Stagnált a Dreher által értékesített sör mennyisége tavaly
Mintegy 2,5 millió hektoliter sört értékesített exporttal együtt a Dreher Sörgyárak Zrt. tavaly az előző évhez hasonlóan, ugyanakkor a minőségi portfóliójában szintet lépett – közölte Bai József, a vállalat pénzügyi igazgatója hétfőn sajtótájékoztatón Budapesten.
Wilheim Gábor, a Dreher Sörgyárak Zrt. marketing igazgatója kiemelte, hogy a vállalat hosszú távú stratégiájának középpontjában a prémium portfólió kialakítása áll. Ebbe illeszkedik az is, hogy több mint egy évtized után változik a Dreher Classic receptje, megjelenése és neve. A hétfőtől forgalomba kerülő sör, a Dreher Gold receptúrájából kikerül a kukorica, a jövőben ez a termék csak árpamalátát, komlót és kristályvizet tartalmaz majd. Bai József közölte, hogy a társaság évente mintegy 460 millió korsó sört készít, ezzel a legnagyobb sörgyártó Magyarországon. A társaság belföldi piaci részesedése 34,7 százalék volt tavaly. Hozzátette, hogy a 2017. április 1-december 31-re vonatkozó általános üzleti évet záró éves beszámoló eredménykimutatás szerint az értékesítés nettó árbevétele 46,4 milliárd forint, az adózás előtti eredménye pedig 473,7 millió forint volt. A Dreher Sörgyárak Zrt. az Asahi Breweries Europe Group részeként működik, amely a japán Asahi Group Holdings teljes tulajdonában álló leányvállalata. Az Asahi Csoportot 1889-ben alapították, a sörgyártáson és értékesítésen túl más alkoholos italokat, üdítőket és élelmiszert is árul. Az európai vállalatcsoportot 2017-ben hozták létre, a SABMiller csehországi, lengyelországi, szlovákiai, magyarországi és romániai üzletágainak, valamint kapcsolódó márkáinak felvásárlását követően. Az európai vállalatcsoport ikonikus és jól ismert márkák széles portfóliójával rendelkezik, ezek között megtalálhatók például a Pilsner Urquell, a Kozel, a Gambrinus, a Radegast, a Birell, a Lech, a Tyskie, a ©arią, a Dreher és az Ursus is. A vállalatcsoport minden működési egysége erős növekedést produkált az elmúlt években, ennek köszönhetően a csoport termelése jelenleg meghaladja a 33 millió hektolitert. 11 világszínvonalú termelőegysége van, közel 7800 munkatársa, és 60 piacra exportál – fűzte hozzá a pénzügyi igazgató. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly 20,9 millió hektoliter sört főztek a cseh sörgyárak
Tavaly 20,9 millió hektoliter sört főztek a csehországi sörgyárak, ami…
Tovább olvasom >Házisörfőzők Nemzetközi Versenye szombaton a Főzdeparkban
Ingyenes programok, főzdetúrák és kilenc ország legjobb házisörei várják az…
Tovább olvasom >Az offline találkozásokért indított kampányt a Heineken
A felnőttek több mint fele érzi úgy, hogy túlterheli a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tovább mélyül a válság a Pápai Hús Kft.-nél, miközben a versenytársak növekednek
Súlyos veszteséggel zárta a 2024-es évet a Pápai Hús Kft.,…
Tovább olvasom >Jelentős árcsökkentésbe kezd a PENNY – közel 170 háztartási termék ára mérséklődik
Május 30-tól újabb, nagyszabású árcsökkentést indított a PENNY Magyarország, amely…
Tovább olvasom >Pünkösdi nyitvatartás a PENNY-ben
A pünkösdi hosszú hétvégére is érdemes időben beszerezni a legfontosabb…
Tovább olvasom >