Sportcipő a konzerv mellett
A szupermarketek felé nyitnak a legnagyobb sportruházati márkák. Korábban a kifutó kollekciókat vagy a B-kategóriás termékeket forgalmazták ilyen helyeken, ma már a legújabb sportruházati trendek is helyet kapnak az öblítők és a konzervek között.
Neil Saunders, a brit Verdict Research piackutató cég szakértője szerint a vezető sportmárkák manapság már egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, hogy figyelmen kívül hagyják azokat a kereskedelmi "útvonalakat", amelyeken keresztül a fogyasztók 72%-át el tudják érni (ez a szám Nagy-Britanniára érvényes, de az EU-országokban is hasonló arányokat találunk).
Így tehát ha tetszik, ha nem, a neves sportruházati gyártóknak is legújabb kollekcióikkal kell megjelenniük a szupermarketek polcain. A szigetországban a Tesco már olyan márkákat is forgalmaz, mint az Admiral, a Diadora, a Gola és a Head, a Sainsbury üzletlánc pedig a Speedo-val várja a vásárlókat.
Érdekes ugyanakkor, hogy a legnagyobb sportszergyártók, a Nike és az Adidas továbbra is elhatárolódnak attól, hogy legújabb kollekcióik megjelenjenek az élelmiszert, vegyiárut is forgalmazó boltokban. Azzal érvelnek, hogy prémium termékeikhez magas szintű kiszolgálás jár, amit csak a szaküzletekben kapnak meg a vásárlók. Szakértők szerint azonban kérdés, hogy meddig tudják magukat távol tartani azoktól a komoly vásárlóerőt jelentő rétegektől, akik mindennapi bevásárlásaik során szeretnék megvenni sportcipőjüket, vagy pólójukat – írja a penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >