Sikeres program az e-kereskedelem fejlesztéséért
Eredményesen zárult a Mastercard és a BIG FISH 2016-ban indított közös programja. A hazai e-kereskedelem fejlesztésére létrehozott projekt célja az online vásárlási élmény növelése volt. A fizetéstechnológiai vállalat a szoftverfejlesztő csapattal együttműködésben részletes elemzéssel, fejlesztési javaslatok kidolgozásával és a megvalósítás koordinálásával támogatta a programban részt vevő cégeket, hogy hatékonyabb működésük növelje a felhasználói elégedettséget.
Az „E-kereskedelmi szemle” programban 21 webáruház kapott lehetőséget, hogy szakértői segítséggel mérhető növekedést érjen el. Az összesített eredmények kiemelkedő sikert mutatnak. Az esettanulmányokat összefoglaló E-kereskedelmi Szemle a program weboldalán (www.ekerszemle.hu) megtekinthető.
Több mint 100 cégvezető körében végzett felmérést a Roland Berger, a világ egyik vezető stratégiai tanácsadó vállalata. A kutatásban FMCG-cégek marketing- és értékesítési területein vizsgálták a szervezeti működést, a stratégia szintjét, a digitalizációt és a teljesítményt.
A tanulmány szerint a szektor vállalatainál mind a négy elemben elmaradások mutatkoznak, de míg a szervezeti működés területén kedvezőek a kilátások a javulásra, addig a felelősségi körök tisztázásában és a digitalizáció területén jelentősek a hiányosságok.
– Az FMCG-szektor komoly lemaradásban van a digitalizáció és a kiskereskedelem növekvő konszolidációja területén – mondja Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi ügyvezetője. – A szektor szereplőinek fogyasztóközpontúbbá kell tenniük marketing- és értékesítési tevékenységüket, ezen múlik majd számos vállalkozás jövője. Az FMCG-gyártók kevesebb mint 10%-a rendelkezik digital chief officerrel, vagyis olyan valakivel, akinek a feladata lenne a digitális üzleti modell fejlesztése. Ha a vállalkozások nem tudják megszerezni a szükséges fogyasztói információkat, vagy nincsenek abban a pozícióban, hogy szisztematikusan elemezzék az adatokat és adaptív stratégiákat dolgozzanak ki, akkor az esélyük a piaci sikerre a nullához fog közelíteni. //
Kapcsolódó cikkeink
Egy év alatt félúton a Mastercard tokenizációs átalakulása Európában
Egy évvel azt követően, hogy a Mastercard bejelentette célját: 2030-ra…
Tovább olvasom >A kiberbűnözés kora 2025 – Új gazdasági realitás
A kiberbűnözés éves globális kára 2028-ra elérheti a 14 ezer…
Tovább olvasom >Már a német boltokban is lehet PayPal-lel fizetni
A PayPal a világon elsőként Németországban vezeti be az okostelefonnal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Alkotmányos jog lett a készpénz: minden kereskedőnek biztosítania kell a lehetőséget
Megjelent a Magyar Közlönyben az a jogszabály, amely a készpénzes…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >Több a kérdés, mint a válasz: mit árulnak el valójában az Eurostat friss fogyasztási adatai Magyarországról?
Megjelentek az Eurostat 2024-es fogyasztási és gazdasági statisztikái, és ahogy…
Tovább olvasom >