Starbucks: a magyarok a fenntartható megoldásokra szavaznak
Az ünnepi időszak közeledtével újra elérhetők a Starbucks limitált kiadású, piros, újrahasználható poharai. A vásárlók a kávézólánc összes hazai üzletében kérhetik saját poharukba kávéjukat, így a kedvezményes árú vásárlás mellett hozzájárulhatnak a hulladéktermelés csökkentéséhez is. A magyar vásárlók tudatosságát mutatja, hogy a régióban Magyarországon éltek az egyik legnagyobb arányban a lehetőséggel.
A Starbucks fontos célkitűzése, hogy kávéházai „zöldebbek” legyenek, mind a felhasznált energia, mind pedig az evőeszközök és a csomagolás tekintetében. A vállalat 10.000 zöld üzlet működtetése mellett kötelezte el magát, amelyet 2025-ig tervez teljesíteni. Az újrahasznosítható anyagok felhasználása mellett a vendégek maguk is hozzájárulhatnak a kávézók kizöldüléséhez. Amennyiben a vásárlók italukat saját tumblerbe vagy termoszba kérik, a környezetkímélő megoldás mellé 160 forint kedvezményt kapnak.
Az elmúlt egy évben a magyarországi Starbucks kávézókban megtízszereződött a saját pohárba kért italok száma, ezzel jelentős anyagterheléstől mentesítették a vásárlók környezetüket. Azok számára, akik az év végi időszakot is szeretnék a fenntarthatóság jegyében tölteni, tökéletes választás lehet a limitált kiadású, piros újrahasználható pohár, amely része a Starbucks tradicionális ünnepi kínálatának.
A fenntarthatóság azonban nem csak az ünnepi időszakban fontos, így az üzletlánc több új környezetbarát intézkedés bevezetésére készül 2020 első felében. A kávézólánc a műanyag szívószálakat papírból készült szívószálakra cseréli, a folyamat előkészítésén már dolgozik a vállalat.
A szívószálak mellett, a Starbucks az evőeszközök terén is szem előtt tartja a fenntarthatósági szempontokat. A vállalat számára kiemelten fontos a vásárlók visszajelzése, így ennek megfelelően a Starbucks jövő évben a műanyag evőeszközöket környezetbarát alternatívával kívánja helyettesíteni.
„A fenntarthatóság közös ügyünk, és nagyon örülünk annak, hogy a Starbucks közössége velünk együtt szeretne tenni a globális problémák megoldásáért – mondta el Kerek Fanni, a Starbucks magyarországi brand menedzsere. Reméljük, hogy az új intézkedéseink is elnyerik vásárlóink tetszését, és a magyar közönség továbbra is támogatja a fenntarthatóság felé tett lépéseinket.”
Államok.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Agrárminiszter: a fenntartható mezőgazdaság és erdőgazdálkodás kiemelkedő szerepet játszik a klímaváltozás elleni küzdelemben
A fenntartható mezőgazdaság és erdőgazdálkodás kiemelkedő szerepet játszik a klímaváltozás elleni küzdelemben,…
Tovább olvasom >Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Fenntartható vendéglátás Magyarországon: a 2024-es év úttörői
Magyarországon a fenntarthatóság napjaink egyik legfontosabb kihívása, különösen az éttermi…
Tovább olvasom >