Starbucks-stratégia: radikális változások az amerikai üzletekben
A Starbucks jelentős átalakításokat hajt végre az Egyesült Államokban: a kávézólánc 2025 végéig termékkínálatának 30 százalékát megszünteti. Az NPR beszámolója szerint a cél a folyamatosan csökkenő forgalom megállítása és a kiszolgálás gyorsítása – írja a Telex.
A vállalat új stratégiája Brian Niccol vezérigazgató irányítása alatt zajlik, aki úgy véli, a jelenlegi kínálat túlzottan széles, ami nemcsak a vásárlóknak, hanem a dolgozóknak is megnehezíti a választást és a munkavégzést. A kínálat csökkentése lehetőséget teremt arra, hogy szezonális kávék – például a Dubai Matcha – kerüljenek előtérbe, valamint a baristák kreatív ötletei is nagyobb szerepet kaphassanak.
Újítások az üzletekben
A Starbucks további változásokat is bejelentett: a helyben fogyasztó vendégek kávéját ezentúl kerámiabögrékben szolgálják fel, és ingyenes újratöltési lehetőséget kínálnak kávéra és teára. Visszatérnek az önkiszolgáló pultok is, amelyek a Covid-járvány alatt eltűntek, így a vendégek ismét maguk adagolhatják a tejszínt és az édesítőszereket.
Emellett a vállalat megszüntette a 2018 óta érvényben lévő „nyitott ajtó” szabályt, amely lehetővé tette, hogy a vásárlók fogyasztás nélkül is igénybe vegyék a kávézók helyiségeit és mosdóit. Január 27. óta az észak-amerikai Starbucks üzletekben kizárólag fizető vendégek tartózkodhatnak.
Gazdasági nehézségek és a változások célja
A Starbucks jelentős üzleti kihívásokkal küzd: az elmúlt négy negyedévben folyamatosan csökkentek az eladások, az utolsó negyedévben világszerte 4 százalékos visszaesést tapasztaltak. A túlzottan széles termékkínálat lassította a kiszolgálást, és ez a vásárlói élmény romlásához vezetett. Az új stratégiával a cég reméli, hogy stabilizálni tudja helyzetét és új lendületet adhat üzleteinek.
Magyarországon ugyanakkor nem érzékelhető visszaesés: az Opten adatai szerint a Starbucks hazai működtetője, az Amrest Vendéglátó Kft. és az Amrest Kávézó Kft. bevétele és nyeresége is növekvő tendenciát mutat. 2023-ban az előbbi 66 milliárd forintos bevételt és 4,5 milliárd forintos eredményt könyvelt el, míg az utóbbi 10,9 milliárdos bevétel mellett 500 milliós nyereséget ért el, ami öt év alatt a duplájára nőtt.
A Starbucks amerikai átalakulása tehát jelentős hatással lehet a márka jövőjére, miközben a nemzetközi piacokon továbbra is stabil növekedést mutat.
Kapcsolódó cikkeink
Ejti a növényitej-felárat a Starbucks Észak-Amerikában
November 7-étől kezdődően kivezeti a Starbucks a növényi alapú tejekre…
Tovább olvasom >Starbucks: prioritást kapnak a fizető vendégek
A Starbucks kávézólánc jelentős változásokat vezet be 2025. január 27-től…
Tovább olvasom >Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >