Stabilan 13 milliárd felett az intim piac
Az egészségügyi betétek, tisztasági betétek és tamponok együttes, éves forgalma 2008. május–2009. áprilisban meghaladta a 13,5 milliárd forintot, ahogyan egy évvel korábban is. Stabil ez a piac értékben is, az eladott darabszám szerint is.A kategória legnagyobb szegmense, mennyiséget tekintve, a tisztasági betét, 48 százalékos részaránnyal. Utána az egészségügyi betét következik, 28 százalékkal. Tamponra 24 százalék jut. Ezek az arányok szintén alig változtak egyik évről a másikra.
Értékben az egészségügyi betét visz el 42, a tampon 32, míg a tisztasági betét 26 százalékot.
Az eladott egészségügyi betétek 95 százaléka vékony kiképzésű és szárnyas, míg csak 5 százalék vastag, illetve szárny nélküli.
A tisztasági betétek 76 százaléka légáteresztő tulajdonságú, míg a maradék hagyományos. Fontos szempont még itt, hogy a termék mennyire veszi fel a fehérnemű alakját; 30 százalék a flexiform aránya, illetve jelentős részt képvisel 15 százalékkal az ultravékony szegmens is.
A női higiéniai termékek kiskereskedelmi forgalma a drogériákban tudott nőni, de a hipermarketek a legfontosabb üzlettípus a kategóriában. A Nielsen adatai szerint a vegyiáru-szaküzlet mennyiségben mért piaci részesedése 26 százalékra nőtt, 2008. május–2009. áprilisban, az előző hasonló időszakhoz képest. Ugyanakkor a hipermarket mutatója stabilan 33 százalék.
A kereskedelmi márkák részaránya a szóban forgó időszakokban 1 százalékponttal emelkedett, és így 13 százalékot tesz ki értékben. Az egy darabra jutó, mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárak emelkedtek idén március–áprilisban, az előző hasonló periódushoz képest.
A női higiéniai termékek átlagos fogyasztói ára az elmúlt időszakban, forint/kiszerelési egység
Szegmens 2007. március–április 2008. március–április 2009. március–április
Egészségügyi betét 414 420 447
Tisztasági betét 400 405 434
Tampon 512 529 555
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >