Starbucks: prioritást kapnak a fizető vendégek
A Starbucks kávézólánc jelentős változásokat vezet be 2025. január 27-től az üzleti működésében, amely alapvetően átformálja a nem vásárló vendégekkel kapcsolatos eddigi gyakorlatot. Az új magatartási kódex értelmében a kávézók területei, beleértve a teraszokat és a mosdókat, elsősorban a fizető ügyfelek számára lesznek fenntartva. A döntés jelentős eltérést jelent a 2018-ban bevezetett, „nyitott ajtók” politikájához képest, amely mindenkit szívesen fogadott, függetlenül attól, hogy történt-e vásárlás.
Mi változik pontosan?
Az új magatartási kódex szigorú elvárásokat fogalmaz meg az üzletekben tartózkodó vendégek számára. A szabályozás külföggesztésre kerül minden kávézóban, és olyan előírásokat tartalmaz, amelyek tiltják a koldulást és a rendbontó viselkedést. A baristák külön képzést kapnak, hogy hatékonyan alkalmazhassák az új irányelveket, és szükség esetén joguk lesz távozásra szólítani azokat, akik megsértik a kódexet. Ha indokolt, a helyi bűnüldöző szervek bevonása is lehetővé válik.
Jaci Anderson, a Starbucks szóvivője szerint a változtatás célja az, hogy a fizető ügyfelek prioritást élvezzenek, hiszen „a vendégek szeretnék kényelmesen elfogyasztani italaikat, vagy használni a mosdót anélkül, hogy zavaró külső tényezőkkel kellene szembesülniük.”
A kódex részletei
A Bloomberg által megtekintett belső dokumentumok szerint a „vásárló” fogalma kibővül: ebbe beletartoznak azok is, akik vásárlást végeznek, valamint az őket kísérő személyek. Az ingyenes víz és Wi-Fi használata ezentúl kizárólag fizető ügyfelek és kísérőik számára lesz elérhető.
Egyéb változtatások
Az új magatartási kódex mellett a Starbucks további újításokat is bevezet. Január 27-től ismét elérhetőek lesznek az édesítőszeres és tejes ételízesítő szeletek, valamint kibővítik az ingyenes utántöltési politikát. Az új irányelv értelmében már nemcsak a jutalmazott tagok, hanem más vendégek is jogosultak lesznek az ingyenes utántöltésre, ha az eredeti rendelés újrahasználható, tiszta pohárban vagy az üzlet által biztosított bögrében történt.
A baristákat továbbá átfogó, háromórás képzéseken oktatják az új szolgáltatási normákról és működési elvárásokról. Sara Trilling, a Starbucks Észak-Amerikáért felelős elnöke levelében értesítette a dolgozókat a változtatásokról.
Csak az Egyesült Államokban és Kanadában
A szabályozás egyelőre csak az Egyesült Államok és Kanada területein működő, vállalat által üzemeltetett üzletekben lép életbe. A bejelentést követően a Starbucks részvényei 1,1%-kal emelkedtek a New York-i tőzsdén.
Kapcsolódó cikkeink
Starbucks: terjeszkedés a Közel-Keleten és Kínában, leépítés Amerikában
A Starbucks ambiciózus terveket jelentett be a következő évekre: évente…
Tovább olvasom >KávéBár Bazár rekordszámú kiállítóval
Rekordszámú kiállító érkezik a 15. KávéBár Bazárra, amely a kóstolók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Enyhe visszaesést mutat a januári Beszerzési Menedzser Index
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) friss jelentése…
Tovább olvasom >Európai Vásárlóerő 2024: Magyarország a 30. helyen
A GfK elemzése szerint 2024-ben az európai lakosság egy főre…
Tovább olvasom >SAP: Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem…
Tovább olvasom >