Stabil a fogyasztók grillező kedve
Jön a grillezés szezonja, amikor a speciális kolbászok és fűszerek forgalmának zömét adják el a kiskereskedelemben. A fogyasztók kolbászt grillező kedve stabil: 900 tonnát meghaladó mennyiséget forgalmaztak a boltok 2008. március–2009. februárban, ahogyan egy évvel korábban is. Ugyanakkor értékben az 1 milliárd forintnál nagyobb piac 5 százalékkal bővült a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint. Fő oka az alapanyagárak, illetve a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárak növekedése. Például egy kilogramm grillkolbász 2008. július–augusztusban átlagosan 1488 forintba került, míg egy évvel korábban 1407-be.
A grillkolbász forgalmazása kiemelkedően koncentrált. A mennyiségi eladások 62 százalékát vitte el a hipermarket 2008. márciustól 2009. februárig, 32 százalékát pedig a 401–2 500 négyzetméteres szegmens.
A grillkolbászok majdnem teljes egészét önkiszolgáló pultból értékesítik a kiskereskedelemben. Ami a kiszereléseket illeti, a 250–300 gramm közötti termékek a legkedveltebbek.
A sertéshúsból készült termékek töretlenül dominálnak a piacon. A mennyiségi értékesítés 93 százalékát teszik ki 2008. március–2009. februárban.
Említést érdemel, hogy ugyanakkor a baromfihúsból készült termékek mennyiségi részesedése 3-ról 7 százalékra emelkedett tavalyi év hasonló időszakához képest.
Az összes fűszer (paprikával együtt) és a grill fűszerkeverékek mennyiségben mért kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése, 2008. április-2009. márciusban, százalékban
Bolttípus Fűszerek összesen Grill fűszerkeverék
2 500 négyzetméter felett 33 45
401- 2500 négyzetméter 34 26
201-400 négyzetméter 8 9
51-200 négyzetméter 17 15
50 négyzetméter és kisebb 8 5
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >