Stabilak és erősek a gyártói márkák
A tusfürdő beletartozik a Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum között a tíz legnagyobb forgalmú kategóriába. Bolti eladása 8 milliárd forint felett mozgott a legutóbbi január–augusztusi periódusban. Mind értéket, mind mennyiséget tekintve a forgalom 1 százalékos csökkenését regisztrálta a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe, a legutóbbi nyolc hónap alatt, az előző évi hasonló időszakkal összehasonlítva.
A bolttípusok piaci részesedésének mutatói azt tükrözik, hogy némileg változnak a vásárlási szokások. Például az értékben mért forgalomból a hipermarket részaránya 41 százalékról 40-re csökkent. Szintén 1 százalékponttal lett kisebb, 14 százalék a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója.Erősödött viszont a drogéria pozíciója, amelynek értékben mért piaci részesedése 30 százalékra emelkedett az idei első félévben.
Stabil a gyártói márkák magas aránya. Ugyanis az idei és a tavalyi első félév során is 87 százalékkal részesültek az értékben mért, teljes forgalomból. Ezzel szemben a háztartási vegyi áru és kozmetikum teljes forgalmából átlag 82 százalék jut a gyártói márkákra idén január–júniusban. Ahogyan egy évvel korábban is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >