Stagnált a Dreher által értékesített sör mennyisége tavaly
Mintegy 2,5 millió hektoliter sört értékesített exporttal együtt a Dreher Sörgyárak Zrt. tavaly az előző évhez hasonlóan, ugyanakkor a minőségi portfóliójában szintet lépett – közölte Bai József, a vállalat pénzügyi igazgatója hétfőn sajtótájékoztatón Budapesten.
Wilheim Gábor, a Dreher Sörgyárak Zrt. marketing igazgatója kiemelte, hogy a vállalat hosszú távú stratégiájának középpontjában a prémium portfólió kialakítása áll. Ebbe illeszkedik az is, hogy több mint egy évtized után változik a Dreher Classic receptje, megjelenése és neve. A hétfőtől forgalomba kerülő sör, a Dreher Gold receptúrájából kikerül a kukorica, a jövőben ez a termék csak árpamalátát, komlót és kristályvizet tartalmaz majd. Bai József közölte, hogy a társaság évente mintegy 460 millió korsó sört készít, ezzel a legnagyobb sörgyártó Magyarországon. A társaság belföldi piaci részesedése 34,7 százalék volt tavaly. Hozzátette, hogy a 2017. április 1-december 31-re vonatkozó általános üzleti évet záró éves beszámoló eredménykimutatás szerint az értékesítés nettó árbevétele 46,4 milliárd forint, az adózás előtti eredménye pedig 473,7 millió forint volt. A Dreher Sörgyárak Zrt. az Asahi Breweries Europe Group részeként működik, amely a japán Asahi Group Holdings teljes tulajdonában álló leányvállalata. Az Asahi Csoportot 1889-ben alapították, a sörgyártáson és értékesítésen túl más alkoholos italokat, üdítőket és élelmiszert is árul. Az európai vállalatcsoportot 2017-ben hozták létre, a SABMiller csehországi, lengyelországi, szlovákiai, magyarországi és romániai üzletágainak, valamint kapcsolódó márkáinak felvásárlását követően. Az európai vállalatcsoport ikonikus és jól ismert márkák széles portfóliójával rendelkezik, ezek között megtalálhatók például a Pilsner Urquell, a Kozel, a Gambrinus, a Radegast, a Birell, a Lech, a Tyskie, a ©arią, a Dreher és az Ursus is. A vállalatcsoport minden működési egysége erős növekedést produkált az elmúlt években, ennek köszönhetően a csoport termelése jelenleg meghaladja a 33 millió hektolitert. 11 világszínvonalú termelőegysége van, közel 7800 munkatársa, és 60 piacra exportál – fűzte hozzá a pénzügyi igazgató. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >Átalakuló ízlés, növekvő kihívások – ilyen sörös évre készülhetünk 2025-ben
Bár 2024-ben 2,8%-kal bővült a hazai sörpiac, 2025 első hónapjai…
Tovább olvasom >130 éves Soproni Sörgyár
A kormány továbbra is stratégiai ágazatként tekint az élelmiszeriparra, ezért…
Tovább olvasom >További cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >75 év szenvedély, teljesítmény és innováció – a Shell és a Scuderia Ferrari HP ikonikus együttműködését ünneplik világszerte
A Shell idén ünnepli a Scuderia Ferrari HP-vel való legendás…
Tovább olvasom >Az Allee-ban adták át az ország első beltéri antenna rendszerét, amelyen mindhárom mobilszolgáltató 5G hálózata elérhető
A több szolgáltatót kiszolgáló beltéri hálózat egyedülálló az országban, különlegessége,…
Tovább olvasom >