Stabilan a top 20-ban, kétszámjegyű növekedések
Értékben 19 százalékkal nőtt a jégkrém kiskereskedelmi forgalma 2012. február–2013. január során, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Ezzel egy időben mennyiséget tekintve plusz 11 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Mivel éves piacmérete meghaladja a 23 milliárd forintot, a jégkrém beletartozik a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória forgalom szerinti rangsorában a top 20-ba.
A kiemelkedő növekedés fő oka az időjárásban és a sikeres innovációkban keresendő. Tavaly a sok meleg nap és nyáron a kevés csapadék pozitívan befolyásolta a jégkrém vásárlását.
Ami a bolti eladást illeti, tovább koncentrálódott. Csökkent ugyanis, 1 százalékponttal, az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részaránya. Kisebb lett a hipermarket részesedése is 1 százalékponttal. Viszont a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója 2 százalékponttal emelkedett, éves összehasonlításban.
A cikkben szereplő jégkrém-kategóriába nem tartoznak bele sem a gombócos fagylaltok vagy fagylalt alapú sütemények, sem pedig a fagylaltporok. A fent említett adatok teljes Magyarországra értendők, horeca- és szezonális egységek nélkül.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >A digitális detox a húsvéti böjt idején: az addiktív telefonhasználat sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint gondoljuk
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és…
Tovább olvasom >Tovább nőtt az átlagkereset
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint 2025 februárjában a…
Tovább olvasom >