Szállodai étel- és italszolgáltatás 2022
Nagyot változott a szállodákban az étel- és italszolgáltatások (F&B) súlyának megítélése az elmúlt 2-3 évben; a szállodapiac elemzésével foglalkozó angol Hotstats hívta fel a figyelmet az új jelenségre.
A szakma korábban hagyományosan az italra koncentrált, azonban a statisztikák és a szállodai eredménykimutatások elemzése azt mutatja, hogy a kevés eredményt hozó „kötelezőből” mára pozitívvá vált az ételforgalom megítélése. Jó néhány lifestyle hotel F&B bevétele már meghaladja a szobaárbevételeket, emiatt számos szállodatulajdonos már nem a RevPAR hanem a Total RevPAR mutatót figyeli, amivel valamennyi bevételi csatorna optimalizálására odafigyelhetnek, nem csak a szobákéra. Európában 2022 májusában az F&B bevételek PAR alapon 42 euróval voltak magasabbak az előző hónapinál, 155%-kal haladták meg a 2022 januárit, és elérték a 2019 májusit. Az USA-ban is növekszik az F&B jelentősége, de ott még csak 117% volt a növekmény 2022. januárhoz képest. //
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig visszafogottabbak a magyar vásárlók
Júniusban a kiskereskedelmi forgalom volumene 3 százalékkal nőtt éves összevetésben.…
Tovább olvasom >Folytatódhat a fellendülés a budapesti szállodapiacon
Minden előzetes elemzői várakozást felülmúlt a kelet-közép-európai és ezen belül…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Csökkent a kiskereskedelem lendülete májusban
A húsvéti költések után lassult a kiskereskedelmi forgalom bővülése májusban:…
Tovább olvasom >További cikkeink
MTÜ: csaknem 800 ezren vettek részt a Szent István napi ünnepségeken Budapesten
A mobilcella adatok alapján több mint 798 ezer mobiltelefonnal érkező…
Tovább olvasom >Online tanfolyam segíti a helyi turizmus fejlesztését
Elindult a Falusi Turizmus Fellendítését Célzó Oktatási Pályázat, amely gyakorlati…
Tovább olvasom >2040-re több mint 2,4 milliárd turista járja majd a világot
Az elmúlt évtizedekben a turizmus példátlan növekedést mutatott: 1975 és…
Tovább olvasom >