Kampány indult a burgonyatermelők és felhalmozódott készleteik megmentésére Belgiumban
A turizmus koronavírus-járvány okozta leállása, a sütödék ideiglenes bezárása, valamint az export visszaesése miatt felhalmozódott mintegy 750 ezer tonna burgonya és a termelők megmentése érdekében az ország szimbólumának számító sültkrumpli fogyasztását serkentő kampányt indítottak helyi civil szervezetek Belgiumban – közölte a belga sajtó.
A burgonya jelentős többletéhez a nemzeti eledelnek számító szalmakrumpli-kereslet visszaesése vezetett, amelyet a belga kormány által március közepén elrendelt, éttermek, bárok és kifőzdék bezárásával járó rendkívüli intézkedések okoztak.
Belgiumban mintegy 5,3 millió tonna burgonyát termelnek évente. A sültkrumplinak szánt fagyasztott burgonya a teljes belga burgonyafeldolgozás 75 százalékát teszi ki. Az iparág fennmaradó 25 százalékának – amely magában foglalja a friss burgonyát, és az olyan feldolgozott burgonyatermékeket, mint az ízesített burgonyaszirmok – értékesítése emelkedést mutatott a részleges kijárási tilalommal járó több mint két hónapig tartó időszak alatt. Ezt a gyakoribb otthoni főzés és a „nassolás” eredményezte – írták.
Az élelmiszerpazarlás ellen az áruházakkal közösen hétfőn indított kezdeményezés szervezői kampányukban arra szólították fel Belgium lakosságát, hogy hetente legalább kétszer fogyasszanak sültkrumplit.
Szakértők szerint a felhalmozott burgonya egy részét mások mellett az élelmiszerhiányban szenvedő afrikai országoknak szállíthatják, a feldolgozhatatlan készleteket pedig állati takarmányként, vagy bioüzemanyagként hasznosíthatják. Ezek a felhasználási módok azonban tetemes költségekkel járnak, és jelentős bevételkiesést jelentenek az ágazat számára – írták.
A holland sajtó korábbi beszámolója szerint Belgium északi szomszédjának krumplitermelői hasonló problémával néznek szembe. A beszámolók szerint Hollandiában a tavalyról megmaradt készleteket is számolva több millió kilogramm burgonya van raktáron, vagy fagyasztott formában a hűtőházakban. A termelők 18 eurocent (mintegy 64 forint) helyett kilónként legfeljebb mintegy 0,01 eurocentet (mintegy 4 forint) remélhetnek termékükért.
Hollandiában évente mintegy 4 millió tonna étkezési burgonyát termelnek, ennek negyedét exportálják. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl Magyarország állásfoglalása a GVH által indított versenyfelügyeleti eljárással kapcsolatban
A Lidl Magyarország a Gazdasági Versenyhivatal által megindított versenyfelügyeleti eljárással…
Tovább olvasom >A Procter&Gamble különleges partnerséget jelentett be a Magyar Paralimpiai Bizottsággal és Hajmási Éva paralimpikonnal
A P&G nemzetközi szinten 12. éve kiemelt támogatója az olimpiai…
Tovább olvasom >Lezárult az idei mobil-visszagyűjtő kampány az Auchanban
Az Auchan Magyarország idén is csatlakozott a KÖVET Egyesület, a Jane…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >