Szallas Group: a turizmus visszatér a növekvő pályára a kelet-közép-európai régióban
Az idén nyáron visszatér az emelkedő pályára a turizmus a kelet-közép-európai régióban a növekvő szállásárak, a globális infláció és a szomszédságban dúló háború ellenére, a régió minden országában nőtt az utazási kedv, 2022-ben tízből kilenc ember szeretne utazni, többnyire a régión belül – ez derül ki a Szallas Group legfrissebb régiós kutatásából.

Nő az utazási kedv a kelet-közép-európai régióban
Az MTI-nek küldött közleményben Szigetvári József vezérigazgató a Nielsennel közösen végzett legutóbbi regionális kutatásuk alapján ismertette: a régió minden országában (Magyarország, Csehország, Lengyelország, Románia) több mint 90 százalékra nőtt az utazási kedv. A vendégek önállóan szervezett belföldi utazásra való hajlandósága 7-18 százalékkal nőtt. Változás van a preferált szállástípusokban is, a koronavírus-járvány miatt megerősödött a „non-hotelizáció”, azaz a hotelek és szállodák helyett sokan inkább a különálló, magán apartmanokat és vendégházakat választják.
A digitalizáció egyre fontosabb. A kelet-közép-európai turizmus az online foglalások felé tolódott el, 2014 és 2022 között az online bruttó foglalási érték aránya belföldön 27 százalékról 56 százalékra, a beutazó turizmusban pedig 40 százalékról 65 százalékra nőtt – tette hozzá. Becsléseik szerint 2026-ra az online bruttó foglalási érték aránya belföldön az idei 56 százalékról 63 százalékra, a beutazó turisztikai szegmensekben pedig 65 százalékról 97 százalékra nő.
Moldován Anna, a Google iparági menedzsere a közleményben ismertette a régiós utazási keresés néhány trendjét. A turizmus visszaállt növekvő pályára, az adatok alapján az idegenforgalmi és szálláskategóriás belföldi keresések idén már a 2019-es szint felett vannak a teljes régióban. A határokon átnyúló utazások és a turizmussal kapcsolatos keresések Kelet-Közép-Európában 41 százalékkal nőttek március és április között a február végi, az orosz-ukrán háború kezdetekor mért jelentős visszaesést követően.
A Google keresések alapján a legnépszerűbb úti cél Magyarországon a Balaton, Csehországban pedig egyre inkább a turisztikai látványosságokat keresik. Lengyelországban az agroturizmus iránti kereslet mutat növekvő tendenciát. Hozzátette: vélhetően az idén tovább fog nőni a régió országai közötti utazások száma.
A Szallas.hu Kft.-ként működő cég 2019 márciusától Zrt.-ként folytatja tevékenységét, 6 leányvállalatát összefogva. Szallas Group márkanév alatt 16 terméket működtet 5 országban, 6 irodában, a zrt. több mint 350 dolgozót foglalkoztat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >K&H: sokan még mindig nem néznek körül a kötelezőknél
Bár a középkorú autósok többsége nyitott a legjobb ajánlatok felkutatására,…
Tovább olvasom >Új vásárlói trendek: influenszerekre és a közösségi médiára támaszkodunk
Nemcsak a közösségi platformoknak jut minden eddiginél nagyobb szerep a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szallas.hu: a hétvégén a nemzeti ünnep eseményei mellett Eger, Budapest és Gyula a legkeresettebb úti cél
A március 15-ei nemzeti ünnep eseményei mellett népszerű program lesz…
Tovább olvasom >Száraz whiskyhűtés – A nap videója
Látványos whiskys pohárkészlet: fagyasztóban is hűthető, megmunkált alumínium alátéten kézzel…
Tovább olvasom >Soha nem tudod meg, miért zárják be a kínai éttermeket – A nap képe
A bezárt étterem feliratának fotóját a Facebookon találtuk, a képet…
Tovább olvasom >