Stílusváltás közben a konzerv
Bár eladásaiban nem tartozik a dinamikusan fejlődő kategóriák közé a konzerv, szerkezetében sok változás zajlik. A fogyasztói szempontok, ízlésvilág változására reagálva
a márkák praktikusabb, kényelmesebb csomagolást kapnak, az összetételben pedig az egészségtudatos táplálkozás az eddigieknél is nagyobb szerepet kap.
A konzervek bolti forgalma évek óta nem fejlődik. Ebben több tényező is szerepet játszik: a modern eladási csatornákban a friss áruk bővülő választéka, a fogyasztási szokások megváltozása elsősorban a fiatalabb korcsoportokban stb. A modernebb típusok és csomagolások térhódítása ugyanakkor töretlen.
Kényelem, praktikusság, egészség
A kényelem, praktikusság, egészségtudatosság egyre fontosabb tényezők. A 4-5 éve újdonságként bevezetett termékek mára már megszokottá, közkedveltté lettek. A fogyasztók számára fontosak a könnyen kezelhető csomagolások, és azok a termékek, melyek minél kevesebb adalékanyagot tartalmaznak.
– A Hamé és Globus brandjeink esetében a jól bevált, közkedvelt csomagolási típusok és méretek forgalma növekszik, ezen belül bizonyos termékcsoportokban egyre nagyobb teret hódít az aluszil csomagolás – informálja lapunkat Nagy Enikő, a Hamé Hungária Kft. marketingmenedzsere. – Az értékesítés a legkedveltebb, „Top” termékek felé tolódott el, de egyre több terméket adunk el a speciálisabb ízvilágú termékek közül is.
Zöldségkonzervek tekintetében a PL kategória részaránya nőtt a márkatermékek rovására. A fogyasztók itt sok esetben nyitottabbak a friss termékek vásárlására.
– A halkonzervek tekintetében az előző 5-8 évhez képest nagy átalakulás tapasztalható szerkezetileg. Az éveken keresztül toplistás sprotni eladása csökkenést, míg a tonhal, szardínia, kagyló, tőkehalmáj forgalma növekedést mutat – osztja meg tapasztalatait Juhász Imre, a Del Pierre Kft. junior key account managere. – Úgy véljük, hogy a vásárlóközönség, illetve a korosztályok változása miatt tapasztalható ez a folyamat. A fiatalok és a középkorúak csoportjában a halkonzervekből a tonhalat részesítik előnyben, míg csökken az idősebb korosztály azon csoportja, akik éveken keresztül a sprotni fő fogyasztói voltak. Az ízesített hering, makréla forgási sebessége lelassult – újdonságértékük nagymértékben visszaesett mára.
Már 2015-re készül a Hamé
A Hamé Hungária forgalma tavaly növekedett értékben és volumenben is. Az idei is hasonlóan jól indult.
– Termékfejlesztéseink központjában a fogyasztó áll. Ez azt jelenti, hogy az anyacég rendszeresen készít fogyasztói kutatásokat, melyek az ízekre, csomagolásra, kiszerelésre és reklámokra koncentrálnak – árulja el Nagy Enikő. – Cél, hogy a Megfelelő terméket adjuk el a Megfelelő fogyasztónak, a Megfelelő csatornán keresztül, és a számára Releváns üzenettel szólítsuk meg. Így a fogyasztóink hosszú távon elégedettek lesznek a termékeinkkel, hiszen úgy érzik, hogy kifejezetten nekik készül.
A Hamé Hungária ebben az évben új terméket már nem vezet be, ám a következő év annál több meglepetést tartogat, tudjuk meg a marketingmenedzsertől. Az országos kommunikációban hisznek – legutóbb például idén tavasszal szerveztek egy igen sikeres országos roadshow-t Globus márkájuk kapcsán.
– Fontos, hogy tudjuk aktivizálni a fogyasztóinkat. Bár most már nagyon sok FMCG-cég szervez nyereményjátékokat, azt látjuk, hogy még mindig nagyobb siker érhető el egy-egy promócióval, ha ajándékokat is kisorsolunk – mondja Nagy Enikő.
Gourmet ízélmények a TWIST-től
A Del Pierre a kategóriában a legnagyobb forgalmat halkonzervből bonyolítja, amely enyhe növekedést mutatott 2013-ban, és idén is hasonló tendenciára számítanak. A magyar vásárlóközönség körében a halfogyasztás továbbra is igen alacsony szinten áll, jegyzi meg Juhász Imre, aki hozzáteszi:
– TWIST termékeink körében a fogyasztók éppen úgy megtalálhatják a régi időkből ismert füstölt sprotnit, mint a fiatalabb korosztály által preferált tonhalat. Az év második felére célul tűztük ki, hogy a bevezetésre kerülő termékeink révén különleges, valódi gourmet ízélményt nyújtó termékekkel rázzuk fel a halkonzerv szegmensét.
Termékfejlesztései során a cég a piaci átalakulásokat veszi alapul. Legújabb innovációjuk, a halkonzervek között egyedülálló sült sprotni paradicsomszószban, jelenleg bevezetés alatt áll.
– Több termékbevezetést tervezünk a közeljövőben – tekint előre Juhász Imre. – Érdemes lesz figyelemmel kísérni a TWIST halkonzervválasztékát a polcokon! Eladásainkat a konzervek tekintetében továbbra is szórólapos, image megjelenések által kívánjuk növelni.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
30 kategóriában ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés
Harminc kategóriában mintegy ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés…
Tovább olvasom >Madárinfluenza elleni vakcinázás indult ritka és nagy értékű állatkerti madárfajoknál
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatallal közreműködve a Ceva-Phylaxia Zrt. országos vakcinázási…
Tovább olvasom >A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes termékek felé tolódik el
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el…
Tovább olvasom >