Stabil joghurtpiac erős gyártói márkákkal

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 05. 20. 08:00

Erősödtek a gyártói márkák a gyümölcsjoghurt bolti forgalmában. Piaci részesedésük ugyanis értékben 1, mennyiségben 3 százalékponttal javult, a kereskedelmi márkákkal szemben, 2009. március–2010. februárban, az előző hasonló időszakhoz képest, derül ki egyebek mellett a Nielsen Kiskereskedelmi Indexéből.Összességében, értéket tekintve, stabil a kategória piaci pozíciója a legutóbbi két évben: mintegy 29 milliárd forint az éves eladás. Ezzel a top 10 közé tartozik a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória forgalom szerinti rangsorában. Mennyiségben plusz 1 százalékot regisztráltunk.

A gyümölcsjoghurt átlagára csökkent, szemben a kategóriák zömével. Egy liter gyümölcsjoghurt mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 526 forint, a legutóbbi tizenkét hónap adatai szerint. Egy évvel korábban 535 forint volt.
A kereskedelmi márkák részaránya – értékben – 11 százalékról 10-re csökkent, egyik évről a másikra.

Az ivójoghurtok eladása érzékelhetően nőtt. Piaci részesedésük – értékben – közeledik az egynegyedhez. A light-szegmens amúgy is alacsony részaránya 5 százalék alá került. Kiszerelésméretek szerint tovább nőtt a kereslet a 0–150 grammosok iránt. Mutatójuk – értékben – 77 százalékról 79-re emelkedett.
A natúrjoghurt kisebb, évi 6 milliárd forintot meghaladó piacán értékben mínusz 5, mennyiségben mínusz 1 százalékot regisztráltunk. Az átlagár itt is kisebb lett. Literenként 555 forintról 533-ra csökkent, egyik évről a másikra.

A kereskedelmi márkák piaci részesedése a natúrjoghurtok között – értékben – 15 százalékról 18-ra emelkedett.
A 200 grammosnál nagyobb kiszerelések részaránya 54-ről 58 százalékra növekedett. Ennek megfelelően a 0–200 grammosé 46-ról 42-re változott.

Kapcsolódó cikkeink