Szakvásárok Düsseldorfban

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 09. 13. 00:07

Hat magyar kiállítóval a hűtést igénylő élelmiszerek, húskészítmények, tejtermékek és mélyhűtött áruk legfontosabb európai szakvásárát vasárnap nyitották meg Düsseldorfban.

A kecskeméti Fornetti és a szentendrei Marathon Foods mellett négy további magyar vállalat mélyhűtött termékeivel igyekszik bővíteni értékesítési lehetőségeit.
InterCool, InterMopro és InterMeat a három, együtt rendezett szakvásár neve, ahová Németországból 754 cég, további 26 országból pedig összesen 269 vállalat jelentkezett eddig kiállítónak. A cégek aktivitása nem csökkent a két évvel ezelőttihez képest. – A vásár-trió az eladótérben hűtést igénylő élelmiszerek legfontosabb európai
export-import szakvására lett az utóbbi években. Idén az üzletmenet fenntarthatósága és a vállalatok társadalmi felelőssége a rendezvény két fő témája – tájékoztatott Hans Werner Reinhard, a Düsseldorfi Vásár Kft. ügyvezető igazgatója a megnyitó sajtókonferencián.
Hozzátette, hogy ma már a bio nem elég, mert sok vevő egy lépéssel tovább lépett. Az egészséges életstílus fenntarthatósága iránt kialakult egy nagy jövedelmű és tájékozott vásárlókból álló réteg igénye. Ennek a keresleti oldal akkor tud megfelelni, ha nem csak a fogyasztók elvárásait elégíti ki, hanem saját dolgozóira és szállítóira, sőt a környezetre is tekintettel van, amit megfelelően kommunikál. Erre mutat példát a vásáron „Holnapunk friss világa” címmel a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról a 13-as csarnokban egy önálló bemutató, amelynek védnöke Ilse Aigner, német szövetségi élelmezési, mezőgazdasági és fogyasztóvéelmi miniszter.
A legutóbbi hármas vásárt két éve, a válság előtt rendezték. Azóta nem csökkkent a látogatók érdeklődése sem. Mntegy 60 országból, köztük Magyarországról 37 ezer körüli szakmai látogatót várnak a Rajna menti vásárközpontba.
A három élelmiszervásárral párhuzamosan rendezik Düsseldorfban a szintén nemzetközi Hogatec vendéglátóipari szakvásárt is . Arra a 341 német kiállító mellett 50 külföldi cég jelentkezett, tizennégy országból. A kísérő rendezvények fő témája a szállodai gasztronómia fejlődési lehetősége, illetve a nagy konyhák hatékonyságának növelése.
Az újdonságok nagy része reagál arra a trendre, hogy a családok Németországban is, másutt is ritkábban étkeznek vendéglőben, és gyakrabban főznek otthon. A kényelmes elkészítést szolgáló, feldolgozott márkatermékek piacának fenntarthatóságára törekednek az élelmiszergyártók.




Kapcsolódó cikkeink