Szakmaközi szervezetként ismerte el az agrártárca a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanácsot
Szakmaközi szervezeti elismerő dokumentumot adott át Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért felelős államtitkára a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnökének, Juráskó Róbertnek a 79. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK) megrendezett nyúlágazati konferencián – tájékoztatta az agrártárca szombaton az MTI-t.
A közlemény szerint a nyúlágazatban évek óta kiemelkedő tevékenységet végző szervezet teljesítette az uniós, illetve hazai jogszabályokban előírt feltételeket, olyan szervezettséget és képviseleti szintet ért el, amely alkalmassá tette a miniszteri elismerés elnyerésére. Ezzel a döntéssel már kilenc ágazati szakmaközi szervezet működik Magyarországon.
A szakmaközi szervezeti forma egy alulról felépülő, önszabályozó szakmai szerveződési modell, amely egy ágazat összes szereplőjének – termelő, feldolgozó, kereskedő – érdekeit igyekszik összehangolni.
A közlemény idézi az államtitkárt, aki a konferencián elmondta: állategészségügyi támogatások révén 465 millió forinttal, tenyészállat-beállítási támogatások révén pedig 100 millió forintos kerettel segítik a nyúlágazatot.
Hozzátette, hogy a Vidékfejlesztési Program (VP) is kiemelt figyelmet fordít az állattartó gazdaságok versenyképességének javítására; tizenegy, az állattenyésztési ágazat szereplőit közvetlenül támogató felhívás jelent meg az elmúlt években. A pályázati konstrukciók csaknem 210 milliárd forintos támogatást biztosítanak a kedvezményezetteknek.
A hazai fogyasztásösztönzés érdekében a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács és az Agrármarketing Centrum idén is szervezett fogyasztásösztönző kampányt. A promóciós kampányok eredményesnek bizonyultak, az áruházakban mintegy 6 százalékkal nőtt az előcsomagolt nyúlhús forgalma, egyre többen fedezik fel a kiváló minőségű magyar húsfélét – közölte az agrártárca. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
OMÉK 2025 – Visszatér Magyarország legnagyobb agrárünnepe!
Hagyomány és innováció kéz a kézben jár – ez is…
Tovább olvasom >Aranykorukat élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Macskásak inkább a magyarok – ezeket a termékeket rendelik házi kedvenceiknek
Megduplázódott a kisállat-termékek iránti kereslet az elmúlt évben a foodorán.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >