Starbucks-stratégia: radikális változások az amerikai üzletekben
A Starbucks jelentős átalakításokat hajt végre az Egyesült Államokban: a kávézólánc 2025 végéig termékkínálatának 30 százalékát megszünteti. Az NPR beszámolója szerint a cél a folyamatosan csökkenő forgalom megállítása és a kiszolgálás gyorsítása – írja a Telex.
A vállalat új stratégiája Brian Niccol vezérigazgató irányítása alatt zajlik, aki úgy véli, a jelenlegi kínálat túlzottan széles, ami nemcsak a vásárlóknak, hanem a dolgozóknak is megnehezíti a választást és a munkavégzést. A kínálat csökkentése lehetőséget teremt arra, hogy szezonális kávék – például a Dubai Matcha – kerüljenek előtérbe, valamint a baristák kreatív ötletei is nagyobb szerepet kaphassanak.
Újítások az üzletekben
A Starbucks további változásokat is bejelentett: a helyben fogyasztó vendégek kávéját ezentúl kerámiabögrékben szolgálják fel, és ingyenes újratöltési lehetőséget kínálnak kávéra és teára. Visszatérnek az önkiszolgáló pultok is, amelyek a Covid-járvány alatt eltűntek, így a vendégek ismét maguk adagolhatják a tejszínt és az édesítőszereket.
Emellett a vállalat megszüntette a 2018 óta érvényben lévő „nyitott ajtó” szabályt, amely lehetővé tette, hogy a vásárlók fogyasztás nélkül is igénybe vegyék a kávézók helyiségeit és mosdóit. Január 27. óta az észak-amerikai Starbucks üzletekben kizárólag fizető vendégek tartózkodhatnak.
Gazdasági nehézségek és a változások célja
A Starbucks jelentős üzleti kihívásokkal küzd: az elmúlt négy negyedévben folyamatosan csökkentek az eladások, az utolsó negyedévben világszerte 4 százalékos visszaesést tapasztaltak. A túlzottan széles termékkínálat lassította a kiszolgálást, és ez a vásárlói élmény romlásához vezetett. Az új stratégiával a cég reméli, hogy stabilizálni tudja helyzetét és új lendületet adhat üzleteinek.
Magyarországon ugyanakkor nem érzékelhető visszaesés: az Opten adatai szerint a Starbucks hazai működtetője, az Amrest Vendéglátó Kft. és az Amrest Kávézó Kft. bevétele és nyeresége is növekvő tendenciát mutat. 2023-ban az előbbi 66 milliárd forintos bevételt és 4,5 milliárd forintos eredményt könyvelt el, míg az utóbbi 10,9 milliárdos bevétel mellett 500 milliós nyereséget ért el, ami öt év alatt a duplájára nőtt.
A Starbucks amerikai átalakulása tehát jelentős hatással lehet a márka jövőjére, miközben a nemzetközi piacokon továbbra is stabil növekedést mutat.
Kapcsolódó cikkeink
Visszahívja az irodába dolgozóit a Starbucks
Szigorítja a Starbucks a hibrid munkavégzés szabályait: októbertől a vállalat…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával segíti baristáit a Starbucks
35 amerikai üzletében kezdte tesztelni a Starbucks új generatív mesterségesintelligencia-eszközét,…
Tovább olvasom >A Starbucks az egész európai régióra kiterjedően újratervezi ikonikus fehér elviteles poharát
A Starbucks ikonikus elviteles fehér forróitalos poharának eddigi legizgalmasabb változatát…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európai Bizottság: még mindig sok az illegális termék a Temun
Az Európai Bizottság által folytatott vizsgálat előzetes eredménye szerint a…
Tovább olvasom >Új vezérigazgató a Procter & Gamble élén
A Procter & Gamble (P&G) bejelentette, hogy 2026. január 1-jétől…
Tovább olvasom >Tesco kampány az egészségesebb táplálkozásért – ingyen gyümölcs gyerekeknek
Új kampányt indított a Tesco az Egyesült Királyságban a gyümölcs-…
Tovább olvasom >