Stratégiai együttműködést kötött a turisztikai ügynökség a kertörökség népszerűsítésére
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a Magyar Kertörökség Alapítvány (MKA) stratégiai együttműködési megállapodást kötött, amely kiterjed a marketingkommunikáció kölcsönös támogatására, a hazai kertörökség minősítési rendszerének kidolgozására, valamint a turisztikai vonzerőt jelentő kertörökségi helyszínek belföldi és külföldi népszerűsítésére is.
A MTÜ csütörtöki tájékoztatása szerint a dokumentum rögzíti, hogy a történeti és történeti értékű kertek a kulturális örökség meghatározó részei. A felek rövid távú célja a Magyar Történeti Kertútvonalak létrehozása, azok nyomtatott és mobilapplikációs térképen történő megjelenítése az ott elérhető szolgáltatásokkal kiegészítve.
A stratégiai partnerség kiterjed a hazai kertörökség minősítési rendszerének kidolgozására, az együttműködésre az idegenvezető-képzésben, valamint a Tourinform irodák szakmai tevékenységének támogatására. Tervek között szerepel a történeti kertek fenntartását, kezelését, menedzsmentjét érintő posztgraduális képzés indítása is, amely a Budapesti Gazdasági Egyetem és a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Tájépítészeti, Településtervezési és Díszkertészeti Intézetének bevonásával valósulhat meg.
A közlemény idézi Guller Zoltánt, az MTÜ vezérigazgatóját, aki hangsúlyozta, hogy egyre nagyobb a kereslet a kulturális turizmushoz kapcsolódó minőségi, természetközeli élményt nyújtó programok iránt. Kifejtette: fontos, hogy a hazai kertturisztikai termékek szolgáltatási színvonala elérje a nyugat-európai szintet, ehhez a turisztikai szereplők olyan hatékony együttműködésére van szükség, mint amilyen az MTÜ és az MKA között kötött megállapodás is.
Herczeg Ágnes, az MKA elnöke elmondta: az alapítvány széles hazai tudományos és kiterjedt külföldi szakmai kapcsolatokkal rendelkezik. Célja, hogy Magyarországon is méltó rangján kezeljék a kertörökséget, amelynek megóvásában és fejlesztésében elengedhetetlen szerep jut a kertturizmusnak.
A közlemény szerint Magyarországon csaknem kétezer olyan kert van, amelyek természeti, műemléki, kertépítészeti értékei jelentősek, ezek nagy lehetőséget jelentenek a turizmus számára. Az elmúlt években a Nemzeti Kastélyprogram és Nemzeti Várprogram keretében számos kastély és vár újult meg. A kertturizmus mára olyan turisztikai termékké vált, amely meghosszabbítja a tartózkodást és újabb utazásra inspirál. Egy közelmúltban készült felmérés szerint a történeti kerteket, arborétumokat is érintő utazások 93 százalékban kapcsolódnak valamilyen további programhoz.
Az MTÜ jelezte: a 175 legjelentősebb hazai turisztikai attrakció közül a leglátogatottabb, kertturisztikai szempontból is meghatározó parkkal rendelkezik a Gödöllői Királyi Kastély, a keszthelyi Festetics-kastély és a Gyulai Almásy-kastély Látogatóközpont. Ez a három tavaly nyáron több mint 762 ezer látogatót vonzott, amelyek 96 százaléka belföldi látogató volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >MTÜ: Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
A felszolgálási díj maximum mértékét meghatározó, valamint a borravaló adómentességét…
Tovább olvasom >Nacsa Lőrinc: turisztikai rekordév lehet az idei Magyarországon
Turisztikai rekordév lehet az idei Magyarországon, amihez a vallási turizmus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új zseb nyílik a SZÉP-kártyán Aktív magyarok névvel
Mindenki a saját egészségének a kovácsa, az Aktív Magyarország program…
Tovább olvasom >MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >A 2024-es év bejglijei: Karl Cukrászda és Még1kiflit Pékség a dobogón
A Magyar Cukrász Ipartestület idén is meghirdette az Év bejglije…
Tovább olvasom >