Starbucks: a magyarok a fenntartható megoldásokra szavaznak
Az ünnepi időszak közeledtével újra elérhetők a Starbucks limitált kiadású, piros, újrahasználható poharai. A vásárlók a kávézólánc összes hazai üzletében kérhetik saját poharukba kávéjukat, így a kedvezményes árú vásárlás mellett hozzájárulhatnak a hulladéktermelés csökkentéséhez is. A magyar vásárlók tudatosságát mutatja, hogy a régióban Magyarországon éltek az egyik legnagyobb arányban a lehetőséggel.
A Starbucks fontos célkitűzése, hogy kávéházai „zöldebbek” legyenek, mind a felhasznált energia, mind pedig az evőeszközök és a csomagolás tekintetében. A vállalat 10.000 zöld üzlet működtetése mellett kötelezte el magát, amelyet 2025-ig tervez teljesíteni. Az újrahasznosítható anyagok felhasználása mellett a vendégek maguk is hozzájárulhatnak a kávézók kizöldüléséhez. Amennyiben a vásárlók italukat saját tumblerbe vagy termoszba kérik, a környezetkímélő megoldás mellé 160 forint kedvezményt kapnak.
Az elmúlt egy évben a magyarországi Starbucks kávézókban megtízszereződött a saját pohárba kért italok száma, ezzel jelentős anyagterheléstől mentesítették a vásárlók környezetüket. Azok számára, akik az év végi időszakot is szeretnék a fenntarthatóság jegyében tölteni, tökéletes választás lehet a limitált kiadású, piros újrahasználható pohár, amely része a Starbucks tradicionális ünnepi kínálatának.
A fenntarthatóság azonban nem csak az ünnepi időszakban fontos, így az üzletlánc több új környezetbarát intézkedés bevezetésére készül 2020 első felében. A kávézólánc a műanyag szívószálakat papírból készült szívószálakra cseréli, a folyamat előkészítésén már dolgozik a vállalat.
A szívószálak mellett, a Starbucks az evőeszközök terén is szem előtt tartja a fenntarthatósági szempontokat. A vállalat számára kiemelten fontos a vásárlók visszajelzése, így ennek megfelelően a Starbucks jövő évben a műanyag evőeszközöket környezetbarát alternatívával kívánja helyettesíteni.
„A fenntarthatóság közös ügyünk, és nagyon örülünk annak, hogy a Starbucks közössége velünk együtt szeretne tenni a globális problémák megoldásáért – mondta el Kerek Fanni, a Starbucks magyarországi brand menedzsere. Reméljük, hogy az új intézkedéseink is elnyerik vásárlóink tetszését, és a magyar közönség továbbra is támogatja a fenntarthatóság felé tett lépéseinket.”
Államok.
Kapcsolódó cikkeink
Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >Európa éléskamrája sivataggá válhat
Spanyolország mára Európa vezető zöldség- és gyümölcstermelője lett, de agrársikereit…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >Auchan Placc újratöltve – friss kínálat és megfizethető árak az EFOTT-on!
Már harmadik éve nyitja meg kapuit az Auchan Placc az…
Tovább olvasom >Megnyílt Magyarország első PRÍMA élelmiszer OUTLET üzlete
Új fejezetet nyitott a hazai élelmiszer-kereskedelemben a Vörösvár Kft.: 2025.…
Tovább olvasom >