Stagnált a Dreher által értékesített sör mennyisége tavaly
Mintegy 2,5 millió hektoliter sört értékesített exporttal együtt a Dreher Sörgyárak Zrt. tavaly az előző évhez hasonlóan, ugyanakkor a minőségi portfóliójában szintet lépett – közölte Bai József, a vállalat pénzügyi igazgatója hétfőn sajtótájékoztatón Budapesten.
Wilheim Gábor, a Dreher Sörgyárak Zrt. marketing igazgatója kiemelte, hogy a vállalat hosszú távú stratégiájának középpontjában a prémium portfólió kialakítása áll. Ebbe illeszkedik az is, hogy több mint egy évtized után változik a Dreher Classic receptje, megjelenése és neve. A hétfőtől forgalomba kerülő sör, a Dreher Gold receptúrájából kikerül a kukorica, a jövőben ez a termék csak árpamalátát, komlót és kristályvizet tartalmaz majd. Bai József közölte, hogy a társaság évente mintegy 460 millió korsó sört készít, ezzel a legnagyobb sörgyártó Magyarországon. A társaság belföldi piaci részesedése 34,7 százalék volt tavaly. Hozzátette, hogy a 2017. április 1-december 31-re vonatkozó általános üzleti évet záró éves beszámoló eredménykimutatás szerint az értékesítés nettó árbevétele 46,4 milliárd forint, az adózás előtti eredménye pedig 473,7 millió forint volt. A Dreher Sörgyárak Zrt. az Asahi Breweries Europe Group részeként működik, amely a japán Asahi Group Holdings teljes tulajdonában álló leányvállalata. Az Asahi Csoportot 1889-ben alapították, a sörgyártáson és értékesítésen túl más alkoholos italokat, üdítőket és élelmiszert is árul. Az európai vállalatcsoportot 2017-ben hozták létre, a SABMiller csehországi, lengyelországi, szlovákiai, magyarországi és romániai üzletágainak, valamint kapcsolódó márkáinak felvásárlását követően. Az európai vállalatcsoport ikonikus és jól ismert márkák széles portfóliójával rendelkezik, ezek között megtalálhatók például a Pilsner Urquell, a Kozel, a Gambrinus, a Radegast, a Birell, a Lech, a Tyskie, a ©arią, a Dreher és az Ursus is. A vállalatcsoport minden működési egysége erős növekedést produkált az elmúlt években, ennek köszönhetően a csoport termelése jelenleg meghaladja a 33 millió hektolitert. 11 világszínvonalú termelőegysége van, közel 7800 munkatársa, és 60 piacra exportál – fűzte hozzá a pénzügyi igazgató. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NIQ: Nem hátba veregetésre, mentorfigurákra van szüksége a fiataloknak
Egy átlagos magyar felnőtt a családján és a munkahelyén kívül…
Tovább olvasom >Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >