Stagnáló gyorséttermek

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 09. 08. 00:02

Az előző évhez képest stagnál a legnagyobb gyorséttermek forgalma Magyarországon, s mivel számottevő változásra sem a McDonald's, sem a Burger King nem lát esélyt, év végére a tavalyihoz hasonló eredményeket prognosztizálnak a vállalatok.

A július elsejei áfaemelés érzékenyen érintette az egész piacot. Aforint erősödésének pozitív hatása volt, elsősorban az alapanyagok beszerzését tette olcsóbbá, a forgalomban ugyanakkor hálózati szinten nem mutatkozott érezhető változás.
A fogyasztás egyre inkább az alacsonyabb árú termékek irányába tolódik el, jól példázza ezt, hogy a Burger Kingnél jelenleg – a Whopper szendvicsek mellett – a 350 forintos, sajtburgert és kis burgonyát tartalmazó ajánlat, valamint a 499 forintos Ernő menü a legnépszerűbb.
A McDonald's-nál hasonlóan alakul a trend: Szabó László pénzügyi igazgató tájékoztatása szerint náluk legnépszerűbb a sajtburger, a sült krumpli, a McFreeze, valamint a tradicionálisan is keresett Big Mac szendvics. A Burger King idén elsősorban Budapesten kíván terjeszkedni, a fővárosban egy-két étterem megnyitását tervezi, a McDonald's ezzel szemben – századik éttermének augusztus végi megnyitása után – nem bővít 2009-ben, ehelyett már meglévő éttermeinek felújítására és szolgáltatásainak bővítésére koncentrál – írja a Napi Online.





Kapcsolódó cikkeink