Stratégiai év a sertéságazatban

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 04. 01. 09:07

A Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT) elnöksége évnyitó sajtótájékoztatót szervezett a 2014. évi programok bemutatására, kiemelten a sertésstratégia végrehajtásához kapcsolódó egyes feladatok ismertetése céljából.

Dr. Németh Antal, a VHT elnöke ismertette előadásában, hogy az EU-csatlakozás az agráriumot állította a legnagyobb kihívás elé. Ezen belül is a sertéságazat szenvedte el a legnagyobb veszteséget. Az állatállomány 10 év alatt a felére, 3 millió darab alá süllyedt, állattartó és feldolgozóvállalkozások százai szűntek meg. Az ágazatra az import, valamint a feketegazdaság és -kereskedelem nyomta rá bélyegét. A kormány ezt a tarthatatlan helyzetet kívánja feloldani a „Sertésstratégia” meghirdetésével. A VM megbízta a Terméktanácsot a „Kiváló Magyar Sertés” (KMS) Védjegy teljes kidolgozásával, bevezetésével, és ezt követő működtetésével. A cél a sertéshús népszerűsítése, a piaci részarány növekedése belföldön és külföldön egyaránt és nem utolsósorban az ágazat átláthatóságának a javítása. A KMS-re pályázhatnak az állattartók teljes köre, a feldolgozók, a kiskereskedelmi láncok, valamint a vendéglátó-ipari egységek.

sertes

Kapcsolódó cikkeink