Startupok a műanyag újragondolásáért: indul a harmadik Startup Plastic Surgery akcelerátor program
Megnyílt a jelentkezés a Startup Plastic Surgery programra, amely immár harmadik alkalommal nyújt támogatást a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi kihívásokra megoldást kínáló startupoknak. Az akcelerátor programra május 1-ig várják olyan minimum kétfős csapatok pályázatait, akik innovatív ötleteikkel, termékeikkel, vagy technológiákkal járulhatnak hozzá a műanyagipar megújításához és a karbonsemleges jövőhöz.
Két sikeres év után harmadszor is elindult a Startup Plastic Surgery inkubációs program, Magyarország első olyan startupoknak szóló kezdeményezése, amely a műanyaghasználat újragondolását célzó startupoknak kínál segítséget. A Klímainnovációs Közösség által indított négyhónapos program iparág fókuszú szakmai támogatással, üzleti coachinggal és networking eseményekkel támogatja a kiválasztott startupokat, és formál piacképes vállalkozásokat a kezdeti fázisú ötletekből. A program szervezői május 1-ig várják azok jelentkezését, akik a műanyag-helyettesítő termékek, műanyag-előállítás és újrahasznosítás, új technológiai megoldások vagy a műanyag termékekkel kapcsolatos fogyasztói szokások területét érintő innovatív ötleteikkel kívánják megújítani az iparágat. A négy hónapos időszakot követően a csapatok egy záró pitch versenyen adhatnak számot fejlődésükről, a legjobbak pedig közvetlen gyorsított befektetési lehetőséggel gazdagodhatnak a Hiventures együttműködés jóvoltából.
Hová tart a műanyagipar?
A műanyag kulcsfontosságú szerepet játszik a mindennapokban, azonban a fenntartható jövő érdekében nélkülözhetetlen olyan innovatív megoldásokat felmutatni, amelyek a műanyag előnyeit megőrizve jelentősen csökkentik az iparág károsanyag-kibocsátását és környezeti hatásait. Egy 2020-as elemzés szerint a legnagyobb műanyagigényű ágazatok a csomagolóanyagok ipara, valamint az építőipar: a két terület az összes műanyagfelhasználás több mint 60 százalékáért felel[1]. A Startup Plastic Surgery elmúlt két szériája során számos olyan sikeres ötlet is bemutatkozott, amelyek a jelenleg műanyagigényes iparágak kihívásaira adhatnak választ, és hosszú távon hozzájárulhatnak a klímasemlegességi célok megvalósításához.
Nem mindennapi megoldások a hétköznapok kihívásaira
Az első Startup Plastic Surgery egyik legeredményesebb csapata a Vilhemp, akik teljes mértékben megújuló erőforrásból származó, valamint újrahasznosítható anyag felhasználásával szállítanak a vendéglátóiparnak műanyagot helyettesítő evőeszközöket és szívószálakat. A környezetbarát termékek elnyerték a program fődíját, azóta pedig az egyik legnagyobb élelmiszerlánc boltjaiban, a főváros népszerű éttermeiben és hoteleiben is elérhetők termékeik. A 2021-es verseny fődíjának egyik nyertese volt a Moseanic csapata, akik tengeri műanyagdarabokból és természetes összetevőkből állítanak elő egy karakteres megjelenésű anyagkeveréket, amely ígéretes újdonságot jelent az építőipar és a belsőépítészet számára. A startup különleges termékeit a Milánói Design Hétre és a Bécsi Design Hétre is beválogatták, valamint számos nemzetközi megkeresést is kaptak elsősorban a gasztronómia területéről. A tavalyi verseny különdíjasa, a Skoonex csapata szintén izgalmas újdonsággal nyerte el a zsűri tetszését: újrahasznosítható anyagösszetételű fogkefét álmodtak meg, amely alumínium vázból és egy cserélhető fejből áll. A verseny főtámogatója, a Rossmann különdíjának köszönhetően a termékek fejlesztése folyamatos, a tervek szerint év végére pedig a vásárlók is találkozhatnak a fogkefékkel a drogériák polcain.
További információ és jelentkezés: https://startup-plastic.hu/
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >