Szallas.hu: Budapest mellett Visegrád és Esztergom a fővárosi régió legnépszerűbb úti célja tavasszal
A tavaszi időszakban Budapest, Visegrád és Esztergom a legkedveltebb három belföldi úti cél a Budapest-Közép-Dunavidéki régióban, ahol a foglalások 60 százaléka erre a három településre szól – közölte saját adatai alapján a Szallas.hu csütörtökön az MTI-vel.
Megjegyezték: tavasszal a Balaton után a Budapest-Közép-Dunavidék turisztikai régió a második legnépszerűbb térség, az utazók a történelmi és kulturális látnivalók mellett a kirándulási lehetőségeket és a családbarát programokat keresik.
A szállástípusok közül továbbra is a hotelek a legkeresettebbek, tízből négy vendég (41 százalék) ezt választja. A vendégek 20 százaléka apartmant, 19 százaléka vendégházat, 14 százaléka panziót foglalt, míg 6 százalék más szállástípust választott.
A Szallas.hu adatai szerint a foglalások 44 százaléka egyéjszakás, háromból egy vendég két éjszakát marad, míg a vendégek 14 százaléka három éjszakát tölt a régióban. A foglalások több mint fele két főre szól.
A Budapest-Közép-Dunavidék régióba szóló tavaszi foglalások 62 százaléka legfeljebb 70 ezer forint értékű, míg 30 százaléka 70-170 ezer forint közé esik, a fennmaradó 8 százalék pedig 170 ezer forint feletti értékű – közölték.
A tavaszi időszakban Budapesten a népszerűbb látnivalók vagy programok között szerepel a Halászbástya, a Szépművészeti Múzeum, a Fővárosi Állat- és Növénykert és az Aquaworld Élményfürdő, míg Esztergomban a bazilika, Gödöllőn a Királyi Kastély, míg Visegrádon a fellegvár.
Kapcsolódó cikkeink
Egy felmérés szerint a magyarok 36 százaléka tervez külföldi nyaralást az idén
A magyarok 36 százaléka tervez külföldi nyaralást az idén nyáron,…
Tovább olvasom >Horvát tengerpart, magyar szívvel: ismét Vir a nyár favoritja
A 2025-ös nyári szezonban is Horvátország számít a legkedveltebb külföldi…
Tovább olvasom >Megszületett a turizmus bankja: új néven és szerepben indul újra az Uránia Záloghitel
Lényegében létrejött a hazai turizmus első dedikált pénzügyi szolgáltatója: az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >