Száműzi a Tesco a műanyag szatyrokat
Újabb lépést tesz a Tesco a környezetterhelés csökkentése érdekében: az online bevásárláshoz eddig választható műanyag szatyrok helyett újrahasznosított papírtáskákat kínál. Az áruházlánc a házhozszállításhoz ezentúl csak a legszükségesebb termékeket csomagolja műanyag zacskóba, a megrendeléseket pedig alapesetben csomagolás nélkül teljesíti. A vásárlók ugyanakkor eldönthetik, hogy kérik-e a megrendelt árukat papírtáskába csomagolni. Az online vásárláshoz kapcsolódóan így közel 60 százalékkal kevesebb műanyaghulladék keletkezik.
2019. november 11. Az online bevásárlás megrendeléseinek kiszállításához az áruházlánc mostantól csak az élelmiszerbiztonsági szempontból indokolt termékeket, így például a lédig péksüteményeket, a pultos csemege- és húsárukat, illetve a lédig aszalványokat, magvakat csomagolja műanyag zacskóba. A meghámozható zöldségek és gyümölcsök, valamint a fagyasztott áruk ezentúl plusz csomagolás nélkül érkeznek a vevőkhöz. Ha másként nem jelzik, a vásárlók csomagolás nélkül kapják kézhez a megrendelt tételeket, de papírzacskóban is kérhetik a kiszállítást. A papírtáskák újrahasznosított anyagból készülnek, és többször felhasználhatók. A vásárlást követően egyébként a házhozszállítást végző kollégák igény esetén vissza is veszik a papírtáskákat újrahasznosításra.
„Egyre gyakrabban tapasztaljuk, hogy környezettudatos vásárlóink újra felhasználható zacskókat hoznak magukkal a bevásárláshoz. Elkötelezettek vagyunk a fenntartható csomagolóanyagok használata mellett, és online vásárlóinknak is minél több ökobarát lehetőséget szeretnénk biztosítani, ezért is határoztuk el a műanyagszatyrok kivonását, amivel közel 60 százalékkal tudjuk csökkenteni azok évi mintegy 1 millió darabos mennyiségét” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs igazgatója.
A helyettesítő termékeket a Tesco továbbra is jól megkülönböztethető, kék műanyag zacskókban szállítja házhoz, ezeket azonban a rendelés átadása után vissza is viszik a kiszállítók, hogy más rendeléseknél újra tudják használni.
Akiknek egyszerűbb és kényelmesebb a megrendelések személyes átvétele, azok feladhatják rendelésüket áruházi átvétellel, kiválasztva a számukra ideális átvételi pontot. Az így vásárolt termékekre ugyanazok a csomagolási elvek érvényesek, mint házhozszállítás esetén.
Kapcsolódó cikkeink
A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >Együttműködést szorgalmazó platformot hoz létre a Tesco a menstruációs szegénység felszámolásáért
A menstruációs szegénység felszámolását zászlajára tűző platform létrehozását jelentette be…
Tovább olvasom >Meglepően jól sikerült a január a kiskereskedelemben
A gyenge évzáráshoz képest 2,2%-kal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >