Szakboltok és mobilpékek
A szakbolthálózat és a közvetlen értékesítés erősítésével javítaná a pékségek piaci pozícióit a Magyar Pékszövetség. A kereskedelmi láncolat kiiktatásával több nyereség maradna a gyártónál, a termékek pedig jobban igazodnának a fogyasztók ízléséhez.
A közvetlenül fogyasztóknak értékesített pékipari termékek aránya hazánkban igen alacsony. Míg Nyugat-Európában a gyártók a pékáru 60-70 százalékát saját szakboltjaikban adják el, nálunk csak 15-16 százalék jut egyenesen a fogyasztóhoz. Emiatt komoly nyereségtől esnek el a pékségek, hiszen az értékesítésből származó haszon nagy részét a kereskedők fölözik le.
Werli József, a Magyar Pékszövetség titkára szerint a fogyasztó és termelő közti közvetlen kapcsolat a gyártmányfejlesztésre is jótékonyan hatna, hiszen a gyártók a vásárlók ízlésvilágát megismerve fejleszthetnék termékeiket.
A szövetség nemcsak a "hagyományos" szakboltok fejlesztésével, hanem mozgóbolthálózat kiépítésével is növelné a gyártók eladásait. A szervezet már dolgozik a hálózat kiépítésén; kedvező hitel- és pályázati lehetőségeket kutatnak fel a szövetség tagjai számára. A mozgóárusításhoz szükséges gépjármű mintapéldányát már be is mutatták Orosházán, az Európai Kenyérünnepen – írja az Origo.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >