Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 04. 16. 12:58

Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat- és környezetbarát természet ihlette  kozmetikumokkal foglalkozó The Body Shop és a zöld logisztikai startup, a TOURMIX. A hét magyarországi üzlettel és több, mint tíz éves hazai múlttal rendelkező kozmetikai lánc és a városi fenntarthatóságot erősítő kezdeményezés képviselői úgy látják, hogy kölcsönösen új szintre tudják emelni a tevékenységüket.

Banga Ildikó és Bagdy Márk

Az online vásárlás is lehet fenntartható

A The Body Shop és a TOURMIX missziójában közös, hogy a fenntarthatóságot mindenki számára elérhetővé és vonzóvá kívánják tenni. A környezetbarát működésük mellett olyan vásárlói élményt biztosítanak, amely bárkit meggyőzhet arról, hogy érdemes a fenntarthatóságot beépíteni a mindennapjainkba. A vegán kozmetikumok és a rugalmas, emberközeli futárok mindannyiunk számára bebizonyítják, hogy a zöld életmód lemondások helyett sokkal inkább új élményekkel és lehetőségekkel jár.

Több, mint ezer mixer csatlakozott már

A TOURMIX, a magyar logisztikai startup a mai világunk aktuális problémájára reagál: az e-commerce egyre növekvő terhet ró a környezetünkre és a városainkra. A mai, felgyorsult világunkban az online rendelés egy olyan vásárlói igény, amelyet megszüntetni nem lehet és nem is érdemes, azonban megreformálni igen. A TOURMIX meglévő erőforrásokkal dolgozik, a kiszállítást a városban közlekedőkre, az úgynevezett mixerekre bízza, akik kerékpárral, gyalogosan, vagy akár tömegközlekedéssel viszik házhoz a csomagot. A kezdeményezéshez már több, mint 1000 mixer csatlakozott, akik nap mint nap bizonyítják, hogy létezik fenntartható és rugalmas módja a városi házhozszállításnak. Ha egy mixer minden munkanap végén, átlagosan csupán 5-8 perc kitérővel kiszállít egy csomagot, azzal egy hónapban nagyjából 20-22 000 Ft-ot kereshet, éves szinten ez a szám akár 264 000 Ft is lehet. Nem meglepő tehát, hogy a The Body Shop érdeklődését is felkeltette a szolgáltatás.

“A TOURMIX az élhetőbb, fenntarthatóbb városokért dolgozik, míg a The Body Shop az etikus előállítást és a társadalmi felelősségvállalást képviseli. Együttműködésünk egy olyan értékalapú szövetség, amely lehetővé teszi, hogy a vásárlók teljes mértékben tudatos döntést hozzanak – a termék eredetétől egészen annak környezetbarát kézbesítéséig. Ez a partnerség megerősíti a TOURMIX küldetését: zöldebb, közösségalapú logisztikai megoldások létrehozását. Számunkra nemcsak szakmai elismerést jelent, hogy egy ilyen világszinten ismert és elkötelezett márka bennünket választott, hanem egyértelmű visszajelzést is arról, hogy jó úton járunk az élhetőbb városok felé egy fenntarthatóbb jövő felé.”

– tette hozzá dr. Bagdy Márk, a TOURMIX társalapítója.

Legyünk mindannyian állatvédők?!

A The Body Shop az egyik első olyan vállalat volt a nemzetközi és magyar piacon, amely a zászlójára tűzte az állatkísérletmentes kozmetikumok gyártását. Korábban jellemző volt az a szemlélet, miszerint az állatkísérletek megelőzése csak a vegán életmódot követő fogyasztók számára fontos, azonban ma már egyre inkább bekerült a köztudatba ennek a jelenségnek a környezetre gyakorolt hatása is. Egy állatkísérletekkel foglalkozó laboratórium energiaigénye tízszer nagyobb, mint egy ugyanolyan méretű irodáé.¹ Az állatkísérletek emellett hatalmas mennyiségű veszélyes hulladékkal járnak, sőt, a levegőt és a vizeket is szennyezik. A kemikáliákkal érintkező állati szövetek és laboratóriumi eszközök rendkívül mérgezőek a környezetünk számára és magas károsanyag-kibocsátással járnak.² Ebből kifolyólag egyre több vásárló igyekszik olyan termékeket választani, amelyeket nem teszteltek állatokon, akár a veganizmus, akár a fenntarthatóság iránti elköteleződés miatt.

“A fenntarthatóság nálunk nem trend, hanem küldetés – minden egyes termék mögött valódi történet áll. Ez egyértelműen egybecseng a TOURMIX által képviselt közösség értékeivel– hangsúlyozta ki Banga Ildikó a The Body Shop Magyarország ügyvezetője, aki azt is hozzátette, hogy  – “A The Body Shop-nál a természet nem csupán alapanyag, hanem szövetséges. Zöld termékek, zöld útvonalon.”

Kapcsolódó cikkeink