Szaloncukor hatmilliárdért
A decemberi „édes ünnepekkel” a minőségi édességek időszaka és bősége is beköszönt. Az igazi hungarikumnak számító szaloncukorból mi fogyasztók ebben a 4-5 hétben több mint 6 milliárd forint értékben, körülbelül 5500 tonnányit vásárolunk. Az áruházak polcairól ilyenkor kerül a gyermekek csizmáiba az a 821 tonnányi figurás édesség is, amely az éves csokoládéfigura-forgalom felét adja, és amelyre 2,2 milliárd forintot költenek a magyar családok – tudtuk meg az Édességgyártók Országos Szövetségének november 18-i sajtótájékoztatóján. – Hazánkban az édesség- és csokoládé-nagyhatalomnak számító országokkal szemben is magas a kereslet a karácsonyi szezonális figurás édességek és szaloncukrok iránt – mondta Sánta Sándor, az Édességgyártók Szövetségének elnöke. – Nagyon örülünk annak, hogy az elmúlt másfél évben a fogyasztók preferenciája a minőségi termékek irányába mozdult el, ami a szaloncukrok esetében az ismert márkák, a figurás édességek tekintetében pedig a magas kakaótartalmú termékek irányába billentette a mérleg nyelvét – tette hozzá Sánta Sándor.
A hungarikumnak számító szaloncukorból háztartásonként mintegy 1,7 kilogramm, összesen pedig kb. 5500 tonna, elsősorban zselés, vajkaramellás, marcipános, kókuszos, újabban pedig diós, mandulás és mogyorós ízesítésű édesség kerül a karácsonyfákra. Vásárlásaink kétharmadában tasakos terméket választunk, kisebb hányadában pedig kimérve vagy dobozban vesszük meg a fára valót.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >