Superbrands-díjeső a Marsnál
Idén hetedik alkalommal ítélte oda a Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága a Superbrands díjakat. A Mars Magyarország négy vezető terméke részesült az elismerésben: az Uncle Ben’s®, az M&M’s®, a Whiskas® és a Pedigree®. Ezek a termékek világszinten is a Mars Inc. fontos és sikeres márkáinak számítanak: mind a 4 márka éves, globális forgalma egyenként meghaladja az 1 milliárd dolláros éves bevételt.
Nem csak világszinten, de hazánkban is mind a négy Mars Superbrands márka a piacvezetők között van. Az Uncle Ben’s® több mint 1 milliárd forint bruttó árbevételével rövid főzési idejének és kitűnő minőségének köszönhetően meghatározó jelentőségű a magyar rizspiacon, illetve piacvezető az ínyencmártások között. Az M&M's® csokoládé pedig 2008 és 2010 között megháromszorozta Magyarországon bruttó éves árbevételét a márka újraaktiválásának köszönhetően.
A Mars Magyarország az állateledel szegmensben is komoly pozíciót tölt be, a piacon meghatározó szerepét pedig a felelős állattartás népszerűsítésére használja, példát mutatva ezzel versenytársai felé. A Whiskas® a vállalat magyarországi állateledel ajánlatainak legnagyobb márkája, mely széles választékot kínál a cicák számára. Ennek kapcsán alakult meg három évvel ezelőtt a „Whiskas virtuális club” is, melynek célja egy olyan cicás fórum létrehozása volt, ahol a gazdik megoszthatják tapasztalataikat, feltehetik kérdéseiket, és állatorvosi tanácsadást kaphatnak. A vállalat a Pedigree® márkán keresztül az állatmenhelyek segítését tűzte ki céljául. A Pedigree® Örökbefogadási Program keretében pályázat útján kiválasztva évente öt magyarországi állatmenhely részesül egyenként 2-2 millió forint támogatásban. Az adományozáson túl három év alatt 4500 menhelyi kutya is gazdára talált a Pedigree® Örökbefogadási Program honlapjának segítségével, a kampány egy évvel ezelőtt indult Facebook oldala pedig jelenleg közel 17 ezer tagot számlál.
„A Mars több mint húsz éve nemzetközileg ismert és elismert, kiváló minőségű márkákat épít Magyarországon is. Büszkék vagyunk arra, hogy mindhárom szegmensben, melyben Magyarországon versenyzünk, Superbrands védjegyet értünk el. Az elismerés azt mutatja, hogy márkáink példaként szolgálnak azon hazai piaci szereplők számára, amelyek fejlődni és tanulni szeretnének a jövőben a márkaépítés tekintetében. Hisszük, hogy a minősítés, amelyet márkáink elnyertek, nemcsak biztonságot, de garanciát is nyújtanak vásárlóinknak, partnereinknek mindennapi választásukhoz” – mondta Mayer Zsolt, a Mars Magyarország vállalati kapcsolatok vezetője.
Háttérinformációk
A Mars Magyarországon:
Magyarországon a rendszerváltás óta jelenlévő Mars jelenleg két vállalatot működtet. A Mars Magyarország Értékesítő Bt. az édesség- és élelmiszeripari kereskedelemben tevékenykedik, olyan jól ismert márkákat forgalmaz, mint a Snickers®, a Twix®, vagy az Uncle Ben’s®. Az állateledel gyártást, a Mars Magyarország Kisállateledel Gyártó Kft. 1993 óta a Csongrád megyében található bokrosi telephelyén végzi. A Mars két hazai vállalatának együttes bruttó árbevétele 2010-ben megközelítette a 60 milliárd forintot. A bokrosi vállalat több mint 800 embernek biztosít munkahelyet, valamint magyar beszállítóitól évente több mint 10 milliárd forint értékben vásárol fel a gyártáshoz szükséges hazai termékeket.
Mars nemzetközi vállalatcsoport:
A MARS Inc. családi vállalkozás, 1911-ben alapítva, 65.000 munkatárs mintegy 230 egységben a világon, beleértve a 135 gyárat 68 országban. Központja McLean, Virgina államban (USA) található. A Mars Incorporated a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalata, évi 30 milliárd USD bevétellel, hat szegmensben működve, melyek csokoládé, állateledel, Wrigley rágógumik és cukorkák, élelmiszerek, italok és a Symbiocience. Ezek a szegmensek gyártják a világ jó néhány vezető márkáit, mint: csokoládék – M&M’S®, SNICKERS®, DOVE®, GALAXY®, MARS®, MILKY WAY® és TWIX®; állateledelek – PEDIGREE®, WHISKAS®, SHEBA®, CESAR® és ROYAL CANIN®; Wrigley cukorkák – ORBIT®, EXTRA®, STARBURST®, DOUBLEMINT® és SKITTLES®; élelmiszerek – UNCLE BEN’S®, DOLMIO®, EBLY®, MASTERFOODS® és SEEDS OF CHANGE®; italok – KLIX® és FLAVIA®; Symbioscience – WISDOM PANEL™, SERAMIS®, CIRKUHEALTH™ és COCOAPRO®.
Nemzetközi Superbrands Program:
Több mint másfél évtizeddel ezelőtt marketinggel és kommunikációval foglalkozó szaktekintélyek köre indította útjára a programot Nagy-Britanniában. Céljuk kettős volt: a kiemelkedő erejű márkák reflektorfénybe állítása, valamint követendő példák bemutatása a fejlődni, tanulni kívánó piaci szereplők számára. A program azóta a világ minden részén ismertté vált, ma már 5 földrész 87 országában jelent különleges minősítést a Superbrands elismerés. A programot megvalósító valamennyi országban kiemelt szerep és felelősség hárul a zsűrire, ezért kizárólag magas szakmai elismertséggel rendelkező személyeket kérnek fel e munkára a megmérettetés szervezői.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: októberben 3,2 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. októberben a fogyasztói árak átlagosan 3,2 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Az ételmentés menő! De vajon mennyire?- Lezajlott a Munch sajtóeseménye
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >