Spórolni akarnak a háziasszonyok
Azok a termékek kerülnek egyre jobban előtérbe a tisztítószerkellékek piacán, melyek használatával időt tudnak spórolni a háziasszonyok. Megjelentek azok a termékek is ezen a piacon, amelyek a környezettudatos vásárlókat szolgálják ki: ezek 98-99 százalékban lebomlanak, természetes alapanyagokból gyártják őket. Az üzemi takarítógépek piacán az auditok közeledése növeli az érdeklődést a szegmens iránt.
A vegyitisztítószer-kategória az idei évben növekedést mutat – tájékoztat a trendekről Kiss Dalma, az Unilever Magyarország trade marketing managere. Elmondása szerint ugyanakkor a verseny a fogyasztók kegyeiért talán még erősebb, mint eddig, hiszen mindenki szeretné meglovagolni ezt a hullámot, amely reményeik szerint hosszú távon is kitart.
Kényelem előtérben
Ami az alkategóriákat illeti, a nedves tisztító törlőkendők, a spray-k és a vécétisztító blokkok növekednek a legintenzívebben, ami azt sugallja, hogy a kényelem és a gyorsaság egyre fontosabb szerepet játszik az emberek életében, a szabadidejüket igyekeznek a takarítás helyett családjukra, hobbijukra vagy pihenésre fordítani, mondja Kiss Dalma.
– A tisztítószerkellékek piacán egyre inkább azok a termékek válnak népszerűbbé, amelyekkel időt spórolhat meg az ember és kevesebbet kell velük dolgozni – számol be hasonló tapasztalatokról Oláh Edit, a Freudenberg Háztartási Cikkek Bt. marketingmenedzsere.
Ilyen például a Vileda termékkínálatában is megtalálható Vileda Virobi takarítórobot, valamint a továbbfejlesztett Vileda Cleaning Robot önjáró takarítórobot. Emellett nagy népszerűségnek örvend a cég által kifejlesztett Easy Wring&Clean pedálos felmosószett, amely még kevesebb erőkifejtést igényel használójától a praktikus és kényelmes, lábbal hajtható, csavaró technológiának köszönhetően.
A szájhagyomány útja
Oláh Edit meglátása szerint a magyar háziasszony az ár és a minőség arányát mérlegeli elsősorban. Hajlandó többet költeni egy termékre, ha az tartós és minőségi. Az újonnan kifejlesztett termékeikben különleges minőségi alapanyagok találhatók, mint például a mikroszál vagy az ezüstklorid, amelyek hatékonyabbá teszik a tisztítást. A cégnél tapasztalatból tudják, hogy a szájhagyomány útján terjedő reklám is nagyon fontos. A háziasszonyok szívesebben próbálnak ki egy olyan terméket, amelyet ismerősük már tesztelt, és elégedett volt vele. A Vileda Magyarország Facebook-oldala ezt a szerepet hivatott betölteni azzal, hogy itt egymásnak ajánlhatják felhasználóik a különböző termékeket és ötletek cserélhetnek
gazdát.
Az Unilever trade marketing menedzserének tapasztalata ugyanez: egyre fontosabb információszerzési metódus a „word of mouth”.
– Napjainkban még inkább jellemző, hogy a háziasszonyok ajánlanak egy-egy jól bevált tisztítószert a baráti, családi körben. Továbbá a közösségi oldalak előretörésével a közösség véleményformáló szerepe egyre erősebb, bár még nem ez a legmeghatározóbb tényező ezen a piacon – mondja Kiss Dalma.
150 óriásplakát
Az őszi nagytakarítási szezonra idén egy természetes cellulózból készült, rendkívüli nedvszívó képességgel és antibakteriális hatással rendelkező szivacsot vezet be a Vileda a piacra, amelynek neve Glitzi Universal Viszkóz Mosogatószivacs. A beltéri száraz padlóápolás kategóriájában egy új univerzális partvissal, a Vileda Style-lal kedveskednek vásárlóiknak.
A cégnél a promócióra is nagy hangsúlyt fektetnek. Legjobban fogyó termékükre, a Vileda Supermocio Soft gyorsfelmosóra Supermop vödörrel óriásplakáton is megjelenő árakciót hirdetnek. Ez az akció egész szeptemberben országos szinten zajlik, és Oláh Edit reméli, hogy az összesen 150 óriásplakát többek figyelmét felkelti majd. Természetesen a másodlagos árukihelyezésre is figyelnek, hiszen azt szeretnék, hogy vásárlóik minél több Vileda termékkel találkozzanak a partnerüzletekben.
