Stagnált a munkanélküliségi ráta az OECD-tagállamokban
Decemberhez képest nem változott, 6,8 százalékon maradt a munkanélküliségi ráta januárban a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) 37 tagállamában.
Az OECD honlapjára szerdán felkerült adatok szerint ez 1,6 százalékponttal felülmúlja a pandémia előtti utolsó hónapban, tavaly februárban mért szintet.
Tavaly átlagosan 7,1 százalék volt a munkanélküliség az OECD-ben, 2019-ben 5,4 százalék, 2018-ban pedig 5,5 százalék.
Idén januárban a munkanélküliségi ráta decemberrel összevetve a nők körében 0,1 százalékponttal, 7 százalékra csökkent, a férfiak esetében 6,6 százalékon maradt, a 15 és 24 év közöttiek körében pedig 0,2 százalékponttal, 14 százalékra mérséklődött.
Az euróövezetben 8,1 százalékon, az Európai Unióban pedig 7,3 százalékon stagnált januárban a ráta, már a harmadik egymást követő hónapban mérték ezt a szintet. A legjelentősebben, 0,2 százalékponttal vagy ennél nagyobb mértékben csökkent a munkanélküliség Belgiumban, Hollandiában és Spanyolországban, míg 0,2 százalékponttal vagy ezt meghaladó mértékben nőtt egyebek között Lettországban, Litvániában, Portugáliában és Szlovákiában.
A januári munkanélküliség decemberrel összevetve 0,4 százalékponttal, 6,3 százalékra esett az Egyesült Államokban, miközben Kanadában 0,6 százalékponttal, 9,4 százalékra emelkedett.
Az OECD honlapján az szerepel, hogy Magyarországon a munkanélküliségi ráta 4,9 százalékra emelkedett a decemberi 4,1 százalékról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Az OECD-ben nőtt az infláció májusban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban májusban…
Tovább olvasom >4 millió 749 ezer fő volt a foglalkoztatottak száma, a munkanélküliségi ráta 4,3 százalék
2024 májusában a 15-74 éves foglalkoztatottak átlagos létszáma az előző…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >