Starbucks: a legetikusabb és a legjobb

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 11. 16. 19:10

Európa kávéiparának üzletági képviselői és az Allegra Strategies szakértői ismét a Starbucksnak ítélték oda „A Legetikusabb Vállalat” díját, ráadásul a cég Európában és Franciaországban is elnyerte a „Legjobb Kávézólánc” díját. A díjátadóra Rómában, a 2010-es Európai Kávészimpózium gálaestjén került sor.

„Nagyon megtisztelő a versenytársak elismerése mindazért a folyamatos munkáért, amelyet a legkellemesebb kávé és a legjobb kávézói élmény biztosításáért folytatunk. Elismerése ez egyúttal tisztességes üzletpolitikánknak is, melynek révén hasznos tagjai vagyunk környezetünknek és a helyi közösségeknek” – nyilatkozta Buck Hendrix, a Starbucks európai, közel-keleti és afrikai ágának igazgatója.

„Nemrégiben volt szerencsém harminc európai, közel-keleti és afrikai partnerünk társaságában Tanzániába látogatni, ahol első kézből tapasztalhattam meg, milyen nagy hangsúlyt fektet a Starbucks az etikus beszerzési folyamatokra, aktívan támogatva az érintett kávétermelő közösségek családjait. Hozzáteszem, az idei év volt az az év, amikor teljes egészében áttértünk a Fair trade jelzésű eszpresszóra, így minden egyes eladott eszpresszó a kávétermelők életének javításához járul hozzá” – jegyezte meg Hendrix.

Az elmúlt évben a Starbucks tovább erősítette elköteleződését az etikus működés és a Fair trade termékek iránt. A kávézólánc mind Európában, a Közel-keleten, mind Afrikában, öt különféle Fair trade kávébabbal áll rendelkezésünkre. Jeffrey Young, az Allegra Strategies ügyvezető igazgatója hozzátette: „az elmúlt év során a Starbucks Európa szerte megbízható minőséget kínált, miközben példaértékű etikus magatartással és ösztönző kezdeményezésekkel folytatta piaci tevékenységét. Örömünkre szolgált, hogy a Starbucksnak ítélhettük oda ezeket az európai díjakat.”

Az Európai Kávéházak Díjának jelöltjeit több mint háromszáz iparági vezető választotta ki, miután 2010 augusztusában és szeptemberében részt vettek az Allegra által vezetett európai Coffee Leader felmérésen. A válaszadók Európa neves kávéházláncainak döntéshozói, beszállítói és alkalmazottai voltak. A Starbucks a világ legnagyobb Fair trade kávéforgalmazója, amely 2009 során duplájára, több mint 18 millió kilóra növelte az általa eladott kávé mennyiségét. Európában, a Közel-kelet, valamint Afrika tájain együttvéve napi 300.000 adag Starbucks Fair trade kávé kerül a poharakba – írja a piacesprofit.hu.

Kapcsolódó cikkeink