Stagnáló gyorséttermek
Az előző évhez képest stagnál a legnagyobb gyorséttermek forgalma Magyarországon, s mivel számottevő változásra sem a McDonald's, sem a Burger King nem lát esélyt, év végére a tavalyihoz hasonló eredményeket prognosztizálnak a vállalatok.
A július elsejei áfaemelés érzékenyen érintette az egész piacot. Aforint erősödésének pozitív hatása volt, elsősorban az alapanyagok beszerzését tette olcsóbbá, a forgalomban ugyanakkor hálózati szinten nem mutatkozott érezhető változás.
A fogyasztás egyre inkább az alacsonyabb árú termékek irányába tolódik el, jól példázza ezt, hogy a Burger Kingnél jelenleg – a Whopper szendvicsek mellett – a 350 forintos, sajtburgert és kis burgonyát tartalmazó ajánlat, valamint a 499 forintos Ernő menü a legnépszerűbb.
A McDonald's-nál hasonlóan alakul a trend: Szabó László pénzügyi igazgató tájékoztatása szerint náluk legnépszerűbb a sajtburger, a sült krumpli, a McFreeze, valamint a tradicionálisan is keresett Big Mac szendvics. A Burger King idén elsősorban Budapesten kíván terjeszkedni, a fővárosban egy-két étterem megnyitását tervezi, a McDonald's ezzel szemben – századik éttermének augusztus végi megnyitása után – nem bővít 2009-ben, ehelyett már meglévő éttermeinek felújítására és szolgáltatásainak bővítésére koncentrál – írja a Napi Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A tömegturizmus ellen zajlanak tüntetések Spanyolországban
Spanyolország több nagyvárosában, köztük Barcelonában és Málagában, ezrek vonultak az…
Tovább olvasom >Vidéki vendéglátóhelyek támogatása
13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek,…
Tovább olvasom >Komoly turisztikai növekedés előtt áll Budapest, különösen konferenciaturizmus terén
A Budapesti turizmus jövőbeli növekedése kétszámjegyű mértékű lehet, ha a…
Tovább olvasom >