Stílusváltás közben a konzerv
Bár eladásaiban nem tartozik a dinamikusan fejlődő kategóriák közé a konzerv, szerkezetében sok változás zajlik. A fogyasztói szempontok, ízlésvilág változására reagálva
a márkák praktikusabb, kényelmesebb csomagolást kapnak, az összetételben pedig az egészségtudatos táplálkozás az eddigieknél is nagyobb szerepet kap.
A konzervek bolti forgalma évek óta nem fejlődik. Ebben több tényező is szerepet játszik: a modern eladási csatornákban a friss áruk bővülő választéka, a fogyasztási szokások megváltozása elsősorban a fiatalabb korcsoportokban stb. A modernebb típusok és csomagolások térhódítása ugyanakkor töretlen.
Kényelem, praktikusság, egészség
A kényelem, praktikusság, egészségtudatosság egyre fontosabb tényezők. A 4-5 éve újdonságként bevezetett termékek mára már megszokottá, közkedveltté lettek. A fogyasztók számára fontosak a könnyen kezelhető csomagolások, és azok a termékek, melyek minél kevesebb adalékanyagot tartalmaznak.
– A Hamé és Globus brandjeink esetében a jól bevált, közkedvelt csomagolási típusok és méretek forgalma növekszik, ezen belül bizonyos termékcsoportokban egyre nagyobb teret hódít az aluszil csomagolás – informálja lapunkat Nagy Enikő, a Hamé Hungária Kft. marketingmenedzsere. – Az értékesítés a legkedveltebb, „Top” termékek felé tolódott el, de egyre több terméket adunk el a speciálisabb ízvilágú termékek közül is.
Zöldségkonzervek tekintetében a PL kategória részaránya nőtt a márkatermékek rovására. A fogyasztók itt sok esetben nyitottabbak a friss termékek vásárlására.
– A halkonzervek tekintetében az előző 5-8 évhez képest nagy átalakulás tapasztalható szerkezetileg. Az éveken keresztül toplistás sprotni eladása csökkenést, míg a tonhal, szardínia, kagyló, tőkehalmáj forgalma növekedést mutat – osztja meg tapasztalatait Juhász Imre, a Del Pierre Kft. junior key account managere. – Úgy véljük, hogy a vásárlóközönség, illetve a korosztályok változása miatt tapasztalható ez a folyamat. A fiatalok és a középkorúak csoportjában a halkonzervekből a tonhalat részesítik előnyben, míg csökken az idősebb korosztály azon csoportja, akik éveken keresztül a sprotni fő fogyasztói voltak. Az ízesített hering, makréla forgási sebessége lelassult – újdonságértékük nagymértékben visszaesett mára.
Már 2015-re készül a Hamé
A Hamé Hungária forgalma tavaly növekedett értékben és volumenben is. Az idei is hasonlóan jól indult.
– Termékfejlesztéseink központjában a fogyasztó áll. Ez azt jelenti, hogy az anyacég rendszeresen készít fogyasztói kutatásokat, melyek az ízekre, csomagolásra, kiszerelésre és reklámokra koncentrálnak – árulja el Nagy Enikő. – Cél, hogy a Megfelelő terméket adjuk el a Megfelelő fogyasztónak, a Megfelelő csatornán keresztül, és a számára Releváns üzenettel szólítsuk meg. Így a fogyasztóink hosszú távon elégedettek lesznek a termékeinkkel, hiszen úgy érzik, hogy kifejezetten nekik készül.
A Hamé Hungária ebben az évben új terméket már nem vezet be, ám a következő év annál több meglepetést tartogat, tudjuk meg a marketingmenedzsertől. Az országos kommunikációban hisznek – legutóbb például idén tavasszal szerveztek egy igen sikeres országos roadshow-t Globus márkájuk kapcsán.
– Fontos, hogy tudjuk aktivizálni a fogyasztóinkat. Bár most már nagyon sok FMCG-cég szervez nyereményjátékokat, azt látjuk, hogy még mindig nagyobb siker érhető el egy-egy promócióval, ha ajándékokat is kisorsolunk – mondja Nagy Enikő.
Gourmet ízélmények a TWIST-től
A Del Pierre a kategóriában a legnagyobb forgalmat halkonzervből bonyolítja, amely enyhe növekedést mutatott 2013-ban, és idén is hasonló tendenciára számítanak. A magyar vásárlóközönség körében a halfogyasztás továbbra is igen alacsony szinten áll, jegyzi meg Juhász Imre, aki hozzáteszi:
– TWIST termékeink körében a fogyasztók éppen úgy megtalálhatják a régi időkből ismert füstölt sprotnit, mint a fiatalabb korosztály által preferált tonhalat. Az év második felére célul tűztük ki, hogy a bevezetésre kerülő termékeink révén különleges, valódi gourmet ízélményt nyújtó termékekkel rázzuk fel a halkonzerv szegmensét.
Termékfejlesztései során a cég a piaci átalakulásokat veszi alapul. Legújabb innovációjuk, a halkonzervek között egyedülálló sült sprotni paradicsomszószban, jelenleg bevezetés alatt áll.
– Több termékbevezetést tervezünk a közeljövőben – tekint előre Juhász Imre. – Érdemes lesz figyelemmel kísérni a TWIST halkonzervválasztékát a polcokon! Eladásainkat a konzervek tekintetében továbbra is szórólapos, image megjelenések által kívánjuk növelni.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >