Stabilan emelkedett a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban
Stabilan bővült a kiskereskedelem és vendéglátás forgalma júniusban az Egyesült Államokban, dacára a magasabb áraknak és a bérek szerény mértékű emelkedésének, ami jól mutatja, hogy a fogyasztók bizalma továbbra is töretlen.
Az amerikai kereskedelmi minisztérium hétfőn közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke júniusban folyó áron 506,8 milliárd dollárt tett ki, ami 0,5 százalékos emelkedés az előző hónaphoz képest. Elemzők is 0,5 százalékot vártak a májusi 1,3 százalékos növekedés után.
Éves összevetésben az utóbbi öt év legerősebb ütemével, 6,6 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás volumene a májusi 6,5 százalék után.
A járműeladásokat leszámítva a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma júniusban havi összevetésben 0,4 százalékkal, éves szinten pedig 7,1 százalékkal nőtt.
A jármű- és alkatrészeladások forgalma májushoz képest 0,9 százalékkal, éves szinten pedig 4,6 százalékkal nőtt.
Az elsősorban interneten bonyolódó kiskereskedelmi forgalom havi összevetésben 0,2 százalékkal, éves szinten pedig 6,7 százalékkal nőtt. A benzinkutak forgalma – az olajárak emelkedésének következményeként – májushoz képest 1,0 százalékkal, tavaly júniushoz képest pedig 21,6 százalékkal nőtt.
Az első fél évben a kiskereskedelem és vendéglátás forgalma 5,5 százalékkal bővült 2017 első hat hónapjával összevetve. Idén április-júniusban az előző negyedévhez képest 1,9 százalékos, a tavalyi második negyedévhez képest pedig 5,9 százalékos volt a növekedés.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás felelős a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadáért, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez. A júniusi adatok azt sugallják, hogy az amerikai fogyasztók derűlátóan ítélik meg a gazdasági kilátásokat, miközben a munkanélküliségi ráta 18 éves mélyponton áll, a gazdaság pedig felpörgött a gyenge évkezdet után. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >Steril legyekkel védekezik Amerika a húsfaló parazita ellen – újra leállt a mexikói állatexport
Újra felfüggesztette a mexikói élőállat-importot az Egyesült Államok, miután ismét…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: A nagyobb lendületre vár a kiskereskedelem
A május elég rosszul alakult a boltokban, különösen az élelmiszerüzletekben,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >