Szallas.hu: húsvétra 17 százalékkal nőttek az előfoglalások az előző évhez képest
A húsvéti, négynapos hosszú hétvégére 17 százalékkal nőttek az előfoglalások az előző évhez képest – közölte saját adatai alapján a Szallas.hu pénteken az MTI-vel.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/03/pexels-roman-odintsov-6897341.jpg)
Sok szállás már most teltházas
Hozzátették, akadnak olyan népszerű szállások, amelyek már most teltházasak az ünnepi időszakra, de bőven vannak még szabad szállások.
A foglalások 29 százaléka apartmanba, 27 százaléka hotelbe, 25 százaléka vendégházba, 14 százaléka panzióba és 5 százaléka egyéb típusú szálláshelyre szól. Egy embernek éjszakánként átlagosan 11 540 forintot kell fizetnie, ami csaknem 19 százalékos drágulás tavalyhoz képest – ismertette közleményében a szállásfoglaló oldal.
Kiemelték, hogy Eger, Gyula, Hajdúszoboszló, Pécs és Nyíregyháza a magyarok legkedveltebb úti célja a tavaszi szünetben. Továbbá Hévíz, Szeged, Zalakaros, Sopron és a főváros ajánlatai a legkeresettebbek a Szallas.hu oldalán.
Kelemen Lili, a Szallas.hu sajtószóvivője a közleményben arra is kitért, hogy tavaly május elseje vasárnapra esett, így nem tudják pontosan összehasonlítani az idei foglalási szintet az előző évivel, de egy átlagos tavalyi májusi hétvégéhez képest is számottevő, 3,5-szörös a növekedés.
Május végén a pünkösd is utazásra kínál lehetőséget, a tavalyi pünkösdi előfoglalások több mint dupláját rögzítették már a vendégek.
Már a nyári vakációval is foglalkoznak az utazók, az eddig beérkező foglalásoknál 40 százalékos a növekedés a 2022 hasonló időszakáig megtett előfoglalásokhoz képest.
Kelemen Lili a közleményben megjegyezte, azok a partnerek, amelyek a rezsi emelkedése miatt a télre bezártak, de korábban egész évben nyitva voltak, már szinte mind újra üzemelnek márciusban. Közülük csak azok a szállodák nem nyitottak még ki, amelyek nagyobb beruházást valósítanak meg. A felújítók zömében modernizálták a szobákat és a közösségi tereket, sokan energetikai korszerűsítést hajtottak végre és számos helyen a wellness-részleg is megújult az elmúlt hónapokban – tette hozzá a sajtószóvivő.
A kezdetektől 2019-ig Szallas.hu Kft.-ként működő cég 2019 márciusától Zrt.-ként folytatja tevékenységét, 6 leányvállalatát összefogva. Szallas Group márkanév alatt 16 terméket működtet 5 országban, 6 irodában. 2021 őszén bejelentették a Szallas Group eladását, a tranzakció zárultával a lengyel Wirtualna Polska lesz a cégcsoport tulajdonosa.
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >