Stagnál a munkanélküliség
Megállt a munkanélküliség növekedése a februártól áprilisig tartó három hónapos időszakban: a munkanélküliségi ráta 11,8 százalék volt, ugyanannyi, mint január-márciusban – jelentette a KSH csütörtökön.
A 2010. február–áprilisi időszakban a 15–74 éves foglalkoztatottak létszáma 3 millió 731 ezer, a munkanélkülieké 497 ezer fő volt, ami 11,8%-os munkanélküliségi rátát jelentett.
A vizsgált időszakban a 15–64 éves népesség 62%-a volt jelen a munkaerőpiacon. A foglalkoztatottak létszáma ebben a korcsoportban 2010. február–áprilisban átlagosan 3 millió 702 ezer fő volt, ami 34 ezer fővel elmaradt az előző év azonos időszakától, de 14 ezerrel több, mint az előző 3 hónapi (a 2010. január–márciusi) érték. A korcsoportra számított foglalkoztatási ráta 54,7% volt, 0,4 százalékponttal kisebb, mint a tavalyi ugyanezen időszaki érték.
A munkanélküliek létszáma 497 ezer fő volt, 85 ezer fővel több, mint egy évvel korábban, de az előző 3 hónaphoz viszonyítva számuk már nem mutat növekedést. A munkanélküliségi ráta 11,8%-os értéke 1,9 százalékponttal haladta meg az előző év azonos időszakának értéket. A férfiak munkanélkülisége 2,4 százalékponttal, a nőké 1,3 százalékponttal nőtt.
A munkanélküliek 16,5%-a a munkaerőpiacon csak kis létszámban jelenlévő 15–24 éves korosztályból került ki, az erre a korcsoportra számított 27,6%-os munkanélküliségi ráta 2,5 százalékponttal múlta felül az egy évvel ezelőttit. A 25–54 évesek, azaz az ún. legjobb munkavállalási korúak munkanélküliségi rátája 11,1% volt, 2 százalékponttal magasabb, mint 2009. február–áprilisi időszakban.
A munkanélküliek 46,1%-a egy éve, vagy annál régebben keresett állást. A munkanélküliség átlagos időtartama 16,9 hónap volt, 0,4 hónappal hosszabb az egy évvel korábbinál – írja a KSH nyomán a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >