Stabilak és erősek a gyártói márkák
A tusfürdő beletartozik a Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum között a tíz legnagyobb forgalmú kategóriába. Bolti eladása 8 milliárd forint felett mozgott a legutóbbi január–augusztusi periódusban. Mind értéket, mind mennyiséget tekintve a forgalom 1 százalékos csökkenését regisztrálta a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe, a legutóbbi nyolc hónap alatt, az előző évi hasonló időszakkal összehasonlítva.
A bolttípusok piaci részesedésének mutatói azt tükrözik, hogy némileg változnak a vásárlási szokások. Például az értékben mért forgalomból a hipermarket részaránya 41 százalékról 40-re csökkent. Szintén 1 százalékponttal lett kisebb, 14 százalék a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója.Erősödött viszont a drogéria pozíciója, amelynek értékben mért piaci részesedése 30 százalékra emelkedett az idei első félévben.
Stabil a gyártói márkák magas aránya. Ugyanis az idei és a tavalyi első félév során is 87 százalékkal részesültek az értékben mért, teljes forgalomból. Ezzel szemben a háztartási vegyi áru és kozmetikum teljes forgalmából átlag 82 százalék jut a gyártói márkákra idén január–júniusban. Ahogyan egy évvel korábban is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >