Szaporodnak az átverések: csalómágnesként működnek a webáruházak

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 10. 09. 12:16

Egyre népszerűbb az online kereskedelem, és szakértők szerint az elkövetkezendő években további növekedés várható. Mégis a kis- és középvállalkozások csupán egyhatoda rendelkezik jelenleg webshoppal. Az internetes áruház készíttetésének útjában elsősorban az anyagiak állnak – amit a csalók ki is használnak – áll a http://webaruhazkeszites-web.hu  legfrissebb kutatásában.

internet

A vállalkozások online kereskedelmének útjában elsősorban az anyagiak állnak; keveseknek van elegendő forrása egy profi webáruház elkészítéséhez. A csalók pedig ezt ki is használják. Egyre gyakoribbak az ingyenes webáruház- vagy weblapkészítést hirdető cégek, azonban az ügyfelek számára sokszor csak utólag derül ki, hogy az ingyenes néha nagyon is drága — jelentette ki Munteanu Norbert, a Minibolt webáruház készítéssel foglalkozó társaság ügyvezető igazgatója.

Friss kutatási eredmények szerint még mindig a kis- és középvállalkozások mindössze egyhatodának van webáruháza, pedig az internetes kereskedelem egyre népszerűbb. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkárának elmondása szerint a piac bővülésével a webáruházak száma is jelentősen megnövekedhet.

Ma a cégeknek már szinte lehetetlen fennmaradniuk internetes jelenlét nélkül; legalább egy működő weblapra szükségük van. Sokan dőlnek be az ingyenes weboldalkészítést kínáló hirdetéseknek, amelyek egy része sajnos csalók tevékenységét takarja. Sokan arról panaszkodnak, hogy a vállalkozó ugyan valóban elkészítette a honlapot, de az nem felelt meg az elvárásaiknak, és nem is tudták módosíttatni, mert az illető nem volt elérhető; vagy pedig a honlap megfelelt, de nem kaptak elérhetőséget a szerkesztéséhez, a készítő viszont nem töltött fel rendszeresen új tartalmat.

Szintén gyakori eset, hogy a webfejlesztő a honlapot valóban ingyen készíti el, de a karbantartásáért vagyonokat kér. Az is előfordul, hogy az üzemeltetési díj nem magas, viszont semmilyen segítséget nem kap az ügyfél az oldal szerkesztéséhez, ugyanis a webmester telefonon nem elérhető, e-mailekre pedig nem válaszol. Ha pedig valóban minden ingyen van, a fejlesztő általában teletűzdeli reklámokkal a weboldalt.

Az olcsó webáruházak általában kevesebb funkcióval rendelkeznek, például korlátozott a tárhely, a termékkategóriák vagy a feltölthető termékek száma. Más esetben pedig mindössze egy ingyenes sablont töltenek fel az adatokkal, és ötször annyit kérnek érte, mint az elfogadható lenne. Bár egyre több vállalkozót csapnak be az ügyfeleket megtévesztő webmesterek, mégis töretlen az érdeklődés az 5-10 ezer forintért vagy akár ingyen hozzáférhető webshopok iránt: a statisztikák szerint havonta ezerháromszázan írják be a legnépszerűbb keresőbe a „webáruház ingyen” kifejezést.

Kapcsolódó cikkeink