Stratégiai partnerségre lép az Élelmiszerbank és a Munch
Befektetési megállapodást kötött egymással a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Munch, az Ételmentő társadalmi vállalkozás. Az Élelmiszerbank és a Munch együttműködésének köszönhetően a vendéglátás során keletkezett ételfeleslegekhez nélkülözők is hozzájuthatnak a jövőben.
Magyarországon egyre több kezdeményezés születik arra, hogy a fenntarthatóság
jegyében elősegítse az élelmiszerpazarlás csökkentését. A Magyar Élelmiszerbank
Egyesület és a Munch között létrejövő stratégiai partnerség fontos mérföldkő ebben
a folyamatban.
A Munch egy gyors ütemben fejlődő, hazai fejlesztésű platform, melyen keresztül
már jelenleg 160 vendéglátóhely – étterem, pékség, bolt és szálloda – értékesíti
kedvezményesen az el nem adott, de jó minőségű ételeit több hazai településen. A
vendéglátóhelyek által felkínált ételcsomagok egy része azonban, a kedvezményes
ár ellenére is megmarad. Ezek az élelmiszerek kidobásra kerülnének, pedig sok
nélkülöző számára pótolhatatlan segítséget is nyújthatnának. Ebben segít az
Élelmiszerbank Egyesület, ami az országos partnerszervezeti hálózatának
köszönhetően el tudja érni azokat a nélkülözőket, akik szívesen elmennek a
megmaradt ételadagokért. A partnerségnek köszönhetően a Munch kiegészül egy új
szociális szolgáltatással, az Élelmiszerbank pedig új forrásokat köthet be
alaptevékenységébe, az élelmiszermentésbe, és így további élelmiszerekkel tudja
ellátni a nélkülözőket.
„Fontosnak tartjuk, hogy támogassuk azokat a feltörekvő kezdeményezéseket, amik
hozzájárulnak ahhoz, hogy az élelmiszerpazarlás egyre kevésbé legyen jelen
Magyarországon. A Munch-val kötött együttműködésünk lehetőséget ad arra, hogy
egy új szegmens felé induljunk el és módot találjunk rá, hogy a vendéglátásban
keletkezett feleslegek is eljuthassanak a nélkülözőkhöz.” – mondta Cseh Balázs, az Élelmiszerbank elnöke.
“Az Élelmiszerbank segítségével éppen azokhoz tudunk jó minőségű ételeket
eljuttatni, akinek ez valódi segítséget jelent. A Munch alkalmazáson keresztül
mostantól nem csak arra lesz lehetőség, hogy féláron együnk jó minőségű ételeket,
hanem vendégül láthatjuk nélkülöző embertársainkat is. Ez az együttműködés egy
fontos lépés a fenntarthatóbb és szolidárisabb vendéglátáshoz vezető úton.” –
mondta Wettstein Albert, a Munch társalapítója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: jövőre kilenc százalékkal nő a minimálbér
Jövőre kilenc, két év múlva tizenhárom, három év múlva pedig…
Tovább olvasom >