Környezettudatos vásárlóknak
Az elmúlt fél év során jelentek meg a magyar piacon a Bionur márka tisztítószerei. Tánczosné Moór Mariann, a Rosmarin Zrt. értékesítési menedzserének elmondása szerint a márka bevezetésével a környezettudatos fogyasztói igényt szeretnék kiszolgálni, pénztárcabarát, minőségi magyar termékkel. A termékeket természetes alapanyagokból, környezetbarát technológiával gyártják. Magyarországon, az itthon gyártott, magyar termékek közül az elsők között voltak a Bionur tisztítószerek, melyek az EU Ecolabel minősítést megszerezték.
Az értékesítési vezető tájékoztatása szerint speciális összetételüknek köszönhetően termékeik sokkal makacsabb, erősebb szennyeződések eltávolítására alkalmasak. A termékeikben található felületaktív anyagok 98-99 százalékban lebomlanak, nem tartalmaznak klórt, foszfátot, nincs veszélyes besorolásuk. A márka célja, hogy termékeikkel elérjék a tisztítószerek és mosószerek tudatosabb felhasználóit retail és intézményi piacon egyaránt.
Két vezető termékük közül az EU Ecolabel Súrolókő 99 százalékban lebomlik, egy lépésben tisztít, políroz és ápol. Vízlepergető hatása csökkenti és lassítja a szennyeződés újbóli képződését. Az EU Ecolabel Univerzális tisztítógél hatékony minden folt, fehérnemű tisztítására. Színmegtartó hatása miatt színes ruhákra, folttisztításra is alkalmas. Tánczosné Moór Mariann szerint mindkét termék tömény tisztítószer, és nem a vizet kell megfizetni. Nem lehet túladagolni, nagyon gazdaságos kiszerelésű, jó ár-érték arányú termékek. Ez a két termék rendelkezik az Ecolabel teszten túl OECD,- Derma-, IVT- és OÉTI Food Contact teszttel.
A kereskedelmi piacon egyedüliek a kiadós és gazdaságos kiszereléseik. Szerinte nem mindegy, hogy mekkora súlyt, tömeget mozgatnak meg szállítás során, nem mindegy, hogy a raktározásnál mekkora helyet foglalnak a termékek, és végül az is fontos szempont, hogy a szoros polchelyeken kisebb polchelyet igényelnek.
Takarítóeszközök üzemeknek
Élelmiszer-ipari gyártó üzemek számára forgalmaz higiéniai eszközöket az AMSA Higiénia Kft. Antal Lívia tulajdonos, marketingvezető tájékoztatása szerint cégük két évvel ezelőtt kezdte el a Salmon Hygiene Technology eszközök magyarországi forgalmazását. Tapasztalatuk szerint egyre több gyártó üzem fektet hangsúlyt arra, hogy minél professzionálisabb eszközök segítségével végezze az üzemi takarítást.
Az üzemek számára fontos az egyes üzemi területeken használt higiéniai eszközök elkülönítése. Ennek módszere a színkódolás, azaz a különböző területeken különböző színű eszközök használata, mely rendszer alkalmazásával jelentősen csökken a keresztszennyeződés lehetősége. A Salmon eszközök akár 9 különböző színben is elérhetőek, azaz akár 9 üzemi terület is elkülöníthető. Az üzemek esetében a forgalmazói auditok közeledtével nő meg az eszközök iránti érdeklődés. Az auditok során a forgalmazó felülvizsgálja, hogy az üzemben a forgalmazó által előírt módon történik-e a termék előállítása.
– Az a tapasztalat ezen a téren, hogy az üzemek higiéniai vezetője az eszközök beszerzésekor egyre gyakrabban egyeztet a felhasználókkal, kikéri a véleményüket azzal kapcsolatban, mely eszközöket tudják a leghatékonyabban használni egy-egy üzemi terület takarításakor. Így a munkatársak közvetlen tapasztalataik alapján tudnak segítséget nyújtani az eszközválasztásban. Hisz ki tudná jobban, hogyan kell például egy apró rést kitisztítani egy gépen, mint az, aki naponta azzal a géppel dolgozik? Ahogy az otthon takarításához is az ért a legjobban, aki a leggyakrabban műveli, azaz leginkább a háziasszony – zárta gondolatait Antal Lívia.
Vass E.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >