Stabilan tartja magát a SZÉP-kártya – még ha nem is a Balatonnál
Bár kissé csökkent a népszerűsége, a SZÉP-kártya továbbra is a hazai cafeteria-rendszer egyik meghatározó szereplője: a K&H kkv bizalmi index legfrissebb, 2025 első negyedéves adatai szerint a kis- és középvállalkozások körében a második legnépszerűbb béren kívüli juttatási forma. A kutatás alapján minden tizedik cégvezető biztosít ilyen juttatást munkavállalóinak, közvetlenül a 13. havi bónusz és egyéb jutalmak után – írja a Pénzcentrum.
A tavalyi nyári szezonban a K&H Bank SZÉP-kártyás ügyfelei valamivel több mint 9,3 milliárd forintot költöttek el, összesen közel 1,5 millió tranzakció során. Az egy tranzakcióra jutó átlagos költés 6500 forint volt. A vásárlások több mint harmada – mintegy 650 ezer tranzakció – Budapesten történt. Érdekesség ugyanakkor, hogy a Balaton partja, különösen Siófok, kevésbé vonzotta a SZÉP-kártyásokat: a város mindössze 10,5 ezer tranzakcióval zárta a bank top 15-ös listáját.
Lakásfelújítás, barkács és új elfogadóhelyek
A SZÉP-kártyák felhasználhatóságának bővítése, különösen a lakásfelújítási célú vásárlás engedélyezése jelentősen megnövelte az áruházláncok forgalmát. A három legnépszerűbb kiskereskedelmi célpont a SZÉP-kártyás ügyfelek körében az OBI, a Praktiker és a JYSK, ahol az átlagos költési érték 35–40 ezer forint körül mozog. A kisebb üzleteket is figyelembe véve azonban az átlagos kosárérték 28 ezer forint alatt marad.
Az elfogadóhelyek száma is látványosan nőtt: 2025 eleje óta több mint 3300 új partner regisztrált, így jelenleg 46 ezer elfogadóhely tartozik a K&H SZÉP-kártyás hálózatába.
Egyelőre nem pörög az új „aktív magyarok” zseb
Idén januártól új zsebbel is bővült a rendszer: az „aktív magyarok” névre keresztelt alszámla célja a sporttal, rekreációval és közösségi aktivitással kapcsolatos kiadások ösztönzése. A bevezetést követő hónapokban azonban a kihasználtság még alacsony: mindössze 9 millió forintnyi költést regisztráltak innen a kártyatulajdonosok.
Bár a SZÉP-kártya dinamikája kissé lassult, a számok azt mutatják, hogy továbbra is fontos szerepet játszik a hazai béren kívüli juttatási palettán, különösen a lakossági költések ösztönzése és a célzott fogyasztási irányok támogatása terén.
Kapcsolódó cikkeink
Strandválasztás okosan: így változik a Balaton turisztikai térképe
A Balaton továbbra is verhetetlen a hazai nyaralók körében –…
Tovább olvasom >Az amerikai fagylaltnap alkalmából akció indult vasárnap a Balatonnál
Ezer gombóc fagylaltkupont rejtenek el vasárnaptól a Balaton körül az…
Tovább olvasom >Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Újra jön a Strandok Éjszakája
Idén tizenhatodik alkalommal rendezik meg a Magyar Fürdőszövetség kezdeményezésére a…
Tovább olvasom >Lassan elfogynak a sarki kisboltok: 22 ezer bolt tűnt el négy év alatt
2024 végére több mint 5200 kiskereskedelmi üzlet szűnt meg Magyarországon…
Tovább olvasom >