Stratégiai együttműködést kötött a turisztikai ügynökség a kertörökség népszerűsítésére
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a Magyar Kertörökség Alapítvány (MKA) stratégiai együttműködési megállapodást kötött, amely kiterjed a marketingkommunikáció kölcsönös támogatására, a hazai kertörökség minősítési rendszerének kidolgozására, valamint a turisztikai vonzerőt jelentő kertörökségi helyszínek belföldi és külföldi népszerűsítésére is.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/07/kert-okk.jpg)
Megállapodott egymással az MTÜ és az MKA a turisztikai vonzerőt jelentő kertörökségek népszerűsítésére
A MTÜ csütörtöki tájékoztatása szerint a dokumentum rögzíti, hogy a történeti és történeti értékű kertek a kulturális örökség meghatározó részei. A felek rövid távú célja a Magyar Történeti Kertútvonalak létrehozása, azok nyomtatott és mobilapplikációs térképen történő megjelenítése az ott elérhető szolgáltatásokkal kiegészítve.
A stratégiai partnerség kiterjed a hazai kertörökség minősítési rendszerének kidolgozására, az együttműködésre az idegenvezető-képzésben, valamint a Tourinform irodák szakmai tevékenységének támogatására. Tervek között szerepel a történeti kertek fenntartását, kezelését, menedzsmentjét érintő posztgraduális képzés indítása is, amely a Budapesti Gazdasági Egyetem és a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Tájépítészeti, Településtervezési és Díszkertészeti Intézetének bevonásával valósulhat meg.
A közlemény idézi Guller Zoltánt, az MTÜ vezérigazgatóját, aki hangsúlyozta, hogy egyre nagyobb a kereslet a kulturális turizmushoz kapcsolódó minőségi, természetközeli élményt nyújtó programok iránt. Kifejtette: fontos, hogy a hazai kertturisztikai termékek szolgáltatási színvonala elérje a nyugat-európai szintet, ehhez a turisztikai szereplők olyan hatékony együttműködésére van szükség, mint amilyen az MTÜ és az MKA között kötött megállapodás is.
Herczeg Ágnes, az MKA elnöke elmondta: az alapítvány széles hazai tudományos és kiterjedt külföldi szakmai kapcsolatokkal rendelkezik. Célja, hogy Magyarországon is méltó rangján kezeljék a kertörökséget, amelynek megóvásában és fejlesztésében elengedhetetlen szerep jut a kertturizmusnak.
A közlemény szerint Magyarországon csaknem kétezer olyan kert van, amelyek természeti, műemléki, kertépítészeti értékei jelentősek, ezek nagy lehetőséget jelentenek a turizmus számára. Az elmúlt években a Nemzeti Kastélyprogram és Nemzeti Várprogram keretében számos kastély és vár újult meg. A kertturizmus mára olyan turisztikai termékké vált, amely meghosszabbítja a tartózkodást és újabb utazásra inspirál. Egy közelmúltban készült felmérés szerint a történeti kerteket, arborétumokat is érintő utazások 93 százalékban kapcsolódnak valamilyen további programhoz.
Az MTÜ jelezte: a 175 legjelentősebb hazai turisztikai attrakció közül a leglátogatottabb, kertturisztikai szempontból is meghatározó parkkal rendelkezik a Gödöllői Királyi Kastély, a keszthelyi Festetics-kastély és a Gyulai Almásy-kastély Látogatóközpont. Ez a három tavaly nyáron több mint 762 ezer látogatót vonzott, amelyek 96 százaléka belföldi látogató volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntartható vendéglátás Magyarországon: a 2024-es év úttörői
Magyarországon a fenntarthatóság napjaink egyik legfontosabb kihívása, különösen az éttermi…
Tovább olvasom >Trendekbe fagylalva
Ami hosszú időn keresztül csak egy jeges nyalánkság volt, abból a…
Tovább olvasom >