Szaloncukor hatmilliárdért
A decemberi „édes ünnepekkel” a minőségi édességek időszaka és bősége is beköszönt. Az igazi hungarikumnak számító szaloncukorból mi fogyasztók ebben a 4-5 hétben több mint 6 milliárd forint értékben, körülbelül 5500 tonnányit vásárolunk. Az áruházak polcairól ilyenkor kerül a gyermekek csizmáiba az a 821 tonnányi figurás édesség is, amely az éves csokoládéfigura-forgalom felét adja, és amelyre 2,2 milliárd forintot költenek a magyar családok – tudtuk meg az Édességgyártók Országos Szövetségének november 18-i sajtótájékoztatóján. – Hazánkban az édesség- és csokoládé-nagyhatalomnak számító országokkal szemben is magas a kereslet a karácsonyi szezonális figurás édességek és szaloncukrok iránt – mondta Sánta Sándor, az Édességgyártók Szövetségének elnöke. – Nagyon örülünk annak, hogy az elmúlt másfél évben a fogyasztók preferenciája a minőségi termékek irányába mozdult el, ami a szaloncukrok esetében az ismert márkák, a figurás édességek tekintetében pedig a magas kakaótartalmú termékek irányába billentette a mérleg nyelvét – tette hozzá Sánta Sándor.
A hungarikumnak számító szaloncukorból háztartásonként mintegy 1,7 kilogramm, összesen pedig kb. 5500 tonna, elsősorban zselés, vajkaramellás, marcipános, kókuszos, újabban pedig diós, mandulás és mogyorós ízesítésű édesség kerül a karácsonyfákra. Vásárlásaink kétharmadában tasakos terméket választunk, kisebb hányadában pedig kimérve vagy dobozban vesszük meg a fára valót.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >