Szakmai szövetség: erősödhet a magyar logisztikai szektor helyzete
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint erősödhet a magyar logisztikai szektor helyzete, és jelentős többletbevételt generálhat minden érintettnek, hogy a Gazdaságfejlesztési Minisztérium a terület szereplőivel együttműködve számos intézkedést, szabályozói változást tervez bevezetni.
A szövetség MTI-nek küldött közleményében kiemelték, a tervezett intézkedések megteremtik a feltételeit annak, hogy korszerű és biztonságos szálláslehetőséggel kibővített parkolók jöhessenek létre az ország számos pontján, továbbá felülvizsgálják a kulcsfontosságú közúti és vasúti határátkelők áteresztőképességét befolyásoló határforgalmi gyakorlatokat, és szigorúbb ellenőrzési rendszert vezetnek be az engedély nélkül fuvarozó külföldiekkel szemben.
A tervek szerint bevezetik a minimális szolgáltatási díjat és az e-fuvarlevelet, valamint maximálják a fuvarozásba bevonható alvállalkozók számát, illetve a fuvarozók egymás közötti elszámolásának fizetési határidejét – írják a közleményben.
Kifejtették, a minőségi szolgáltatások – például őrzött parkolók és szálláshelyek építése – és hatékonyabb útdíj-, illetve engedélyellenőrzés, gyorsabb határkeresztezés esetén akár több milliárd forintos plusz bevételhez juthatnának a magyar vállalkozások és a költségvetés.
A MLSZKSZ szerint a kormány logisztikai szektort érintő tervezett intézkedései évtizedes problémákra nyújthatnak megoldást.
Magyarországon a logisztikai szektor a GDP több mint 5 százalékát adja, ami akár duplája is lehetne, ha Magyarország jobban kihasználná geopolitikai adottságait. Jelenleg csak közúton évente több mint kétmillió nehéz tehergépjármű halad át az országon, és több millió tonna tranzitárut kezelnek vasúton, közúton és vízen – hívták fel a figyelmet a közleményben.
Hozzátették, a kormány már a következő években 100 milliárd forintot meghaladó plusz bevétellel kalkulál a nemzetközi áruforgalomhoz kapcsolódóan a növekvő útdíjak, valamint a hatékonyabb ellenőrzési rendszer bevezetése miatt, amely feltételezi a forgalom további bővülését.
A közleményben kitértek arra is, hogy ágazati becslés szerint a magyarországi fuvarok 40 százalékát az EU-n kívüli, harmadik országbeli – török, albán, szerb – fuvarosok viszik el a magyar fuvarozók elől, jelentős részét engedély nélkül. Az eddigi ellenőrző rendszer nem tudott hatékonyan fellépni az engedélyekkel trükköző, vagy az útdíjat nem fizető kamionosokkal szemben – írták.
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) a hazai logisztikai és közlekedési szakma egyik meghatározó szervezete, amely a magyar logisztikai szolgáltató központok közel 90 százalékát fogja össze. Tagsága 86 szervezetből áll, árbevételük 2021-ben elérte a 506 milliárd forintot.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a Shell harmadik kamionos gyorskútja Vépen
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Waberer’s és a Széchenyi István Egyetem
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Gyorsabban, zöldebben, okosabban – Ez ma az FMCG-szállítmányozás minimuma
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Dr. Pogátsa Zoltán a magyar gazdaság állapotáról: Sem aranykor, sem apokalipszis
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az euróövezeti GDP 0,1 százalékkal nőtt a második negyedévben az előző negyedévhez képest
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >KSH: az előző év azonos időszakához mérten 1,0 százalékkal mérséklődött, az előző hónaphoz képest 2,0 százalékkal bővült az ipari termelés
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >