Startol a GS1 DataBar bevezetése a METRO-nál
A METRO Kereskedelmi Kft. a nyomon követési jogszabályi előírásoknak történő még pontosabb megfelelés, belső folyamatai fejlesztése, és nem utolsósorban vásárlói korszerű, 21. századi kiszolgálása érdekében még az idén elkezdi a pénztári környezetben alkalmazható új vonalkódtípus, a GS1 DataBar bevezetését.
Első körben a friss és ultrafriss áruk esetében, azon belül is a húsoknál, majd több ütemben további élelmiszereknél is a GS1 DataBar bevezetését tervezi a METRO Kereskedelmi Kft., melynek eredményeképpen a terméken lévő vonalkód segítségével több, az ellátási folyamatokat támogató és nyomon követést biztosító adat juthat el a pénztárakig, és kerülhet a számlára.
Általános tendencia, hogy a minőségi áruellátás mellett egyre inkább előtérbe kerül a hatékonyság kérdése is a friss árucikkek nagyobb arányú értékesítése kapcsán a kis- és nagykereskedőknél.
Emellett egy jól kialakított frissáru-
nyomonkövetési rendszerrel jelentősen csökkenthető a boltokban a manuális nyilvántartási és árumozgatási igény, és így az információk automatikus rögzítésével sokkal gyorsabbá és hatékonyabbá válhatnak a folyamatok, mérsékelhetők a hulladékká váló termékek kezelésének költségei. A megoldással erőforrás szabadítható fel, melyek megfelelő allokálásával a vállalatok nagyobb nyereségre tehetnek szert.
A pontos készletszintek menedzselése szintén elengedhetetlen a versenyképesség megtartásához, és nem utolsósorban a fogyasztók számára még biztonságosabbá tehető a termékértékesítés.
A pénztárnál olvasható GS1 DataBar vonalkódcsalád a termékazonosítón túl az áru minőségmegőrzési idejét, valós mért tömegét és/vagy gyártási tételszámát is tartalmazhatja.
Kuponoknál alkalmazva személyhez kötött papír alapú vagy mobil kuponkezelést kínál, ami több információt tesz elérhetővé a fogyasztókról és vásárlási szokásaikról, más megoldásokhoz képest kisebb utólagos adminisztrációval.
A GS1 DataBar jelkép az első vonalkódtípus, amely a logisztikában már alkalmazott GS1-128 jelképhez hasonlóan a GTIN-szám mellett több adatot is képes megjeleníteni, ugyanakkor a pénztáraknál is olvasható.
Amennyiben a gyártók felkészülnek a fogyasztói kiszerelések ilyen vonalkóddal történő jelölésére, és a szükséges gyártási adatok is rendelkezésre állnak, akkor egy későbbi kereskedői igény esetén bármilyen további összetett adatelemet feltüntetni képes GS1 kódtípus (GS1 DataMatrix, GS1 QR-kód) bevezetésekor is alkalmazható lesz ugyanez a számfelépítés, hiszen valamennyi, a GS1-rendszerhez tartozó vonalkódtípus, mely a pénztárnál előfordulhat, egységesen épül fel.
A gyártók számára ez egyben azt is jelenti, hogy a változó mennyiségű, jellemzően változó tömegű termékek esetében a termék vonalkódjában a GTIN-szám mellett a tömeg külön adatként feltüntetésre kerülhet és a PLU-szám megszűnésével egységes azonosítás és címkeformátum lesz alkalmazható a kereskedőktől függetlenül.
A METRO Kereskedelmi Kft.-nél a GS1 DataBar fokozatos bevezetéséhez, a beszállítók pontos tájékoztatásához (kiadványok, tájékoztatók, képzések segítségével) és a teljes körű szakmai és műszaki támogatáshoz a GS1 Magyarország nyújt szakmai segítséget, valamint a felkészítés terén együttműködik szövetséges szolgáltatópartnerével, a területén piacvezető Bizerba Mérleg Hungária Kft.-vel is.(x)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >