Stagnált a kkv-k karácsonyi forgalma
Az előző év csökkenése után nem romlott tovább, de nem is növekedett a kkv-k karácsonyi forgalma – derül ki a Marketing Commando 2010. január első hetében 2500 fő megkérdezésével végzett online kutatásból.
A megkérdezett vállalkozások 37 százaléka könyvelt el nagyobb bevételt 2010 karácsonyán az előző évihez képest, amely jelentősen elmarad a 2009. évi 45 százalékos eredménytől. Ugyanakkor a kevesebb forgalmat bonyolító kkv aránya 2010-ben 24 százalék volt, ami jelentős csökkenést mutat a 2009. évi 34 százalékos arányhoz képest. Az elmúlt évhez képest pedig csaknem megduplázódott, 22-ről 39 százalékra emelkedett azon vállalkozások száma melyek forgalma nem változott.
Jelentős eltérést mutatnak az adatok a marketingtevékenység függvényében. A marketinget folytató cégek 57 százaléka könyvelhetett el nagyobb forgalmat, 22 százalékuk tartotta a tavalyi szintet és 21 százalék forgalma csökkent az előző szezonhoz képest.
Ezzel szemben stagnált, vagy csökkent azon cégek forgalma, melyek kevesebbet vagy egyáltalán nem marketingeztek. A nem, vagy kevesebbet marketingező cégek 25 százalékának csökkent a forgalma, 44 százalékuk stagnált és csak 34 százalék forgalma nőtt az egy évvel ezelőttihez – közli a piacesprofit.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gulyás Gergely: komplex akciótervvel készül a kormány az élelmiszerárak túlzott emelésének letörésére
Első lépésként komplex akciótervvel készül a kormány az infláció és…
Tovább olvasom >Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >Bírságot vetnének ki a sikertelen csomagkézbesítésekre
A Manhattan Associates vezetője, Pieter Van den Broecke azt javasolja,…
Tovább olvasom >