Stagnáltak a fogyasztói árak az Egyesült Államokban szeptemberben
Nem változtak a fogyasztói árak szeptemberben az előző hónaphoz képest az Egyesült Államokban, a maginfláció pedig a vártnál alacsonyabb lett, ami támogatja azokat a várakozásokat, hogy a jegybank szerepét betöltő Federal Reserve nyíltpiaci bizottsága októberi ülésén az idén immár harmadik alkalommal csökkenti a kamatot a gazdasági növekedést fenyegető kereskedelmi kockázatok közepette.
Az amerikai munkaügyi minisztérium statisztikai hivatala csütörtökön közölte, hogy éves összevetésben 1,7 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak. Elemzők 1,8 százalékot vártak az augusztusban mért 1,7 százalék után.
Havi összehasonlításban nem változtak a fogyasztói árak. Elemzők az augusztusival megegyező értékre, 0,1 százalékos emelkedésre számítottak.
Az erősen ingadozó élelmiszer- és energiaárak kiszűrésével számított maginfláció éves szinten 2,4 százalék volt szeptemberben, csakúgy mint az előző hónapban. Elemzők is 2,4 százalékos emelkedésre számítottak.
Havi összevetésben 0,1 százalékkal nőtt a maginfláció. Elemzők 0,2 százalékra számítottak az augusztusi 0,3 százalékos emelkedés után.
Éves összevetésben az élelmiszerek ára 1,8 százalékkal emelkedett, az energiáé viszont 4,8 százalékkal csökkent, utóbbi kategórián belül az üzemanyagok ára 8,2 százalékkal, a fűtőolajé pedig 8,5 százalékkal esett vissza. Havi összehasonlításban az élelmiszerek 0,1 százalékkal, az energia pedig 0,3 százalékkal drágult szeptemberben.
Az alacsony és stabil infláció mozgásteret ad a Federal Reserve-nek, hogy csökkentse a kamatokat, ha az amerikai gazdaság teljesítménye tovább gyengül. A piacok szinte biztosra veszik az október végi kamatvágást. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >