Stratégiai szövetségre lép a Tesco és a Carrefour
Hosszú távú globális stratégiai szövetségre lép a Tesco és a Carrefour.
A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat és a francia áruházlánc – amely Európa legnagyobb kiskereskedelmi konglomerátuma – hétfőn tette közzé a szövetségkötésről szóló közös szándéknyilatkozatot a Londoni Értéktőzsdén (LSE).
A közlemény szerint a Tesco és a Carrefour szövetsége globális kiterjedésű stratégiai viszonyrendszert teremt a beszállítói hálózatok terén, és közös rendszert hoz létre a sajátmárkás termékek beszerzésére.
A szövetségi rendszer célja a két áruházlánc fogyasztóinak kínált termékek minőségének és választékának javítása a jelenleginél is alacsonyabb árakon, javítva egyben a két cég versenyképességét és megerősítve a beszállítókkal fenntartott kapcsolatokat – áll a tőzsdei közleményben.
A Tesco és a Carrefour stratégiai szövetségéről a hétfői közös bejelentés szerint két hónapon belül megszülethet a hivatalos megállapodás.
A Tesco a brit magánszektor legnagyobb munkáltatója, világszerte 440 ezer alkalmazottat foglalkoztat és 6800 – Magyarországon kétszáznál több – üzletet működtet.
A 2017-2018-as pénzügyi évről áprilisban közzétett beszámoló szerint a cég kivételes tételek előtt számolt csoportszintű működési eredménye 28,4 százalékkal 1,644 milliárd fontra (615 milliárd forintra) emelkedett az egy évvel korábbi 1,28 milliárd fontról.
A csoportszintű étékesítés a 2016-2017-ben mért 49,9 milliárd fontról 2,3 százalékkal 51 milliárd fontra nőtt, a nettó adósságállomány 29,6 százalékkal, 3,729 milliárd fontról egy év alatt 2,625 milliárd fontra csökkent.
A Tesco közép-európai hálózatának külön mért – szintén kivételes tételek előtt számolt – éves eredménye folyó árfolyamon kalkulálva 105,2 százalékkal, 58 millió fontról 119 millió fontra (több mint 44 milliárd forintra) emelkedett a cég 2017-2018-as pénzügyi évében.
Magyarországon a Tesco az elmúlt pénzügyi évben 577,2 milliárd forint – 351,70 forint/font tavalyi éves átlagos árfolyammal számolva 1,641 milliárd fontnak megfelelő – bevételt ért el. A közép-európai EU-térségben ezt csak a lengyel Tesco-hálózat előzte meg, 2,2 milliárd fontnak megfelelő éves bevétellel.
A Carrefour világszerte 12 300 üzletet működtet 375 ezer alkalmazottal. A francia áruházlánc tavalyi forgalma meghaladta a 88 milliárd eurót. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Okoshűtőt tesztel a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium a brüsszeli Auderghem városrészben lévő hipermarkete szomszédságában…
Tovább olvasom >Újabb közel 60 milliót fordíthatnak helyi szervezetek fiatalok közösségi programjaira a Tesco pályázati programjával
Április 7-én elstartolt a Tesco közösségi pályázati programjának második fordulója,…
Tovább olvasom >Szalagcsiszolót Clubcarddal 40% kedvezménnyel Szép-kártyára?
Április 1-től már a Tescónál is lehet SZÉP-kártyával fizetni a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >