Starbucks: prioritást kapnak a fizető vendégek
A Starbucks kávézólánc jelentős változásokat vezet be 2025. január 27-től az üzleti működésében, amely alapvetően átformálja a nem vásárló vendégekkel kapcsolatos eddigi gyakorlatot. Az új magatartási kódex értelmében a kávézók területei, beleértve a teraszokat és a mosdókat, elsősorban a fizető ügyfelek számára lesznek fenntartva. A döntés jelentős eltérést jelent a 2018-ban bevezetett, „nyitott ajtók” politikájához képest, amely mindenkit szívesen fogadott, függetlenül attól, hogy történt-e vásárlás.
Mi változik pontosan?
Az új magatartási kódex szigorú elvárásokat fogalmaz meg az üzletekben tartózkodó vendégek számára. A szabályozás külföggesztésre kerül minden kávézóban, és olyan előírásokat tartalmaz, amelyek tiltják a koldulást és a rendbontó viselkedést. A baristák külön képzést kapnak, hogy hatékonyan alkalmazhassák az új irányelveket, és szükség esetén joguk lesz távozásra szólítani azokat, akik megsértik a kódexet. Ha indokolt, a helyi bűnüldöző szervek bevonása is lehetővé válik.
Jaci Anderson, a Starbucks szóvivője szerint a változtatás célja az, hogy a fizető ügyfelek prioritást élvezzenek, hiszen „a vendégek szeretnék kényelmesen elfogyasztani italaikat, vagy használni a mosdót anélkül, hogy zavaró külső tényezőkkel kellene szembesülniük.”
A kódex részletei
A Bloomberg által megtekintett belső dokumentumok szerint a „vásárló” fogalma kibővül: ebbe beletartoznak azok is, akik vásárlást végeznek, valamint az őket kísérő személyek. Az ingyenes víz és Wi-Fi használata ezentúl kizárólag fizető ügyfelek és kísérőik számára lesz elérhető.
Egyéb változtatások
Az új magatartási kódex mellett a Starbucks további újításokat is bevezet. Január 27-től ismét elérhetőek lesznek az édesítőszeres és tejes ételízesítő szeletek, valamint kibővítik az ingyenes utántöltési politikát. Az új irányelv értelmében már nemcsak a jutalmazott tagok, hanem más vendégek is jogosultak lesznek az ingyenes utántöltésre, ha az eredeti rendelés újrahasználható, tiszta pohárban vagy az üzlet által biztosított bögrében történt.
A baristákat továbbá átfogó, háromórás képzéseken oktatják az új szolgáltatási normákról és működési elvárásokról. Sara Trilling, a Starbucks Észak-Amerikáért felelős elnöke levelében értesítette a dolgozókat a változtatásokról.
Csak az Egyesült Államokban és Kanadában
A szabályozás egyelőre csak az Egyesült Államok és Kanada területein működő, vállalat által üzemeltetett üzletekben lép életbe. A bejelentést követően a Starbucks részvényei 1,1%-kal emelkedtek a New York-i tőzsdén.
Kapcsolódó cikkeink
Nincs már olyan, hogy olcsó kávé
Bár a kávéárak emelkedésének köszönhetően az ital fogyasztása csökkent, a…
Tovább olvasom >Pincér, kávé van a fagylaltomban! – A nap videója
Szerintünk a kávék közé is illene, de a fagylaltlapon is…
Tovább olvasom >L’OR bemutatja a Ferrari Hypercar-partnerség ihlette Passione Rossa kávékülönlegességét
A L’OR Espresso büszkén mutatja be az új L’OR Passione…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fókuszban a fenntartható élelmezési rendszerek támogatása: megjelent a Nestlé közös értékteremtési összefoglalója
A Nestlé elhivatottan dolgozik azon, hogy világszerte fenntartható, kiegyensúlyozott és…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság az uniós borágazat versenyképességének erősítésére tett javaslatot
Az Európai Bizottság intézkedéseket javasol az európai borágazat versenyképességének, ellenálló…
Tovább olvasom >Jägermeister Orange: jéghideg újdonság a szicíliai narancs aromájával
1400 órányi szicíliai napfény, 56 gyógynövény és három narancs aromája…
Tovább olvasom >