Szallas.hu: húsvétra 17 százalékkal nőttek az előfoglalások az előző évhez képest
A húsvéti, négynapos hosszú hétvégére 17 százalékkal nőttek az előfoglalások az előző évhez képest – közölte saját adatai alapján a Szallas.hu pénteken az MTI-vel.

Sok szállás már most teltházas
Hozzátették, akadnak olyan népszerű szállások, amelyek már most teltházasak az ünnepi időszakra, de bőven vannak még szabad szállások.
A foglalások 29 százaléka apartmanba, 27 százaléka hotelbe, 25 százaléka vendégházba, 14 százaléka panzióba és 5 százaléka egyéb típusú szálláshelyre szól. Egy embernek éjszakánként átlagosan 11 540 forintot kell fizetnie, ami csaknem 19 százalékos drágulás tavalyhoz képest – ismertette közleményében a szállásfoglaló oldal.
Kiemelték, hogy Eger, Gyula, Hajdúszoboszló, Pécs és Nyíregyháza a magyarok legkedveltebb úti célja a tavaszi szünetben. Továbbá Hévíz, Szeged, Zalakaros, Sopron és a főváros ajánlatai a legkeresettebbek a Szallas.hu oldalán.
Kelemen Lili, a Szallas.hu sajtószóvivője a közleményben arra is kitért, hogy tavaly május elseje vasárnapra esett, így nem tudják pontosan összehasonlítani az idei foglalási szintet az előző évivel, de egy átlagos tavalyi májusi hétvégéhez képest is számottevő, 3,5-szörös a növekedés.
Május végén a pünkösd is utazásra kínál lehetőséget, a tavalyi pünkösdi előfoglalások több mint dupláját rögzítették már a vendégek.
Már a nyári vakációval is foglalkoznak az utazók, az eddig beérkező foglalásoknál 40 százalékos a növekedés a 2022 hasonló időszakáig megtett előfoglalásokhoz képest.
Kelemen Lili a közleményben megjegyezte, azok a partnerek, amelyek a rezsi emelkedése miatt a télre bezártak, de korábban egész évben nyitva voltak, már szinte mind újra üzemelnek márciusban. Közülük csak azok a szállodák nem nyitottak még ki, amelyek nagyobb beruházást valósítanak meg. A felújítók zömében modernizálták a szobákat és a közösségi tereket, sokan energetikai korszerűsítést hajtottak végre és számos helyen a wellness-részleg is megújult az elmúlt hónapokban – tette hozzá a sajtószóvivő.
A kezdetektől 2019-ig Szallas.hu Kft.-ként működő cég 2019 márciusától Zrt.-ként folytatja tevékenységét, 6 leányvállalatát összefogva. Szallas Group márkanév alatt 16 terméket működtet 5 országban, 6 irodában. 2021 őszén bejelentették a Szallas Group eladását, a tranzakció zárultával a lengyel Wirtualna Polska lesz a cégcsoport tulajdonosa.
Kapcsolódó cikkeink
Visit Hungary: csaknem 100 ezer vendéget fogadtak a fővárosi szállodák a Forma–1 versenyhétvégén
Az idei Forma–1 versenyhétvégén a fővárosi szállodák majdnem 100 ezer…
Tovább olvasom >Újabb vizsgálatot indított a GVH a Booking.com szállásfoglaló platform ellen
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Booking.com B.V…
Tovább olvasom >Romániában kevesebb vendég valamivel több éjszakát töltött júniusban a szálláshelyeken, mint tavaly
Júniusban 2,2 százalékkal kevesebb turista szállt meg idegenforgalmi szálláshelyen Romániában,…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >