Stabilan tartja a 300 milliárdot a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok piaca

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 03. 23. 13:35

Háztartási vegyiárukból és kozmetikumokból a kiskereskedelem mintegy 300 milliárd forintos forgalmat ért el 2011. március-2012. februárban, ahogyan egy évvel azelőtt is. Mennyiséget tekintve 3 százalékkal kevesebbet adtak el a boltok, a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe szerint.

– Jó néhány terméknél növekedést regisztráltunk – állapítja meg Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője. – Például a hazai kiskereskedelem 1-4 százalékkal többet adott el a legkeresettebb tíz vegyiáru kategória közül, értéket tekintve, éves összehasonlításban a következőkből: pelenka, tusfürdő, mosogatószer, általános tisztítószerek és papír zsebkendő.

Ami a vásárlások helyszínét illeti: Továbbra is hipermarketekre jut a Nielsen által mért 60 vegyi termékcsoport kiskereskedelmi eladásából a legnagyobb rész. Piaci részesedésük értékben 38 százalék a legutóbbi tizenkét hónap során, hasonlóan az előző időszakhoz. Különösen sok fogyasztó szerzi be hipermarketben a mosószert, öblítőt és légfrissítőt. Az említett termékeknél ugyanis a hipermarket részaránya 47-50 százalék.

A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna piaci részesedése szintén stabil; 17 százalék, érték szempontjából.

– Piaci részesedését egyetlen csatorna növelte, a drogéria – mondja Villányi Ágnes. – Mutatója értéket tekintve 26-ról 27 százalékra emelkedett, éves összehasonlításban. – Ezt az 1 százalékpontot a 400 négyzetméteres és kisebb üzletektől vette el, amelyek részaránya 15 százalékról 14-re csökkent.

Kapcsolódó cikkeink