Strandkaják, bicikli és tüdőpumpa – így élik túl a nyugdíjkihívás második hetét a fiatalok
Folytatódik a K&H nyugdíjkihívása: a versenyzők újabb bizonyítékát adták annak, hogy a szűk költségvetés nem feltétlenül jelenti a szórakozás végét. Kreatív megoldásokkal, tudatos tervezéssel és egy kis humorral sikerült élményeket szerezniük úgy, hogy közben a pénztárcájuk sem ürült ki teljesen.
Folytatódik a K&H „nyugdíjkihívása”, amelynek keretében a „hősök”, az influenszerek a 224 ezer forintos havi átlagnyugdíjból próbálnak megélni egy hónapon keresztül. A tartalomgyártók a legutóbbi fordulóban bebizonyították: az átlagnyugdíjból való megélés nemcsak lemondásokkal járhat, hanem kreativitással és élményekkel is. Bár a hónap közepére sokaknál már szorul a nadrágszíj, a fiatal tartalomgyártók még mindig találnak módot arra, hogy a spórolás mellett jól érezzék magukat – ráadásul a követőknek is szolgálnak ötletekkel.
Éles váltás
Az egyik versenyző például nem hétköznapi módon oldotta meg a 10.000 forintos „impulzusvásárlás” kihívást: strandbelépőt, akciós matracot, lángost, hamburgert és három palacsintát vásárolt – mindezt egy Velencei-tavi fürdőzés során. Pumpa híján a matrac felfújása saját tüdőből történt, de a napsütés, a lubickolás és a strandkaják minden fillért megértek. A hét során nagybevásárlásra is sor került, főként tartós élelmiszerekkel, mosógéllel és kéziszappannal, amelyek hónapokra előre biztosítják a háztartás alapvető szükségleteit. A kondibérletet viszont elhagyta, helyette saját testsúlyos edzésekkel és futással tartja formában magát – így még a sport is ingyen van.
Egy másik résztvevő a közlekedés költségeit vette célba: a BKV-bérlet megújítása helyett MOL Bubi előfizetést váltott, így a közlekedésre szánt összeg töredékét költi, miközben sportosabban közlekedik és új útvonalakat fedez fel. Az étkezésnél az otthoni főzés mellett az édesanyja konyhájára is támaszkodott, hiszen így jóval olcsóbban kijön, mintha étteremben vacsorázna. Bár két születésnapi buliba is hivatalos volt – ami természetesen egy-egy itallal járt –, a költekezést itt is szigorú keretek között tartotta.
A kihívásnak ezzel koránt sincs vége. A harmadik és negyedik hét még izgalmasabbnak ígérkezik: külföldi utak, fesztiválok és váratlan fordulatok várják a résztvevőket, akiknek minden pénzügyi trükkre szükségük lesz, hogy a hónap végén a legtöbb megtakarítással zárjanak.
Miért fontos mindez?
A K&H célja továbbra is az, hogy a fiatalok figyelmét felhívja az öngondoskodás fontosságára.
A kihívás végére a résztvevők nemcsak azt mutatják meg, hogyan lehet beosztani egy átlagnyugdíjat, hanem azt is, hogy miért érdemes már fiatalon elkezdeni a nyugdíjra való takarékoskodást – hogy a jövőben a mindennapok ne kényszerű kompromisszumokról, hanem a megérdemelt nyugodt évekről szóljanak.
Kapcsolódó cikkeink
K&H Elemzői kommentár: A vártnál rosszabbul alakult az infláció
Bár a piac arra számított, hogy júliusban a 4 százalék…
Tovább olvasom >K&H: az egységes adatvédelmi szemlélet első védelmi vonala a zero-trust model
Az online tér mára a mindennapi életünk és munkavégzésünk szerves…
Tovább olvasom >Még mindig visszafogottabbak a magyar vásárlók
Júniusban a kiskereskedelmi forgalom volumene 3 százalékkal nőtt éves összevetésben.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity felmérés: A befektetők dacolnak az általános bizonytalansággal
A globális rendszerek átrendeződésével a befektetőknek olyan környezetben kell eligazodniuk,…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >Új pénzügyi igazgató és ellátási lánc igazgató csatlakozik a HEINEKEN Hungária csapatához
Két kulcsfontosságú területen is új szakember csatlakozott a HEINEKEN Hungária…
Tovább olvasom >