Szállodai étel- és italszolgáltatás 2022
Nagyot változott a szállodákban az étel- és italszolgáltatások (F&B) súlyának megítélése az elmúlt 2-3 évben; a szállodapiac elemzésével foglalkozó angol Hotstats hívta fel a figyelmet az új jelenségre.
A szakma korábban hagyományosan az italra koncentrált, azonban a statisztikák és a szállodai eredménykimutatások elemzése azt mutatja, hogy a kevés eredményt hozó „kötelezőből” mára pozitívvá vált az ételforgalom megítélése. Jó néhány lifestyle hotel F&B bevétele már meghaladja a szobaárbevételeket, emiatt számos szállodatulajdonos már nem a RevPAR hanem a Total RevPAR mutatót figyeli, amivel valamennyi bevételi csatorna optimalizálására odafigyelhetnek, nem csak a szobákéra. Európában 2022 májusában az F&B bevételek PAR alapon 42 euróval voltak magasabbak az előző hónapinál, 155%-kal haladták meg a 2022 januárit, és elérték a 2019 májusit. Az USA-ban is növekszik az F&B jelentősége, de ott még csak 117% volt a növekmény 2022. januárhoz képest. //
Kapcsolódó cikkeink
MBH gyorselemzés: Csökkent a kiskereskedelem lendülete májusban
A húsvéti költések után lassult a kiskereskedelmi forgalom bővülése májusban:…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Ezért nem fenntartható a 2026-os költségvetés
A Parlament elfogadta a 2026-os „háborúellenes” költségvetést, mely a legtöbb…
Tovább olvasom >Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus mozgatórugója
A SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus mozgatórugója – idén…
Tovább olvasom >A Colonnade Biztosító felkészült az Unitravel utasainak mielőbbi kártalanítására
A Colonnade Biztosító a jogszabályoknak megfelelően felkészült az Unitravel Kft.…
Tovább olvasom >Kedvezményes éjszakai jegyet vezettek be az idei Sziget fesztiválra
Kedvezményes éjszakai jegyet vezettek be az idei Sziget fesztiválra, amivel…
Tovább olvasom >