Stratégiai irányváltás: kilép az Everest és Epic Partners beszerzési szövetségekből a Jumbo

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 10. 07. 09:42
🎧 Hallgasd a cikket:

A holland Jumbo Supermarkets bejelentette, hogy 2025 végéig megszünteti együttműködését az Everest és Epic Partners nemzetközi beszerzési szövetségekkel, amelyek az A-márkás termékek közös vásárlására fókuszáltak.

A döntés hátterében a vállalat új stratégiai irányultsága áll, amely nagyobb önállóságot kíván biztosítani a márkatermékek beszerzésében, közvetlenebb kapcsolatot építve a beszállítókkal.

A Jumbo 2023-ban csatlakozott a konzorciumokhoz az Ahold Delhaize-vel együtt, és a partnerség révén versenyképesebb pozícióba került a nemzetközi márkagyártókkal szemben.

Tom Heidman, a Jumbo megbízott vezérigazgatója szerint az együttműködés hozzájárult a széles, megfizethető árszínvonalú és releváns termékkínálat kialakításához, valamint lehetőséget teremtett a fenntarthatósági fejlesztésekre.

A lánc azt is közölte fenntartja közös beszerzési megállapodásait a német Edekával a saját márkás termékek, illetve az Everest Fresh-sel a zöldségek, gyümölcsök és burgonya vásárlásának vonatkozásában. A Jumbo célja, hogy átszervezze az A-márkák beszerzési stratégiáját, amelyről a beszállítókkal is egyeztetni kíván.

A vállalat júniusban költségcsökkentési okokra hivatkozva a Bake Five kenyérbeszállítóval is megszüntette több mint 20 éves múltra visszatekintő együttműködését. Az új partner, a Bakkerij Goedhart, Hollandia legnagyobb ipari pékségét működtető családi vállalat.

Címkék: , ,

Kapcsolódó cikkeink