Szállodai étel- és italszolgáltatás 2022
Nagyot változott a szállodákban az étel- és italszolgáltatások (F&B) súlyának megítélése az elmúlt 2-3 évben; a szállodapiac elemzésével foglalkozó angol Hotstats hívta fel a figyelmet az új jelenségre.
A szakma korábban hagyományosan az italra koncentrált, azonban a statisztikák és a szállodai eredménykimutatások elemzése azt mutatja, hogy a kevés eredményt hozó „kötelezőből” mára pozitívvá vált az ételforgalom megítélése. Jó néhány lifestyle hotel F&B bevétele már meghaladja a szobaárbevételeket, emiatt számos szállodatulajdonos már nem a RevPAR hanem a Total RevPAR mutatót figyeli, amivel valamennyi bevételi csatorna optimalizálására odafigyelhetnek, nem csak a szobákéra. Európában 2022 májusában az F&B bevételek PAR alapon 42 euróval voltak magasabbak az előző hónapinál, 155%-kal haladták meg a 2022 januárit, és elérték a 2019 májusit. Az USA-ban is növekszik az F&B jelentősége, de ott még csak 117% volt a növekmény 2022. januárhoz képest. //
Kapcsolódó cikkeink
Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >GKI elemzés: Stagnálás közelében a feldolgozóipari munkatermelékenység
A magyar gazdaságfejlesztési stratégia egyik központi eleme a magyar ipar…
Tovább olvasom >A vásárlók idén karácsonykor a technológia segítségével vadásznak majd a legjobb ajánlatokra
A kutatások szerint az ajándékvásárlási szezon már október végén elkezdődik.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Séf élet, gyöngy élet… – A nap képe
A Proud to be a Chef Fb-oldalán találtuk a képeket…
Tovább olvasom >Hazaviszem az éttermet – éttermi merchandising
Mi jut eszébe, ha kedvenc étterme vagy kávézója nevét meglátja…
Tovább olvasom >Pillepalack üvegből
A Diageo szeptemberben a London Design Festivalon mutatta be a…
Tovább olvasom >