Spórolnak a háztartások a válság miatt
A recesszió miatt a háztartások közel háromnegyede visszafogta kiadásait, legtöbben a nyaraláson, az öltözködésen, illetve a szórakozáson és a kultúrán takarékoskodnak – közli a Népszabadság a BellResearch kutatócég felmérését.
A BellResearch a válság hatásait vizsgálta azon mintegy 2,9 millió, folyószámlával rendelkező hazai háztartás körében, amelyben a háztartásfő 18-64 éves.
Az eredmények szerint a vizsgált háztartások 43 százaléka saját bevallása szerint éppen csak kijön a jövedelméből, minden hatodiknak (16 százalék) hónapról hónapra anyagi problémái vannak, 2 százalék pedig kifejezetten nélkülözésekkel küzd. A jelenlegi anyagi nehézségek – valós vagy vélt – okai között a legtöbben (62 százalék) a válságot jelölték meg. A recesszió negatív hatásaira a háztartások 71 százaléka reagált költéseinek visszafogásával, és további 14 százalékuk tervez hasonló lépéseket. A családok mintegy kétharmada az utazáson, nyaraláson spórol, közel ugyanennyien fogják vissza kiadásaikat a ruházkodásban, illetve a szórakozás és a kultúra területén. 42 százalék nagyobb összegű vásárlásait halasztja el.
A kiadások visszafogásához képest a bevételeket jóval kevesebben próbálják növelni. Többletmunkát az érintettek negyede vállalna, hasonló hányad korábbi megtakarításait éli fel. Minden tizedik háztartás banki hitelfelvétellel, ugyanennyi életbiztosítások felmondásával igyekszik enyhíteni a válság hatásait, míg rokontól, baráttól ennél kevesebben kérnek kölcsön, és vagyontárgyak eladása is csak elvétve jön szóba.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >