Sikeres program az e-kereskedelem fejlesztéséért
Eredményesen zárult a Mastercard és a BIG FISH 2016-ban indított közös programja. A hazai e-kereskedelem fejlesztésére létrehozott projekt célja az online vásárlási élmény növelése volt. A fizetéstechnológiai vállalat a szoftverfejlesztő csapattal együttműködésben részletes elemzéssel, fejlesztési javaslatok kidolgozásával és a megvalósítás koordinálásával támogatta a programban részt vevő cégeket, hogy hatékonyabb működésük növelje a felhasználói elégedettséget.
Az „E-kereskedelmi szemle” programban 21 webáruház kapott lehetőséget, hogy szakértői segítséggel mérhető növekedést érjen el. Az összesített eredmények kiemelkedő sikert mutatnak. Az esettanulmányokat összefoglaló E-kereskedelmi Szemle a program weboldalán (www.ekerszemle.hu) megtekinthető.
Több mint 100 cégvezető körében végzett felmérést a Roland Berger, a világ egyik vezető stratégiai tanácsadó vállalata. A kutatásban FMCG-cégek marketing- és értékesítési területein vizsgálták a szervezeti működést, a stratégia szintjét, a digitalizációt és a teljesítményt.
A tanulmány szerint a szektor vállalatainál mind a négy elemben elmaradások mutatkoznak, de míg a szervezeti működés területén kedvezőek a kilátások a javulásra, addig a felelősségi körök tisztázásában és a digitalizáció területén jelentősek a hiányosságok.
– Az FMCG-szektor komoly lemaradásban van a digitalizáció és a kiskereskedelem növekvő konszolidációja területén – mondja Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi ügyvezetője. – A szektor szereplőinek fogyasztóközpontúbbá kell tenniük marketing- és értékesítési tevékenységüket, ezen múlik majd számos vállalkozás jövője. Az FMCG-gyártók kevesebb mint 10%-a rendelkezik digital chief officerrel, vagyis olyan valakivel, akinek a feladata lenne a digitális üzleti modell fejlesztése. Ha a vállalkozások nem tudják megszerezni a szükséges fogyasztói információkat, vagy nincsenek abban a pozícióban, hogy szisztematikusan elemezzék az adatokat és adaptív stratégiákat dolgozzanak ki, akkor az esélyük a piaci sikerre a nullához fog közelíteni. //
Kapcsolódó cikkeink
Mastercard Green Friday kampánya idén a tudatos vásárlásra ösztönöz
A Mastercard második alkalommal indítja el a Green Friday kampányt,…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Biztonságos és kényelmes: a mobiltárcás fizetés térnyerése Magyarországon
A mobilos fizetés egyre népszerűbb megoldás, hiszen gyors, kényelmes, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >