Szallas.hu: a belföldi utazók főként az akciós árakat és a SZÉP-kártyás fizetési lehetőséget keresik
A belföldi utazók elsősorban az akciós árakat, csomagajánlatokat, az előleg fizetése nélküli foglalást és a SZÉP-kártyás fizetési lehetőséget keresik – közölte legfrissebb felmérése alapján a Szallas.hu kedden az MTI-vel.
Mint írták, mindezek mellett komoly előnyt jelent, ha a szállásközvetítő oldal rendelkezik mindennap hívható, magyar nyelvű ügyfélszolgálattal is. Hozzátették: az utazást tervezők elsődlegesen az online szállásközvetítő platformokon tervezik meg nyaralásukat, mert ezeken a felületeken a szállástípusok mellett az árak terén is szélesebb merítésből tudnak válogatni.
A Szallas.hu idén májusban, 970 ember bevonásával végzett online felmérést a hírlevél-feliratkozói körében. A mintavétel nem reprezentatív Magyarország lakosságára nézve, de a válaszok alkalmasak a belföldi utazók főbb utazási trendjeinek és attitűdjeinek szemléltetésére – írta a szállásfoglaló portál közleményében.
A Szallas.hu és a BLS-CEE ügyvédi iroda szakértői szerint az elmúlt években számos olyan jogszabály (például GDPR, fogyasztóvédelmi törvény módosítása) született, amelyek még biztonságosabbá teszik az online vásárlást és szolgáltatásigénylést, valamint az ebből eredő esetleges viták rendezését. Az új rendelkezéseknek hála a hatóságok és a közvetítő platformok a szolgáltatókat több eszközzel és hatékonyabban tudják ellenőrizni – fejtette ki a szállásfoglaló portál közleményében Surinya Balázs, a BLS-CEE szakértője.
A Szallas.hu felméréséből az is kiderült, hogy a vendégeknél kiemelten fontos az online fizetési lehetőség, amely növeli a foglalók bizalmát, az utazási kedvet. A vendégek az azonnali, online fizetési lehetőségeket részesítik előnyben: a 2023-as adatok alapján az online fizetések csaknem 45 százaléka bankkártyával, 34 százaléka SZÉP-kártyával és 21 százaléka átutalással történt.
A Szallas.hu szerint a szállás online lefoglalásánál fontos a korábbi vendégek tapasztalata is, nagy jelentőséggel bír a pozitív értékelés. Jelezték, szállásfoglaláskor annak is érdemes utánajárni, milyen feltételek mellett és meddig lehet lemondani a tervezett utazást, illetve kell-e előleget fizetni és van-e kötbér.
Hozzátették, hogy a szállásfoglaló platformokon egyértelműen láthatók a foglalás feltételei, amelyet a szerződéses feltételek segítségével be is tartatnak a partnereikkel.
A kezdetektől 2019-ig Szallas.hu Kft.-ként működő cég 2019 márciusától Zrt.-ként folytatja tevékenységét, 6 leányvállalatát összefogva. Szallas Group márkanév alatt 16 terméket működtet 5 országban, 6 irodában. Tavaly ősszel bejelentették a Szallas Group eladását, a tranzakció zárultával a lengyel Wirtualna Polska lett a cégcsoport tulajdonosa.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy hazai borravaló-körkép: így jattolnak a magyarok a vendéglátósok szerint
A vendéglátósok 75 százaléka számolt be arról, hogy a vendégektől…
Tovább olvasom >Rekordforgalomra készül a budapesti repülőtér – minden részletre kiterjed a nyári felkészülés
Soha nem látott utasforgalomra számítanak a 2025-ös nyári szezonban a…
Tovább olvasom >Mol Limo: a legutóbbi három hosszú hétvégén a magyarok legnépszerűbb belföldi célpontja a Balaton volt
A hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a Balaton, a külföldieké…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >