Száműzi a Tesco a műanyag szatyrokat
Újabb lépést tesz a Tesco a környezetterhelés csökkentése érdekében: az online bevásárláshoz eddig választható műanyag szatyrok helyett újrahasznosított papírtáskákat kínál. Az áruházlánc a házhozszállításhoz ezentúl csak a legszükségesebb termékeket csomagolja műanyag zacskóba, a megrendeléseket pedig alapesetben csomagolás nélkül teljesíti. A vásárlók ugyanakkor eldönthetik, hogy kérik-e a megrendelt árukat papírtáskába csomagolni. Az online vásárláshoz kapcsolódóan így közel 60 százalékkal kevesebb műanyaghulladék keletkezik.
2019. november 11. Az online bevásárlás megrendeléseinek kiszállításához az áruházlánc mostantól csak az élelmiszerbiztonsági szempontból indokolt termékeket, így például a lédig péksüteményeket, a pultos csemege- és húsárukat, illetve a lédig aszalványokat, magvakat csomagolja műanyag zacskóba. A meghámozható zöldségek és gyümölcsök, valamint a fagyasztott áruk ezentúl plusz csomagolás nélkül érkeznek a vevőkhöz. Ha másként nem jelzik, a vásárlók csomagolás nélkül kapják kézhez a megrendelt tételeket, de papírzacskóban is kérhetik a kiszállítást. A papírtáskák újrahasznosított anyagból készülnek, és többször felhasználhatók. A vásárlást követően egyébként a házhozszállítást végző kollégák igény esetén vissza is veszik a papírtáskákat újrahasznosításra.
„Egyre gyakrabban tapasztaljuk, hogy környezettudatos vásárlóink újra felhasználható zacskókat hoznak magukkal a bevásárláshoz. Elkötelezettek vagyunk a fenntartható csomagolóanyagok használata mellett, és online vásárlóinknak is minél több ökobarát lehetőséget szeretnénk biztosítani, ezért is határoztuk el a műanyagszatyrok kivonását, amivel közel 60 százalékkal tudjuk csökkenteni azok évi mintegy 1 millió darabos mennyiségét” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs igazgatója.
A helyettesítő termékeket a Tesco továbbra is jól megkülönböztethető, kék műanyag zacskókban szállítja házhoz, ezeket azonban a rendelés átadása után vissza is viszik a kiszállítók, hogy más rendeléseknél újra tudják használni.
Akiknek egyszerűbb és kényelmesebb a megrendelések személyes átvétele, azok feladhatják rendelésüket áruházi átvétellel, kiválasztva a számukra ideális átvételi pontot. Az így vásárolt termékekre ugyanazok a csomagolási elvek érvényesek, mint házhozszállítás esetén.
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új adónem bevezetését javasolja az Európai Bizottság
Az Európai Bizottság a közelmúltban javaslatot tett az Európai Unió…
Tovább olvasom >Egy különleges együttműködés az Unicum Riserva és a beck@grecsó duó között: útjára indult a „szeretet vessző béke”
Az Unicum Riserva támogatásában márciusban debütált a beck@grecsó formáció új…
Tovább olvasom >Újabb elismerés a Borsodi Sörgyár jó munkahelyi gyakorlataiért
Második alkalommal ítélték oda a Borsodi Sörgyárnak a Sokszínű és…
Tovább olvasom >