Szallas.hu: a belföldi utazók főként az akciós árakat és a SZÉP-kártyás fizetési lehetőséget keresik
A belföldi utazók elsősorban az akciós árakat, csomagajánlatokat, az előleg fizetése nélküli foglalást és a SZÉP-kártyás fizetési lehetőséget keresik – közölte legfrissebb felmérése alapján a Szallas.hu kedden az MTI-vel.
Mint írták, mindezek mellett komoly előnyt jelent, ha a szállásközvetítő oldal rendelkezik mindennap hívható, magyar nyelvű ügyfélszolgálattal is. Hozzátették: az utazást tervezők elsődlegesen az online szállásközvetítő platformokon tervezik meg nyaralásukat, mert ezeken a felületeken a szállástípusok mellett az árak terén is szélesebb merítésből tudnak válogatni.
A Szallas.hu idén májusban, 970 ember bevonásával végzett online felmérést a hírlevél-feliratkozói körében. A mintavétel nem reprezentatív Magyarország lakosságára nézve, de a válaszok alkalmasak a belföldi utazók főbb utazási trendjeinek és attitűdjeinek szemléltetésére – írta a szállásfoglaló portál közleményében.
A Szallas.hu és a BLS-CEE ügyvédi iroda szakértői szerint az elmúlt években számos olyan jogszabály (például GDPR, fogyasztóvédelmi törvény módosítása) született, amelyek még biztonságosabbá teszik az online vásárlást és szolgáltatásigénylést, valamint az ebből eredő esetleges viták rendezését. Az új rendelkezéseknek hála a hatóságok és a közvetítő platformok a szolgáltatókat több eszközzel és hatékonyabban tudják ellenőrizni – fejtette ki a szállásfoglaló portál közleményében Surinya Balázs, a BLS-CEE szakértője.
A Szallas.hu felméréséből az is kiderült, hogy a vendégeknél kiemelten fontos az online fizetési lehetőség, amely növeli a foglalók bizalmát, az utazási kedvet. A vendégek az azonnali, online fizetési lehetőségeket részesítik előnyben: a 2023-as adatok alapján az online fizetések csaknem 45 százaléka bankkártyával, 34 százaléka SZÉP-kártyával és 21 százaléka átutalással történt.
A Szallas.hu szerint a szállás online lefoglalásánál fontos a korábbi vendégek tapasztalata is, nagy jelentőséggel bír a pozitív értékelés. Jelezték, szállásfoglaláskor annak is érdemes utánajárni, milyen feltételek mellett és meddig lehet lemondani a tervezett utazást, illetve kell-e előleget fizetni és van-e kötbér.
Hozzátették, hogy a szállásfoglaló platformokon egyértelműen láthatók a foglalás feltételei, amelyet a szerződéses feltételek segítségével be is tartatnak a partnereikkel.
A kezdetektől 2019-ig Szallas.hu Kft.-ként működő cég 2019 márciusától Zrt.-ként folytatja tevékenységét, 6 leányvállalatát összefogva. Szallas Group márkanév alatt 16 terméket működtet 5 országban, 6 irodában. Tavaly ősszel bejelentették a Szallas Group eladását, a tranzakció zárultával a lengyel Wirtualna Polska lett a cégcsoport tulajdonosa.
Kapcsolódó cikkeink
Túlturizmus Európában: vízágyús tüntetések Barcelonában, tiltások Budapesten
A rövid távú lakáskiadás, a turistahordák és az infrastruktúra túlterheltsége…
Tovább olvasom >Optimista tervekkel vág neki 2025-nek a DIEGO
Erősödő árérzékenység, kiszámíthatatlan szabályozási környezet és új vásárlói szokások –…
Tovább olvasom >Szallas.hu: a hazai vendégek többnyire 1-2 éjszakás foglalással utaztak belföldön az első negyedévben
Hosszú hétvége híján főként rövid, 1-2 éjszakás belföldi utazásokat választottak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >