Stabilan tartja magát a SZÉP-kártya – még ha nem is a Balatonnál
Bár kissé csökkent a népszerűsége, a SZÉP-kártya továbbra is a hazai cafeteria-rendszer egyik meghatározó szereplője: a K&H kkv bizalmi index legfrissebb, 2025 első negyedéves adatai szerint a kis- és középvállalkozások körében a második legnépszerűbb béren kívüli juttatási forma. A kutatás alapján minden tizedik cégvezető biztosít ilyen juttatást munkavállalóinak, közvetlenül a 13. havi bónusz és egyéb jutalmak után – írja a Pénzcentrum.
A tavalyi nyári szezonban a K&H Bank SZÉP-kártyás ügyfelei valamivel több mint 9,3 milliárd forintot költöttek el, összesen közel 1,5 millió tranzakció során. Az egy tranzakcióra jutó átlagos költés 6500 forint volt. A vásárlások több mint harmada – mintegy 650 ezer tranzakció – Budapesten történt. Érdekesség ugyanakkor, hogy a Balaton partja, különösen Siófok, kevésbé vonzotta a SZÉP-kártyásokat: a város mindössze 10,5 ezer tranzakcióval zárta a bank top 15-ös listáját.
Lakásfelújítás, barkács és új elfogadóhelyek
A SZÉP-kártyák felhasználhatóságának bővítése, különösen a lakásfelújítási célú vásárlás engedélyezése jelentősen megnövelte az áruházláncok forgalmát. A három legnépszerűbb kiskereskedelmi célpont a SZÉP-kártyás ügyfelek körében az OBI, a Praktiker és a JYSK, ahol az átlagos költési érték 35–40 ezer forint körül mozog. A kisebb üzleteket is figyelembe véve azonban az átlagos kosárérték 28 ezer forint alatt marad.
Az elfogadóhelyek száma is látványosan nőtt: 2025 eleje óta több mint 3300 új partner regisztrált, így jelenleg 46 ezer elfogadóhely tartozik a K&H SZÉP-kártyás hálózatába.
Egyelőre nem pörög az új „aktív magyarok” zseb
Idén januártól új zsebbel is bővült a rendszer: az „aktív magyarok” névre keresztelt alszámla célja a sporttal, rekreációval és közösségi aktivitással kapcsolatos kiadások ösztönzése. A bevezetést követő hónapokban azonban a kihasználtság még alacsony: mindössze 9 millió forintnyi költést regisztráltak innen a kártyatulajdonosok.
Bár a SZÉP-kártya dinamikája kissé lassult, a számok azt mutatják, hogy továbbra is fontos szerepet játszik a hazai béren kívüli juttatási palettán, különösen a lakossági költések ösztönzése és a célzott fogyasztási irányok támogatása terén.
Kapcsolódó cikkeink
Balatoni Turizmus Szövetség: ideje komolyan venni az úszástudás fontosságát!
Ideje komolyan venni az úszástudás fontosságát – figyelmeztetett a Balaton-átúszás…
Tovább olvasom >Balaton vs. horvát tengerpart: hol éri meg jobban dolgozni 2025 nyarán?
Miközben a balatoni szezonmunkák többsége nettó 2 000–2 800 forintos…
Tovább olvasom >Mindhárom SZÉP-kártya elfogadott a NÖF összes műemléki helyszínén
A Nemzeti Örökségvédelmi Fejlesztési Nonprofit Kft. (NÖF) által üzemeltetett valamennyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >