Stratégiai együttműködést kötött a turisztikai ügynökség a kertörökség népszerűsítésére
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a Magyar Kertörökség Alapítvány (MKA) stratégiai együttműködési megállapodást kötött, amely kiterjed a marketingkommunikáció kölcsönös támogatására, a hazai kertörökség minősítési rendszerének kidolgozására, valamint a turisztikai vonzerőt jelentő kertörökségi helyszínek belföldi és külföldi népszerűsítésére is.

Megállapodott egymással az MTÜ és az MKA a turisztikai vonzerőt jelentő kertörökségek népszerűsítésére
A MTÜ csütörtöki tájékoztatása szerint a dokumentum rögzíti, hogy a történeti és történeti értékű kertek a kulturális örökség meghatározó részei. A felek rövid távú célja a Magyar Történeti Kertútvonalak létrehozása, azok nyomtatott és mobilapplikációs térképen történő megjelenítése az ott elérhető szolgáltatásokkal kiegészítve.
A stratégiai partnerség kiterjed a hazai kertörökség minősítési rendszerének kidolgozására, az együttműködésre az idegenvezető-képzésben, valamint a Tourinform irodák szakmai tevékenységének támogatására. Tervek között szerepel a történeti kertek fenntartását, kezelését, menedzsmentjét érintő posztgraduális képzés indítása is, amely a Budapesti Gazdasági Egyetem és a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Tájépítészeti, Településtervezési és Díszkertészeti Intézetének bevonásával valósulhat meg.
A közlemény idézi Guller Zoltánt, az MTÜ vezérigazgatóját, aki hangsúlyozta, hogy egyre nagyobb a kereslet a kulturális turizmushoz kapcsolódó minőségi, természetközeli élményt nyújtó programok iránt. Kifejtette: fontos, hogy a hazai kertturisztikai termékek szolgáltatási színvonala elérje a nyugat-európai szintet, ehhez a turisztikai szereplők olyan hatékony együttműködésére van szükség, mint amilyen az MTÜ és az MKA között kötött megállapodás is.
Herczeg Ágnes, az MKA elnöke elmondta: az alapítvány széles hazai tudományos és kiterjedt külföldi szakmai kapcsolatokkal rendelkezik. Célja, hogy Magyarországon is méltó rangján kezeljék a kertörökséget, amelynek megóvásában és fejlesztésében elengedhetetlen szerep jut a kertturizmusnak.
A közlemény szerint Magyarországon csaknem kétezer olyan kert van, amelyek természeti, műemléki, kertépítészeti értékei jelentősek, ezek nagy lehetőséget jelentenek a turizmus számára. Az elmúlt években a Nemzeti Kastélyprogram és Nemzeti Várprogram keretében számos kastély és vár újult meg. A kertturizmus mára olyan turisztikai termékké vált, amely meghosszabbítja a tartózkodást és újabb utazásra inspirál. Egy közelmúltban készült felmérés szerint a történeti kerteket, arborétumokat is érintő utazások 93 százalékban kapcsolódnak valamilyen további programhoz.
Az MTÜ jelezte: a 175 legjelentősebb hazai turisztikai attrakció közül a leglátogatottabb, kertturisztikai szempontból is meghatározó parkkal rendelkezik a Gödöllői Királyi Kastély, a keszthelyi Festetics-kastély és a Gyulai Almásy-kastély Látogatóközpont. Ez a három tavaly nyáron több mint 762 ezer látogatót vonzott, amelyek 96 százaléka belföldi látogató volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tenger, túra, távol-kelet: ezeken a nyomvonalakon mozognak a 2025-ös nyári utazási trendek
A magyar utazók idén nyáron is a bevált desztinációk felé…
Tovább olvasom >Az utazók 70%-a fizetne többet a zöld alternatíváért
A turizmus a globális szén-dioxid-kibocsátás közel 10%-áért felel, így egyre…
Tovább olvasom >Unitravel-csőd: utazás is lehet a kártérítés – de van, amit zsebből kell fizetni
Nemcsak pénzbeli kártérítést, hanem új utazási lehetőséget is választhatnak azok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tiszta haszon!
A higiéniai piac néhány nagy szereplőjét piacról, termékújdonságokról, vásárlói preferenciákról,…
Tovább olvasom >Prémium szolgáltatás a próbafülkében – A nap képe
Kipróbálhatod, hogy néz ki a választott holmi különböző fényviszonyok között.
Tovább olvasom >Joe, ugye nem sörözöl? – A nap videója
Dehogy, drágám, ez csak tea! A videóért katt a képre!…
Tovább olvasom >