgyermekes családok számára
A dm 2025 májusától dm babybonus néven elindította új kismamáknak…
Tovább olvasom >„Egészenén” élmény a dm-ben – a got2b nyári beauty eseménye új szintre emelte az önkifejezést
A kreatív önkifejezés, a hajformázás új dimenziói és az egyediség…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jól hangzik a 11 százalékos vagyonbővülés, de a Blochamps szerint ez csupán a szűk elit boldogsága
A Blochamps Capital szerint a felületes szemlélőnek megtévesztő a jegybank…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – Országos összefogás az iskolakezdéshez
Immár ötödik alkalommal hirdeti meg közös tanszergyűjtő akcióját a Magyar…
Tovább olvasom >10 millió forinttal támogatja a nehéz sorsú fiatalokat a Lidl
Nagy érdeklődés övezte a Lidl és a Tisza Cipő kollaborációja…
Tovább olvasom >