Stabilan legkedveltebb a fehérítő fogkrém
Csak a hipermarketben és az 51–200 négyzetméteres csatornában nőtt a fogkrém kiskereskedelmi forgalma értékben is, mennyiségben is, 2009. március–2010. februárban, az előző hasonló időszakhoz képest, derül ki többek között a Nielsen Kiskereskedelmi Indexének adataiból.Ennek következtében a hipermarket piaci részesedése 33 százalékról 35-re emelkedett, az értékben mért forgalomból. A másik jelentős csatorna, a drogéria mutatója stabilan 28 százalék. Ott a mennyiségi eladásban némi csökkenést regisztráltunk.
Összességében a bolti eladásnál értékben plusz 2, mennyiségben mínusz 5 százalékot mutatnak a trendek, egyik évről a másikra.
Az éves piac mérete meghaladja a 11 milliárd forintot. Ezzel a fogkrém a top 10-be tartozik, a Nielsen által mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum között, forgalmat tekintve.
Az átlagárak, az egy évvel korábbihoz viszonyítva, 8 százalékkal magasabbak. A legutóbbi tizenkét hónapban egy liter fogkrém mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 4 539 forint.
A kereskedelmi márkák mutatója nem lett nagyobb: értékben 3 százalék jutott rájuk a fogkrém forgalmából.
Funkciót tekintve legkedveltebb szegmens a fogfehérítő, értékben stabil 31 százalékos piacrésszel. Utána az általános következik 16 százalékkal, és a tendencia növekvő.
A gyerekeknek való fogkrémek piaci pozíciója stabil: értékben 8 százalék jutott rájuk a bolti eladásból.
A fogkefe 3 milliárd forintot meghaladó piacán értékben mínusz 4, mennyiségben 6 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom.
Figyelemre méltó azonban, hogy a gyerekeknek való fogkefék eladása nagyobb lett, mind értékben, mind mennyiségben.
Mindegyik bolttípusban csökkent a fogkefeforgalom értékben is, mennyiségben is. A kategória eladása a fogkrémhez képest jóval koncentráltabb. A fogkefe piaci részesedése értéket tekintve a hipermarketben 1 százalékponttal emelkedett, 38 százalékra. A másik fontos csatornában, a drogériában stabilan 35 százalék a mutató.
A kereskedelmi márkák részaránya mennyiségben 30 százalékról 33-ra nőtt.
A fogyasztói ár alig változott. Amíg egy fogkefe mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 301 forint, a 2008. március–2009. februári adatok szerint, addig legutóbb 306 forint.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >